یحیی صالح نیا امام جمعه کن : آمریکاپشت همه جنایتکاران است /سیاستمداران آمریکامعتقدند تحریمهای جدید ناقض برجام است /شاه راه تقوای صداقت است

به گزارش هراز نیوز از  روابط عمومی ستادنمازجمعه بخش کن (غرب تهران)حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح نیا درخطبه اول نمازجمعه این هفته گفت:برخی چیزها در مسیر تقوا شاهراه است. اگر انسان در این مسیر قراربگیرد خود بخود همۀ امورش اصلاح می شود.که یکی از این مسیر ها صداقت است.

وی درادامه گفت:برخی آسیب های سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ما به خاطر این است که صداقت کم رنگ شده است.

وی افزود:با توجه به فرامایش پیغمبر خاتم حضرت محمّد(ص)راه جلوگیری از بسیاری از خبائث و رذائل راصداقت دانست .

وی بااشاره به حدیث امام حسن عسگری خاطر نشان کرد:عاقبت صدق و کذب ممکن است طولانی مدّت باشد ولی حتمی است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی گفت:ریشۀ دروغگویی سستی و پستی درونی است. لذا انسان باید از درون خود را بزرگتر از دروغ ببیند.

وی درپایان خطبه اول با اشاره به حدیث نبوی که راه اصلاح هم راستگویی است گفت: هرچه انسان بیشتر راست بگوید قدر و منزلت درونی وبیرونیش افزایش می یابد ودر راستگویی استوارتر می شود و مثل ایمان و عمل صالح همدیگر را افزایش می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح نیا درابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته ضمن تبریک دهه پر نشاط و معنوی کرامت افزود: میلاد کریمه اهل بیت و میلاد امام رضا علیه السلام رابرهمه مسلمین وشیعیان تبریک گفت.

یحیی صالح نیا درادامه افزود:آمریکائیها طیّ هفتۀ گذشته به قول خودشان هوشمندترین تحریمهای طول تاریخ را علیه سه کشور روسیّه و ایران و کرۀ شمالی وضع کردند.
وی خاطرنشان کرد:همزمان ترامپ دستور داده گروه جدیدی بنشینند و بعد از سه ماه گزارش دهند که ایران به برجام پایبند نبوده است.
وی افزود:سیاستمداران عالی رتبه آمریکامثل برنی سندرز سناتور دموکرات و نامزد ریاست جمهوری آمریکا ، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا ، آدام زوبین معاون وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا اینها می گویند تحریمهای جدید ناقض برجام است ولی هنوز داخل کشور عدّه ای می گویند چیز جدیدی نیست.

وی گفت:بالاخره عدم شفافیت وصداقت برخی و عجله در اصل توافق و بدتر از آن اجرای سریع و نامتقارن توافق ضرر خودش را نشان داد.
وی افزود:اونها می گفتند عدم توافق بهتر از توافق بد است. راست هم می گفتند. اینها این توافق را فتح الفتوح جا زدند.

یحیی صالح نیا درادامه تصریح کرد:سیاست مداران داخلی باوران شده که شیطان بزرگ کبر و غرور را کنار گذاشته است؟! چرا قبل از اینکه اونها به تعهداتشون عمل کنند شما زیرساختهای هسته ای کشور رو بتن ریزی کردید؟ مبادا با این تصوّر خام که تحریم های غیر هسته ای را لغو کنند دوباره شروع به امتیاز دادن کنید.

وی بااشاره به اینکه آمریکاپشت همه جنایتکاران است گفت:جنایات صهیونیستها درمسجد الاقصی، کشتار بی رحمانه در میانمار و یمن را ببینید؟ آمریکا پشت همۀ جنایتکاران عالم است.

امام جمعه بخش کن بااشاره به اینکه تحریم ها جنبه جنگ روانی داشته افزود:اونها به خوبی می دانند کشوری که دو دریا و خلیج بزرگ در دو طرفش دارد و شریانهای انرژی دنیا از آبهای او عبور می کند و صدها ملیون هوادار در دنیا دارد وسربازانش در سواحل مدیترانه با تروریستها می جنگند قابل تحریم نیست.

یحیی صالح نیا درادامه گفت:بنده واقعا خوشحالم که جوّ تعاون و همکاری بین نهاد مردمی نماز جمعه با نهادهای دولتی، اعمّ از لشگری و کشوری برقرار شده است.
هفتۀ قبل بنده نقدی راجع به برخی نهادها از جمله ناجا عرض کردم. بنده بعد از گزارشات مستندی که بدستم رسیدبه این نتیجه رسیدم که ناجا جزو ارگانهای پیشگام در لبّیک گویی به فرمان رهبر معظّم انقلاب اسلامی بوده است.

وی درادامه افزود:این روحیّۀ پاسخگویی در عالیترین سطح یک نهاد نظامی و انتظامی جای تقدیر و تشکّر دارد. بنده از طرف مردم شریف و ولایی این منطقه از همۀ پرسنل خدوم ناجا بابت احترام عزیزان به نهاد نماز جمعه و این روحیّه وتلاشهای شبانه روزیشان در تثبیت امنیّت مردم عزیز سپاسگزاری می کنم.
وی درپایان گفت: هیچ مسئولی فراتر از پاسخگویی نیست. پاسخگویی برای خود ما مسئولین خوب است. دنیا و آخرت انسان را آباد می کند. ایراد یا وارد نیست که جواب می دهید و یا وارده که اصلاح می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *