کشف 4 میلیارد و 200 میلیون ریالی اموال سرقتی و کالای قاچاق

گروه استان ها مازندران- فرمانده انتظامی استان از کشف 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اموال سرقتی و کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “سید محمود میرفیضی”  با اشاره به این که امنیت یکی از مهم ترین زیر ساخت های توسعه هر جامعه در ابعاد گوناگون اجتماعی است، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء احساس امنیت اجتماعی، ایجاد نظم ترافیکی و ساماندهی اماکن عمومی برشمرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: نیازسنجی بر اساس مطالبات مردمی، تعیین اولویت های جرایم و تعاملات قضائی قبل از اجرای این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و برنامه ریزی برای اقدامات رسانه ای، اجرای طرح از جمله موضوعاتی است که در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سایر شهرستان های هدف باید مورد توجه قرار گیرد

فرمانده انتظامی مازندان با اشاره به این که اقدامات نیروی انتظامی در طرح های تابستانه همراه با اقدامات فرهنگی و اجتماعی به مرحله اجرا درآمده است بر تعاملات بین بخشی و اولویت بندی طرح ها بر اساس تهدیدات و آسیب های موجود تاکید کرد.

میرفیضی در ادامه از کشف 4 میلیارد و 200 میلیون ریالی اموال مسروقه و کالای قاچاق در این طرح خبر داد و گفت: در این طرح با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته همکاران ما موفق به کشف 51 کیلو و 618 گرم مواد مخدر ، 33 قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز و دستگیری 265 نفر از عاملان سرقت، ناهنجاری های اجتماعی و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند .

سردار میرفیضی دستگیری 5 شرور منطقه، پلمب 39 واحد صنفی متخلف، توقیف 138 دستگاه خودرو و 48 موتورسیکلت متخلف و همچنین کشف 3،5 تن چوب جنگلی قاچاق را از دیگر دستاورد های اجرای این طرح برشمرد .

وی اعمال قانون 2 هزار و 801 خودروی متخلف را یکی دیگر از اقدامات فرماندهی انتظامی استان در این طرح برشمرد و گفت : انضباط بخشی و ایجاد نظم ترافیکی در شهرستان های ساحلی از جمله موارد مهمی است که در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که با اشرافیت اطلاعاتی خوبی که وجود دارد، استان مازندران از استان های امن کشور محسوب می شود، بر همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی مسئول برای تامین امنیت مردم تاکید کرد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری های همه جانبه با مردم و مسئولان بتوانیم بسترهای امنیتی مناسبی را برای مردم، گردشگران و مسافران در این استان فراهم کنیم.#

 

دستگیری سوداگر مرگ با 8 گرم تریاک در قائم شهر

گروه استان ها – مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف 8 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ”محمد ولی مرادی”در باره جزئیات این خبر گفت: درپی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع انواع مواد مخدر توسط عاملی افیونی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی متهم شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی قائم شهر، تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از منزل این سودا گر مرگ 8 کیلو گرم تریاک کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر ،اظهار داشت: اعتیاد مهمترين آسيب اجتماعي است که جامعه انساني را مورد هجوم خود قرارداده و هر ساله تعداد زيادي از افراد جامعه از جمله جوانان ، زنان و نيروهاي فعال جامعه كه بايستي در خدمت شكوفايي و پيشرفت جامعه باشند را به نیرویی وابسته و مضر برای جامعه تبدیل می کند .

وی در خاتمه از مردم خواست: برای مقابله با این معضل اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه و سایر مسائل امنیتی در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند .

 

کشف پنج هزار عدد انواع کالای قاچاق در بهشهر

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 5 هزارو 74 عدد انواع کالای قاچاق به ارزش 150 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس، “ابراهیم شجاعی ” در تشریح این خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و فروش انواع مواد خوراکی غیر مجاز و قاچاق دریکی از واحدهای صنفی این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر،افزود: ماموران اداره با مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی متهم شدند.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از واحد صنفی این متهم 5 هزارو 74 عدد انواع مواد خوراکی قاچاق و غیر مجاز شامل انواع نوشیدنی ،قهوه های خارجی،شکلات،کنسرو ماهی،پودرهای شربت،و مواد غذایی کنسرو شده،کشف کردند .

سرهنگ شجاعی ،خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و کالاهای قاچاق کشف شده تحویل سازمان اموال تملیکی شهرستان شد .

فرمانده انتظامی بهشهر در خاتمه با اشاره به این که کالاها و مواد خوراکی قاچاق از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و می توانند صدمات جبران ناپذیری را به سلامت افراد جامعه وارد کنند از شهروندان خواست: در صورت مراجهه با افرادی که اقدام به تهیه وفروش کالاهای غیر مجاز می کنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

كشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در آمل

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان “آمل”، از كشف بيش از سه تن چوب جنگلي قاچاق از يک دستگاه وانت نيسان خبر داد.

سرهنگ”ولي الله گنجيان مقدم” در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر، گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي در حين کنترل وسايل نقليه عبوري در محورهاي این شهرستان ، به يك دستگاه وانت نيسان حامل بار چوب مشكوك شده و آن را متوقف كردند.

وي،خاطر نشان كرد تصريح کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسي از آن موفق به کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق شدند.

سرهنگ گنجيان ،ادامه داد: در اين ارتباط راننده وانت نيسان دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مرجع قضايي شد.

فرمانده انتظامي آمل در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

انهدام باند سرقت منازل مسکونی در ساري

گروه استان ها– مازندران- فرمانده انتظامي شهرستان “ساري”، از شناسايي و دستگيري سه سارق منازل مسکونی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ”زيداله کاظمي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:ماموران کلانتری 14 معلم در حین گشت زنی در محدوده خیابان پانزدهم دو نفر سارق را در حال خروج مخفیانه از منزل یکی از شهروندان مشاهده کردند.

وي تصريح کرد: ماموران در اقدامی عملیاتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند .

وی،خاطر نشان کرد: در ادامه بازجویی های به عمل آمده متهمان به 5 فقره سرقت از منازل شهروندان با همکاری یکی دیگر از دوستانشان در یک ماهه گذشته اعتراف کردند .

فرمانده انتظامي ساري،اظهار داشت: با هماهنگی مرجع قضائی همدست دیگر این متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد .

سرهنگ کاظمي در خاتمه با اشاره به این که در بازرسی از مخفیگاه متهمان 20 قلم اموال سرقتی کشف شد ،گفت:متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی و موضوع در دست بررسی است.

 

دستگیری سارق در حین سرقت

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری سارق یک واحد صنفی در حین سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرگرد”محمدراعی” در تشریح این خبر،گفت: ماموران گشت کلانتری مرکزی در حین اجرای ماموریت به فردی که در حال تخلیه مقادیر قابل توجهی ، کابل ، سیم برق و تجهیزات فنی جوشکاری از داخل سطل زباله در حاشیه یکی از خیابانهای این شهرستان بود مشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ، افزود:در بازرسی از وسایل همراه متهم مقادیر قابل توجهی کابل، سیم برق، دستگاه جوش، دریل، پمپ آب و سایر نجهیزات فنی جوشکاری کشف شد.

سرگرد راعی،خاطرنشان کرد: متهم که در تحقیقات اولیه پلیس ادعا می کرد وسایل را از داخل سطل زباله پیدا کرده است، در ادامخه تحقیقات تکمیلی به سرقت اموال کشف شده از یک جوشکاری در این شهرستان اعتراف کرد .

راعی ارزش کالاهای سرقتی کشف شده را بالغ بر 300 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: پس از شناسایی متصدی واحد صنفی اموال کشف شده به وی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ در خاتمه گفت: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

 

واقعیت حقیقی تا واقعیت مجازی

گروه استان ها-مازندران- در عصر حاضر یکی از شعارهای پرطرف دار فناوری‌های سازمان یافته، واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی­ است و این تکنولوژی در جهان با انتشار بازی “پوکمون گو” در مسیر‌­های بزرگ رو به گسترش است…..

این بازی بسیار محبوب در دو ماه پس از انتشارش، با بیش از 500 میلیون دانلود روبه‌رو شد، این یک واقعیت حقیقی است که از طریق این نوع بازی­ها در محیط‌های فیزیکی کوچکتر به وسیله گوشی‌های هوشمند به اطلاعات شخصی موجود در این محیط‌ها دست یافت.

برنامه پوکمون‌گو نمونه‌ای خوب برای درک مفهوم واقعیت افزوده است، زمانی که شما از این برنامه استفاده می‌کنید، هرآنچه را که شما در اطراف خود زمان راه رفتن مشاهده می‌کنید به شکل واقعی بر روی پوکمون منتقل شده و می‌­توانید این جریان را از طریق دوربین گوشی­ هوشمند خود نگاه کنید.

بازی پوکمون‌گو تنها آغاز راه است، بعد از موفقیت‌های بزرگ این برنامه در تست و ارزیابی، بسیاری از برنامه‌نویسان دیگر که به دنبال سود بردن در فضایAR (اشتراک‌گذاری اطلاعات در فضای مجازی) هستند برای دیدن نحوه کار آن راغب شدند.

امروزه از هرچیزی یک واقعیت مجازی وجود دارد، فناوری Oculus Rift در سال 2016 منتشر شد و به تازگی کاربردهای بالقوه‌ای از این تکنولوژی در حال بررسی است.

اساساً فناوریOculus Rift مردم را به دیدن و شنیدن در محیط‌های واقعیت مجازی با استفاده از عینک‌هایی با صفحه نمایش بدون نور و صدا360 درجه امکان پذیر می­کند، درحالی که این فناوری اغلب برای بازی استفاده می‌شود.

نحوه کار Oculus Rift در فیسبوک نیز کاوش برنامه‌های کاربردی­ است، همچنین ارتش نروژ نیز یک کیت پیشرفته از Oculus Rift را برای آموزش رانندگان واحد زرهی خود به کار گرفته‌است.

در ادامه با گسترش فناوری‌های نوین در سال 2017، هوش تجاری یا BI سعی دارد تا با یک برنامه کاربردی واقعیت مجازی به حوزه تجسم داده‌ها نیز دست پیدا کند و امکان به تصویر کشیدن داده‌های بزرگ به واقعیت مجازی را ایجاد نماید تا از این طریق یکنواختی مدیریت داده‌ها در زنجیره کاری از بین برود.

مترجم: وحید فرجی ملکشاه-کارشناس پليس فتا مازندران

 

کشف تریاک از 4 سوداگر مرگ درعملیات پلیس جویبار

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف سه و نیم کیلو گرم تریاک در عملیات ضربتی پلیس در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ” سرهنگ اکبر درویشی” در باره جزئیات این خبر،گفت:در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط افرادی در سطح شهرستان ،موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدراین فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: سرکرده این باند با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران شناسایی و در عملیاتی ضربتی ا دستگیر شد .

سرهنگ درویشی خاطر نشان کرد: در ادامه این عملیات ماموران با شناسایی سه نفردیگر از همدستان این متهم آنان را نیز در عملیاتی غافلگیرانه شناسایی و دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی جویبار، اظهار داشت: با هماهنگی قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد .

درویشی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مردم شریف شهرستان جویبار در انهدام باند مذکور افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند .

 

دستگیری کلاهبرداراینترنتی در محمودآباد

گروه استان ها – مازندران- فردی که با انتشار آگهی های کذب در سایت های اینترنتی خرید و فروش کالا اقدام به کلاهبرداری از مردم می کرد ،توسط ماموران پلیس آگاهی محمود آباد دستگیر شد .

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد در تشریح این خبر،گفت: در پي مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی برکلاهبرداری از آنان در سایت های خرید و فروش اینترنتی کالا موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

سرهنگ “زمان شالیکار” افزود:با انجام تحقیقات پلیسی ، ماموران متهم را که با درج آگهی فروش خودرو، موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه در سایت های اینترنتی دیوار و شیپور از مردم کلاهبرداری می کرد، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی محمودآباد، تصریح کرد: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شد .

سرهنگ شالیکار ادامه داد : متهم با قرار دادن تصاویر متنوعی از انواع خودرو ، موتورسیکلت و گوشی همراه با قیمتهایی نازل مشتریان را ترغیب به خرید این کالاها کرده و پس از دریافت مقداری پیش پرداخت اقدام به کلاهبرداری از آنان می کرد .

وی خاطر نشان کرد: متهم تاکنون به چندین فقره کلاهبرداری از مردم در استانهای اصفهان ، تهران و سیستان و بلوچستان اعتراف کرد .

شالیکار در خاتمه با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در معاملات اینترنتی قبل از رویت کالای مورد نظر و صحت معامله از پرداخت هرگونه وجهی به صاحبان این آگهی ها خودداری کنند .

 

ایجاد مزاحمت خواستگار سابق از طریق فضای مجازی

گروه استان ها – مازندران- فردی که پس از شنیدن جواب رد به خواستگاری از فرد مورد علاقه اش اقدام به انتشارپیام های توهین آمیز برای وی در شبکه های اجتماعی کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “حسن محمدنژاد” در تشریح این خبر،گفت: در پي مراجعه زنی به پلیس فتا، مبنی بر این که فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار پیام های توهین آمیز برای وی می کند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران، افزود: کارآگاهان پلیس فتا استان با انجام تحقیقات میدانی و بررسی های همه جانبه پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند .

سرهنگ محمد نژاد، خاطر نشان کرد: متهم که خواستگار سابق شاکیه بود در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت؛ به دلیل گرفتن انتقام از جواب رد به خواستگاریش از طرف شاکیه اقدام به انتشارمطالب توهین آمیز و نسبت های ناروا نسبت به وی در شبکه اجتماعی موبایلی کرده است .

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان از کابران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواست:

از به اشتراک گذاشتن و ارائه اطلاعات به افراد آنلاینی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند خودداری کرده و برای پیشگیری از خطرات فضای مجازی دانش اینترنتی خود را افزایش دهند و با آگاهی کامل از این فضا استفاده کنند.

کشف800 عدد انواع قرص و داروهای غیر مجاز در قائم شهر

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر از کشف قرص های غیر مجازدر طرح نظارت بر واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ “محمد ولی مرادی” در تشريح اين خبر گفت: در اجرای طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی متخلف ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان به اتفاق بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان از واحدهای صنفی عطاری در شهرستان بازدیدکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،افزود: در همین راستا ماموران در بازدید از یکی از این واحدهای صنفی بیش از 800 عدد انواع قرص و داروهای غیر مجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اظهار داشت : اقلام کشف شده تحویل بازرسان علوم پزشکی استان و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرادی در پايان ضمن توصيه هاي انتظامي جهت پيشگيري از استفاده شهروندان و خصوصا جوانان از اينگونه اجناس از شهروندان خواست: موارد امنيتي را رعايت ودر صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا در اسرع وقت در اين خصوص اقدام شود.

خانواده های معظم شهداء پرچمدار انقلابند

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی استان در دیدار با خانواده شهید”علیرضا مهدی فهیمی”در تنکابن گفت: خانواده های معظم شهداء پرچمدار و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” سید محمود میرفیضی” به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهداء ،عصر روز گذشته با حضور در شهرستان تنکابن با خانواده شهید”علیرضا مهدی فهیمی ” از شهدای عرصه نظم و امنیت این شهرستان دیدار کرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران در این دیدار با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تشریح نقش مهم خانواده شهدا در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت پرداخت.

وی از خانواده های معظم شهدا به عنوان پرچم دار و پشتیبان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: تجلیل از خانواده های شهداء یک وظیفه همگانی است .

سردار میرفیضی در ادامه با اشاره به نظم و امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران ، تصریح کرد: امنیت موجود مرهون خون پاک شهدا و ایثار گری های رزمندگان اسلام در طول سالهای دفاع مقدس و شهدای عرصه نظم و امنیت است .

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی استان با اهداء لوح سپاس و هدیه از خانواده این شهید گرانقدر تجلیل کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *