کنفرانس بین المللی یوسرن در آمل برگزار شد

آیین افتتاحیه کنفرانس بین المللی یوسرن از سوی دانشگاه تخصصی فناروی های نوین آمل با همکاری و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی با حضور چندین نفر از دانشمندان یک درصد برتر ایران و جهان در آمل برگزار شد.

در این مراسم به ترتیب دکتر داوود دومیری گنجی رییس دانشگاه فناروی های نوین آمل ، دکتر حسین سالار آملی معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ، دکتر محسن جهان شاهی رییس بنیاد نخبگان مازندران ، دکتر مجتبی شمسی پور استاد برجسته رشته شیمی برگزار شد.
در ادامه دکتر فاضل لاریجانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به عنوان سخنران کلیدی مراسم افتتاحیه به زبان انگلیسی سخنرانی کرد
لاریجانی با تبریک ایام اعیاد سعید و بزرگ اسلامی قربان و غدیر خم و دهه ولایت ،برگزاری کنفرانس بین المللی “تکنولوژی های مدرن در علوم” و همچنین برگزاری مدرسه تابستانی “usern” در این دانشگاه، اقدام مبارک و میمونی دانست تصریح کرد : امیدواریم که رویداد علمی باعث تعالی و رشد تحقیقات علمی و تکنولوژیکی نه تنها در دانشگاه بلکه در منطقه شود.
وی ادامه داد : برگزاری کنفرانس و مدرسه تابستانه به لحاظ زمانی نیز حائز اهمیت است که بتواند در سیاستگزاری و تعریف سمت و سوی آموزشها و تحقیقات و نوآوریهای موثر واقع شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اعلام اینکه در این زمان خوشبختانه توجه به گسترش نوآوریها و تحقیقات کاربردی بیشتر شده است تاکید کرد : باید سعی کرد که زمینه برای رشد خلاقیتها و رونق تحقیقات علمی و نوآوریهای تکنولوژیک و نیز تجاری سازی آنها فراهم شود.
این مسوول با بیان اینکه از همین رو بسیاری از صاحبنظران برآنند که ساختار آموزش عالی هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ مفهومی و محتوایی نیاز به یک تغییرات بنیادین دارد اظهار کرد : لازم است بستر مناسبی برای رشد و تحقق خلاقیتها و ایده پردازیهای نوین در زمینه های مختلف و نیز بستر مناسب برای به سامان رسیدن ایده ها فراهم شود.
لاریجانی با اعلام اینکه در دهه های اخیر در شرایط اقتصادی – اجتماعی و نیز در عرصه اطلاعات و فن آوری های اطلاعات تحولات چشمگیری رخ داده است و همچنین کشش بازار در فرآوری و محصولات جدید، نقش خاصی پدید آورده است، اظهارکرد: به نظر می آید ساختار کنونی دانشگاهها با نیاز جوامع همگام نیستند و نیاز به یک تغییرات بنیادین در اهداف، ساختارها و تکنیکهای آموزش در مراحل مختلف دارد.
وی افزود : این تغییرات برای این نیاز است تا بتواند نه تنها نسبت به رفع مشکلات و مسائل جدید جوامع پاسخگو باشد، بلکه بتواند آینده مطمئن تری به لحاظ دسترسی به منابع حیاتی، برای بشریت رقم بخورد.
لاریجانی در ادامه با ارائه برخی آمارهای و نمودارها نسبت به پیش بینی برای مسائل و مشکلات خطیر آینده اشاره کرد.
کنفرانس بین المللی یوسرن به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *