یا سَتّار

عنوان: از بعثت تا شهادت

سرآغاز دوره ی جدید در مسیر زندگانی بشر و شروعی مجدد از برای توجه و تأمل در قابلیتهای وجودی خویش، بعثت رسول مکرم اسلام است. در حقیقت با انتشار وحی و تبلیغ جهادی ارزش های الهی ، روح جامعه جانی تازه یافته و انسانها مجدداً ترغیب به گام نهادن در مسیر عبودیت و سیر در قابلیت های فطری خود شده اند که ما خلََقتَ الجِنَّ و َ الأِ نس اِلَّا لِیَعبُدون ، و عبودیت یک طریق است برای وصول به قرب باری تعالی. پس از بعثت نبوی و گذران جهادها و تلاش های همه جانبه ی مجاهدان اسلام و در رأس آنها حضرت رسول ، حضرت امیر و همچنین امام حسن مجتبی(علیهم السلام) ، بلاشک واقعه ی عاشورا به جهت نوع رُخداد و موقعیت محیطی و اوضاع و احوال فرهنگی-سیاسی اجتماع ، نقطه ی عطف دِگری در فرآیند اسلام خواهی است.

. در قرن جدید و مخصوصاً سالهای اخیر با عنایت به ظهور گروهک های تروریستی که حاصل کارشان جز تخریب چهره ی نبی مکرم و دینش نیست بر همه ی پژوهشگران عرصه ی فرهنگ کشور فرض است که تلاش نمایند تا مردم جهان را با چهره ی حقیقی رسول ا… آشنا نمایند و بر همان اساس و پایه ی نظری ، زندگی اهل بیت را نیز مورد توجه قرار دهند. در مجموعه ی قبلی بنام از محمد(ص) تا م ح م د(عج) همان خط سیر دنبال شد و اکنون نیز به فراخور ماه محرم سعی می شود تاگام در مسیر ترسیم خط فکری جریان حق خواهی ، با تمرکز بر زندگانی حضرت رسول و حضرت سیّدُالشُّهداء ، بنهیم و به نظر اتصال مفاهیم و معارف ناب ولو برای تذکر و یادآوری می تواند بسیار راهگشا باشد.

حضرت امام حسین(ع) نیز به همین نکته چنین اشاره می کنند: ارزش کسی که یتیمان خاندان محمد(س) را از نظر فکری اداره می کند که از رهبران خود جدا شده و در جهل و نادانی سقوط کرده اند و آنها را از نادانی می رهاند، و به شک و تردید و اشکالات آنها پاسخ می دهد ، در مقایسه با کسی که به آنها غذا و آشامیدنی می خوراند همانند خورشید است نسبت به ستاره ی کم رنگ سهاء( فرهنگ سخنان امام حسین ص281 326،احتجاج ج1 ص16،تفسیر امام حسن عسکری ص341)
در مجموعه ی اخیرالذکر سعی می شود به محتوای مورد نظر در قالب موضوعات 15گانه ی ذیل پرداخته شود:
1-برای خدا -2-تعلق به دنیا -3- نیایش -4- آبرو -5-بُکاء -6- آراستگی -7-ازدواج -8- تواضع -9- حق گویی -10- همراهی با ظالم -11- امربمعروف و نهی از منکر -12-جهاد -13-حاکم اسلامی -14- سلامت و امنیت -15- فرج

 

جانـت بـه کــویــر تفتــه دریـا بخشید
هفتاد و دو گل ، به متن صحرا بخشید
بـــا جلـــوه ی کــربـلای عـاشـورایی
خـون تــو بـه رنگ سرخ معنا بخشید

دلشکسته
( رضوان مهدوی )
محرم سنه ی1438 ه.ق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *