رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی کرده بود خبر داد.
شخصی که در شبکه های اجتماعی موبایلی با سوء استفاده از اعتماد پسری به تصاویر خصوصی مادرش دست یافته بود و اقدام به انتشار عکس های شخصی او در فضای مجازی کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد : در پي شکايت احدي از شهروندان استان، با ارائه مرجوعه قضايي به این پليس مراجعه و اظهار داشت؛ شخص یا اشخاصی ناشناس با دسترسي به صفحه شخصی بنده در شبکه های اجتماعی، در حال سوء استفاده از آن مي¬باشند و به تمام پیام ها و عکس هاي شخصي بنده دسترسي پيدا کرده¬اند به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان آمل قرار گرفت و با بررسي هاي تخصصی به عمل آمده مشخص گردید که اطلاعات شخصي زيادي از آي دي شاکي به آي دي ناشناسي ارسال شده¬است که با انجام روشهاي فني توسط کارشناسان اين پليس، متهم به هویت معلوم شناسائی گشت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان آمل در ادامه با هماهنگي مقام محترم قضائي متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگير و تلفن همراه او را نيز جمع آوري و به مقر اين پليس منتقل نمودند. متهم پس از حضور در اين پليس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابي اقرا نموده و اظهار داشت که با مادر شاکي به مدت يک¬سال به¬صورت موقت محرم بودم و در اين مدت با شاکي نيز در ارتباط بوده ام و با سوء استفاده از اعتماد او، زمان نصب برنامه پیام رسان توسط شاکي کد تاييد 5رقمی وي را براي خود نيز وارد نمودم.

ایشان در ادامه گفت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت که چند ماه بعد پس از اتمام صيغه محرميت، از مادر شاکي درخواست نمودم که صيغه مجدد انجام دهيم تا مدتي ديگر نيز با هم باشيم اما مادر شاکي قبول نکرد و خواستار قطع ارتباط شد. بنده نيز براي انتقام از ايشان و با سوء استفاده از موقعيت او و با توجه به اينکه به صفحه شخصی پسرش دسترسي داشتم، عکس¬هاي خصوصی¬اش را از آي دي پسرش به آي دي خودم فوروارد کردم و سپس آن عکس¬ها را در شبکه¬های اجتماعي منتشر نمودم تا در ميان اطرافيان و همکارانش، با توجه به موقعیت شغلی و خانوادگی¬اش آبرویش را ببرم.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان هشدار داد:
– از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمائید.
– از ذخیر کردن تصاویر خصوصی در گوشی¬های هوشمند خودداری نمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *