شمار زائران خارجی اربعین از مرز یک میلیون و صد هزار نفر گذشت

شمار زائران خارجی که تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده‌اند به بیش از ۱۱۰۰۰۰۰ نفر رسیده است.

شمار زائران خارجی اربعین از مرز یک میلیون و صد هزار نفر گذشتشبکه تلویزیونی العراقیه، شمار زائران خارجی که برای زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام)به کشور عراق عزیمت کرده‌اند تاکنون از مرز یک میلیون و صد هزار نفر گذشته است.

کاظم عقابی، رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی عراق، از افزایش شمار زائران حسینی که از طریق مرز‌ها و همچنین فرودگاه‌های عراق وارد آن شدند خبر داد.

او  افزود: شمار زائران خارجی که تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده اند به یک میلیون و یکصد و هشتاد و پنج هزار و هفتصد و بیست و هفت نفر رسیده است. زائران از مرز‌های زرباطیه، شلمچه و صفوان و فرودگاه بین المللی نجف اشرف وارد عراق می‌شوند.

از سوی دیگر، طرح خدمت‌رسانی استان کربلای معلی به زائران سید الشهدا (ع) طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در جریان است و ادارات دولتی به همراه اعضای هیئت امنای موکب‌های حسینی همه امکانات و توان خود را برای خدمت رسانی به زائران بسیج کرده‌اند.

جاسم فتلاوی، معاون استاندار کربلای معلی، گفت: «بسیاری از زائران سید الشهدا (ع) که خارجی هستند، امسال زودهنگام وارد شهر کربلا شده‌اند، اما بحمد الله ادارات مسئول خدمات و تامین امنیت زائران، فعالیت‌های خود را در شهر کربلا از ابتدای ماه صفر آغاز کردند و تاکنون این فعالیت‌ها ادامه دارد. هم اکنون صد‌ها هزار نفر از زائران حسینی در استان کربلا حضور دارند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *