آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات تا پنج شنبه 13 مهر ماه تمدید شد

مهلت ثبت نام در آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات تا پنج شنبه 13 مهر ماه تمدید شد.

عباس رمدانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان مازندران اعلام کرد: آزمون مشاوران فناوری اطلاعات رتبه سه پیرو بخشنامه شورای عالی انفورماتیک کشور و الزام اخذ مجوز فعالیت از این سازمان برای حضور و مشارکت اشخاص حقیقی در پروژه‌های مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شاخه مشاوران، شاخه اشخاص حقیقی سازمان محسوب می شود و طیف گسترده‌ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در برمی‌گیرد. تمامی اشخاص حقیقی فعال در این حوزه با عضویت در سازمان و شرکت در آزمون سالانه احراز صلاحیت مشاوران و کسب حدنصاب قبولی به عضویت در شاخه مشاوران سازمان درمی‌آیند. این اشخاص، پس از اخذ مجوز فعالیت می‌توانند به‌عنوان ناظر و مشاور در پروژه‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند. در این آزمون نیز میزان مهارت و توانمندی افراد موردسنجش قرار میگیرد تا مشاوران احراز صلاحیت شده قادر باشند با اتکا به دانش کاربردی خود به امر مشاوره در پروژه های خرد و کلان بپردازند.
رمدانی در ادامه افزود: نهمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات کشور در مازندران روز جمعه 21 مهر ماه رأس ساعت 10 صبح با حضور کارشناسان در چهار رشته مرتبط با حوزه ICT شامل نرم‌افزار، شبکه و اینترنت، مشاوره مدیریت و آموزش و سخت‌افزار و مشاوره زیرساخت احراز صلاحیت می شوند.

وی ابراز داشت: کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشورمنابع آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات را به روز رسانی کرده و فهرست آن در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان مازندران اظهار داشت: این آزمون برای تک‌رشته‌ای‌ها شامل 20 سوال عمومی و 20 سوال تخصصی در مدت زمان یک ساعت و برای دورشته‌ای‌ها، شامل 20 سوال عمومی و 40 سوال تخصصی در مدت زمان90 دقیقه برگزار خواهد شد.
رمدانی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای نظم بخشی، سازماندهی فعالان صنف رایانه و تنظیم روابط بین اعضای صنف و کارفرمایان، دفاع از حقوق اجتماعی، حیثیت حرفه ای و دانش فنی اعضا صورت می گیرد. با توجه به اهداف گسترده سازمان پس از عضوگیری در شاخه شرکتی و فروشگاهی نظام صنفی رایانه ای مازندران همگام با سایر استانها اقدام به عضوگیری شاخه حقیقی کرده است. افراد واجد شرایط با عناوین کارشناس، مشاور رتبه 3 ، مشاور رتبه 2 و مشاور رتبه 1 در قالب مشاوران و ناظران قرادادهای انفورماتیکی رتبه بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *