بایدها و نبایدهای رهایی از کودک آزاری/ خیانت والدین در حق فرزندان

حجت الاسلام نیشابوری، ماهواره را یکی از دلایل تشویق افراد به کودک آزاری دانست و بیان داشت: دسترسی آسان به شبکه های مجازی، ماهواره، اینترنت و… زمینه های انحراف را بسیار سریع تر فراهم کرده است ولی هیچ کدام از این ها از فرد سلب اختیار نمی کند.

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مساجدنیوز، درباره دلایل کودک آزاری در جامعه اسلامی بیان داشت: کودک آزاری به دو بخش تقسیم می شود. نخست، کودک آزاری از سوی والدین و نزدیکان و دوم، کودک آزاری توسط افراد غریبه و آسیب دیدگان اجتماعی.
وی افزود: ریشه هر دو عمل به بی تقوایی، دوری از فرهنگ دینی و اسلامی و ندانستن جایگاه ها و وظایف درباره کودکان که معصوم ترین و دوست داشتنی ترین اقشار جامعه هستند، باز می گردد. کودکان بی خطرترین موجودات زمین هستند ولی افراد به چه دلیلی آن ها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند؟ مسلماً چنین افرادی از مسائل دینی به دور بوده و عمدتاً عقدهای روانی دارند که در زندگی خود شکسته خورده اند، به همین دلیل به نوعی می خواهند این شکست را با آزار و اذیت کودکان جبران کنند.
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: افرادی که کودک آزاری می کنند دارای نواقص، کاستی ها و نوعی عقده درونی بوده و در یک تضاد واقعی بسر می برند و برای نجات از این تضاد و خودارضایی اقدام به کودک آزاری می کنند.
حجت الاسلام نیشابوری، درباره نقش بانوان بدحجاب و بی حجاب جامعه در تحریک افراد برای آزار جنسی دختران خردسال نیز عنوان کرد: متأسفانه به سبب اجرا نشدن دستورات اسلامی چنین خساراتی به جامعه وارد می شود. برای نمونه والدین به ویژه مادران با جلوه نما کردن زیبایی های اندامی کودکان به ویژه دختران در سنین پایین و نزدیک بلوغ به بهانه این که به بلوغ نرسیدن شرایط تحریک افراد ناپاک را فراهم می کنند. این چشمان ناپاک نیز برای رسیدن به امیال شیطانی خود دست به آزار جنسی کودکان می زنند.
وی افزود: مسلماً والدینی که با چنین رفتارها کودکان خود را در معرض آزار جنسی قرار می دهند به این جامعه، نسل و فرزندان خود خیانت کرده و ناامنی اخلاقی را نسبت به فرزندان خود گسترش می دهند.
امام جمعه آشتیان با تأکید بر این که با کودک آزارها باید براساس دستورات اسلام برخورد کرد، عنوان داشت: یکی از راه های ایجاد امنیت در جامعه اجرای دستور حدود است. ولی کسی منکر این نیست که در کنار اجرای حدود الهی باید کارهای فرهنگی توسط مسئولین و والدین صورت گیرد، برای نمونه والدین نباید فرزندان خود را با وضع نامناسب در جامعه نمایان کنند. از سوی دیگر مسئولین باید افرادی که احتمال انحراف در آن ها وجود دارد را تحت تعلیم و تربیت قرار دهند تا از کودک آزاری جلوگیری شود.
حجت الاسلام نیشابوری، ماهواره را یکی از دلایل تشویق افراد به کودک آزاری دانست و بیان داشت: دسترسی آسان به شبکه های مجازی، ماهواره، اینترنت و… زمینه های انحراف را بسیار سریع تر فراهم کرده است ولی هیچ کدام از این ها از فرد سلب اختیار نمی کند. اگر انسان ها به خوبی تربیت شوند مسلماً چنین اتفاقاتی در جامعه رخ نمی دهد. چرا در میان مذهبی ها چنین اتفاقاتی وجود ندارد؟ عمدتاً این جرائم توسط افرادی رخ می دهد که با فرهنگ دینی و اسلامی بیگانه هستند.
انتهای پیام/
راستگردانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *