انتخاب رشته کنکور سراسری سال 90 آغاز شده است و داوطلبان گروه تجربی برای انتخاب رشته پزشکی باید دقت کنند که 12 دانشگاه علوم پزشکی شرایط شیوه جدید آموزش پزشکی را اعلام کرده اند و امکان انتقال از این دانشگاهها وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه انتخاب رشته گروه علوم تجربی ضوابط مهم رشته های تحصیلی گروه پزشکی در دنشگاههای علوم پزشکی را اعلام کرده است. بر اساس دفترچه انتخاب رشته، دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، جندی شاپور اهواز، تهران، سبزوار، شاهرود، شهیدبهشتی، قزوین، کرمان، لرستان، مازندران، همدان، یزد شیوه جدید پذیرش را در دفترچه کنکور اعلام کرده اند.

ردیفنام دانشکده پزشکیمجموع ظرفیت پذیرش دو نیمسال توضیحات
1اصفهان199 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
2جندی شاپور اهواز150 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
3تهران278 نفرپردیس پورسینا/ پردیس همت
اعلام در بخش کدرشته/ شیوه نوین آموزش پزشکی
4سبزوار25 نفراعلام در بخش کدرشته/ شیوه نوین آموزش پزشکی
5شاهرود54 نفراعلام در بخش کدرشته/ شیوه نوین آموزش پزشکی
6شهیدبهشتی180 نفراعلام در بخش کدرشته/ شیوه نوین آموزش پزشکی
7قزوین71 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
8کرمان95 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
9لرستان83 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
10مازندران85 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی
11همدان86 نفراعلام در بخش کدرشته/ شیوه نوین آموزش پزشکی
12یزد70 نفراعلام در بخش ضوابط/ شیوه نوین آموزش پزشکی

پذیرش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بدون امکان انتقالی انجام می گیرد. بر اساس اعلام دفترچه کنکور در رشته پزشکی با انتقالی موافقت نمی شود و در رشته دندانپزشکی ممنوعیت انتقالی وجود دارد.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از کد رشته های پرستاری این دانشگاه در دانشکده پرستاری آباده واقع در 250 کیلومتری شمال شیراز است این دانشکده دارای خوابگاه و تسهیلات رفاهی بوده و نقل و انتقال از این دانشکده به شیراز و سایر دانشگاه های کشور ممنوع است).

به گزارش مهر، بر اساس بازنگری رشته پزشکی عمومی شیوه جدید تحصیل در رشته پزشکی در 11 دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده است. دانشکده های پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، شیراز، جندی شاپور اهواز، ایران، شهیدصدوقی یزد، لرستان، مازندران، سبزوار و شاهرود مجری طرح بازنگری و اصلاحات برنامه آموزش پزشکی عمومی هستند.

در دانشکده های پزشکی مجری بازنگری و اصلاحات در برنامه پزشکی عمومی، در صورت ادغام، آزمون جامع پیش کارورزی در پایان مرحله اول بالینی برگزار می شود و قبولی در این آزمون شرط ورود به دوره کارورزی است. نقل و انتقال دانشجو در این دانشکده ها امکان پذیر نیست.

One thought on “جدول دانشگاههای دارای شیوه جدید پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور90”
  1. salam
    bbakhshid chra raj b shive novine reshte dandunpzeshki va inke sale 90 kodoom shahra shive novin budan harfi zade nashode?
    mishe agar etelai darin b mam bgin?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *