کتاب «نقد فرهنگی و فرهنگ نقد» منتشر شد

کتاب «نقد فرهنگی و فرهنگ نقد» از سوی دکتر سید محمد محمدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی و راهبردی معاونت مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش هراز نیوز ، نقد فرهنگی و فرهنگ نقد به عنوان نقدی مبنایی، حیاتی و حساس است که از سوی انتشارات موسسه پویه مهر اشراق منتشر شد.

این کتاب با ویراستاری میثم خالدین که مخاطبان آن بیشتر مسئولان و کارشناسان حوزه فرهنگ بوده به چاپ رسیده است.

سید محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه بحث نقد فرهنگ با توجه به مباحثی انجام می گیرد که در چند دهه اخیر در زمینه مطالعات فرهنگی توسعه یافته است تصریح کرد: مقصود از طرح این بحث در کتاب این است که بتوان برای سطوح مختلف فکری در جامعه آشکار کرد که رفتارهایی چون خرده گیری یا هر اظهار مخالف یا متفاوتی را نمی توان نقد نامید.

این عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ادامه داد: به علاوه این قصد هم وجود دارد که برای آفریننده اثر این آگاهی به وجود آید که نسبت به نقد حساس باشد و خود را در برابر نقدهای واقعی و درست پاسخگو بداند.

وی افزود: باید مطرح کرد مردمی که از بر ساخته های فرهنگی، مثل کتاب، سینما تئاتر و یا نقاشی بهره می برند باید با مبانی نقد فرهنگی، هر چند به زبانی غیر تخصصی تر آشنا شوند تا نه تنها طریق نقد را راهی برای درک بیشتر و بهتر یک اثر بدانند، بلکه تا اندازه ای دریابند که نقد درست چیست که بتواند از آن بهره گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *