تجمع برای ابقای سردار در بابل / فراخوان هواداران امیر در آمل / فرماندارها هم دنبال ترکیب مورد نظر خودشان هستند

هراز نیوز : در حالیکه خبرگزاری ها از تجمع  جمعی از شهروندان بابلی عصر یکشنبه مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر  برای حمایت از سردار بیژنی خبر داد ند  یکی از رسانه ها در آمل  خواستار تجمع  هوداران امیر سلیمانی شد .

این رسانه لقب امیر شهرداران مازندران را به امیر سلیمانی داده است و خواستار تجمع مردم برای ابقا او شده است .

پنجمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاهای کشور بر اساس اعلام وزارت کشور از اول شهریور آغاز به کار می کند.
تجمع تعدادی از شهروندان بابلی برای ابقای شهردار کنونی در عین حال با واکنش هائی در فضای مجازی و حقیقی این شهر مواجه شده است که مهم ترین نکته در این واکنش ها ، ابراز نگرانی نسبت به ‘ بدعت گذاری ‘ در فشار آوردن به نمایندگان مردم در شوراها از طریق برپائی تجمع ها بوده است.
در همین حال ، محمدتقی عباسپور فرماندار بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که تجمع صورت گرفته بدون مجوز بوده ، گفت : مدتی قبل درخواستی به فرمانداری برای تجلیل از خادمان این شهر ارائه شده بود که با توجه به این که شورای پنجم هنوز آغاز به کار نکرده بود ، برگزاری آن را به صلاح ندیدیم ولی گفتیم که بعد از آغاز به کار شورای در یک فرصت مناسب می توان این مراسم را برگزار کرد.
حسین بیژنی شهردار بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت : از برگزاری این تجمع هیچ اطلاعی ندارم ، ولی از مردم می خواهم که احساسات خود را کنترل کنند.
وی افزود : از همه مردم دعوت می کنم تا قانون را رعایت کنند چرا که شورای شهر به وظایف قانونی خود عمل می کند.
سردار حسین بیژنی در آذر ماه سال 94 بعد از کش و قوس های فراوان برای تعیین شهردار بابل، با 11 رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

به گزارش هراز نیوز اما در آمل رسانه های حامی احمد امیر سلیمانی شهردار این شهر نیز در پی راه اندازی کمپین تجمع 200 هزار نفره برای ابقای شهردار آمل هستند.

تاکنون در چند دوره شورا شاهد چنین تحرکاتی حداقل در شهرهای مازندران برای ابقا شهرداران از سوی فعالان سیاسی و هوادارانشان نبودیم و معمولا مردم از تغییر مدیران به ویژه شهرداران استقبال می کردند .

به گزارش هراز نیوز ورود فرمانداران نیز در نوع خود قابل توجه است برخی از اعضای شورای شهر آمل گفته اند که از سوی فرمانداری دعوت شده اند و شخص فرماندار در خصوص ترکیب هیات رییسه  بعدی شورا درخواست هایی داشته است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *