افسانه بایگان: الان وقت دعوا و تسویه‌حساب‌ها نیست

شهروند|  اهل فرهنگ و هنر، هنوز هم در زمینه موضوعات مربوط به زلزله کرمانشان فعالند. زلزله‌ای که عمق تحریب‌ها به قدری زیاد است که تا چند ماه مردمان آن دیار، نیاز به کمک دارند.

افسانه بایگان درباره این موضوع گفته است: بشدت در شرایط بحرانی چون زلزله‌ به همدلی نیاز داریم و الان وقت دعوا و تسویه‌حساب‌ها نیست.

ما با یک بحران در کشور روبه‌رو هستیم که همه باید برای حل آن دست به دست هم بدهیم.

بایگان که با همراهی تعدادی از هنرمندان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرده، با اشاره به حضور هنرمندان در بیمارستانی که کودکان آسیب‌دیده از زلزله بستری هستند، گفت: برخی از کودکان پدر و مادرشان را از دست داده‌اند و دچار افسردگی و برخی دیگر فراموشی شده‌اند. در بیمارستان با مواردی روبه‌رو شدیم که بسیار تکان‌دهنده بود. بعد هم به فرهنگسرایی که برای کمک‌های مردمی در کرمانشاه تدارک دیده شده بود، رفتیم؛ حرف‌هایی از مردم و مسئولان شنیدیم که باعث شد به عمق فاجعه، بیشتر پی ببریم.

افسانه بایگان با اشاره به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه افزود: یکی از موضوعات مهمی که در زلزله این منطقه وجود دارد، وسعت مناطق زلزله‌زده و پراکندگی مناطق آسیب‌دیده است. به ‌هرحال شهرستان «سرپل ذهاب» تمرکز و تشکل بهتری برای کمک‌رسانی دارد و در این میان رسیدگی به وضع روستاهایی که خیلی از شهر فاصله دارند، اهمیت پیدا می‌کند. فکر می‌کنم برای رسیدگی به این روستاها هنوز در وضع گیجی شروع یک بحران به سر می‌بریم.

او ادامه داد: این وضع باید هرچه زودتر ساماندهی بشود و البته من فکر می‌کنم حتما این اتفاق افتاده است اما من دارم نظرم را می‌گویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *