آیین معارفه قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء

آیین معارفه قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور مدیران حوزه علمیه، علما، محققین و کارکنان بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مولایی به سمت قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء منصوب شد.
 آیین معارفه قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور مدیران حوزه علمیه، علما، محققین و کارکنان بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در محل سالن همایش های بنیاد اسراء برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمن مولایی به سمت قائم مقامی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء منصوب گردید.

 اسراء:  آیین معارفه قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور مدیران حوزه علمیه، علما، محققین و کارکنان بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در محل سالن همایش های بنیاد اسراء برگزار شد. در این مراسم  حجت الاسلام و المسلمن مولایی به سمت قائم مقامی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء منصوب گردید.

به گزارش  اسراء:  حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در مراسم معارفه قائم مقام ریاست بنیاد اسراء در سخنانی با اشاره به سیر فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی بنیاد اسراء از بدو تاسیس تاکنون بیان داشت: دو مرحله کلی برای فعالیت های هر موسسه و بنیاد قابل تصور است؛ یک مرحله تاسیس و یک مرحله استقرار و استمرار.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اسراء بیش از سه دهه است که فعالیت های فرهنگی و پژوهشی دارد اما با توجه به تعریف عمیقی که ما از مفهوم تاسیس یک بنیاد در ذهن داریم خود را همچنان در مرحله «تاسیس» می بینیم.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: ما به تمام معنا نیاز به یک نظام شایسته داریم که طراحی این نظام خود نیازمند یک برنامه ریزی و اقدام بسیار جدی است. چراکه تاسیس یک نظام مانند نظام آموزشی از منظر ما، یعنی تولید یک نظام آموزشی که شایسته جایگاه مرجعیتی همچون آیت الله العظمی جوادی آملی باشد که در این مسیر لازم است از همه تجربیات بیرونی نیز استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی خاطرنشان کرد: باید زمینه استقرار و استمرار اندیشه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به درستی فراهم گردد تا در ادامه مسیر بتوانیم موفقیت کاملی را به دست آوریم.

وی تاکید داشت: امروز به مراتب چیزی که از جایگاه مرجعیت انتظار می رود بسیار بیشتر از گذشته و بیش از انتظاری که از دیگر مراکز علمی مانند دانشگاه ها وجود دارد است، در نتیجه با استفاده از مدیران باتجربه و مدبر باید این انتظارات به درستی تحقق یابد.

باید نگاه تمدنی آیت الله العظمی جوادی آملی بیش از گذشته در عرصه های بین المللی عرضه شود

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در سخنانی با اشاره به سوابق درخشان  حجت الاسلام و المسلمن مولایی برای ایشان در سمت قائم مقامی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

وی در سخنان خود اظهار داشت: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تکیه بر سوابق ممتاز گذشته و پتانسیل های پنهان بسیاری که در خود دارد نقش بسیار فاخرتر و عظیم تری را در حوزه های علیمه ایفا کند.

مشاور ریاست حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت های تمدن سازی اسلام بیان داشت: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی یک شخصیت تمدن ساز است که کمتر شخصیتی مانند ایشان توانسته است نگاه اسلام در حوزه تمدن سازی را تبیین نماید لذا لازم است شخصیت حضرت استاد به ویژه نگاه تمدنی ایشان بیش از گذشته در عرصه های بین المللی عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید رویکردهای بین المللی منظومه فکری حضرت استاد تقویت شود لذا یک مسئولیت بزرگ به عهده این بنیاد است و این بنیاد با تلاش و استمرار فعالیت های خود خواهد توانست یک تاثیر راهبردی و تمدنی برای آینده بشریت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی ابراز امیدواری کرد: در دوره مدیریتی جدید بنیاد اسراء قطعا افق های جدیدی محقق خواهد شد.

نگاه حوزه به مجموعه بنیاد اسراء نگاه توام با عظمت است

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمن مولایی قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، در سخنانی به برخی از اهداف پیش روی بنیاد اسراء اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) به دنیا فرصتی است که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داد و ما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از این فرصت به درستی و به طور کامل بهره ببریم.

وی ابراز داشت: بنیاد اسراء یکی از فرصت های خوبی است که مستظهر به شخصیت فرزانه ای مانند آیت الله العظمی جوادی آملی است. لذا این بنیاد با تکیه بر اندیشه های این شخصیت ممتاز وظایف بسیار بزرگی را در پیش روی خود دارد.

قائم مقام ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: نگاه حوزه به مجموعه بنیاد اسراء نگاه توام با عظمت است این بنیاد در بخش پژوهش ، آموزش ، IT و دیگر حوزه های فرهنگی اقدامات بسیار مهمی را صورت داده است اما باید بدانیم این کافی نیست.

وی تاکید داشت: جهان امروز انتظارات زیادی از ما دارد، پتانسیل های پنهانی که در بنیاد وجود دارد ما را به یک افق فراتر فرا می خواند و وظایف ملی و بین المللی افزونتری را بر عهده ما می گذارد که با یک همدلی و هم افزایی جدی می توانیم به آنها نائل شویم.

در پایان این مراسم حکم قائم مقامی ریاست بنیاد اسراء توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی به حجت الاسلام و المسلمن مولایی اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *