هراز نیوز :عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران در همایش منطقه ای مکانیک خودرو در واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی گفت  : در همه پیشرفتها در علوم مختلف شما می توانید نقش مهندسین  را شاهد باشیم در پزشکی ، کشاورزی و اکثر رشته ها این نقش بسیار موثر است .

مهندس سیف اله علی نیا گفت :سازمان نظام مهندسی استان مازندران  هم از جهت کمی و هم از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارد ،در مقایسه با سایر استان ها مقطع تحصیلی اعضا در سطح کارشناسی ارشد و دکتری بسیار قابل توجه است .

وی ادامه داد :از لحاظ کمی تعداد اعضای نظام بیش از 14 نفر هست که از استانهای شاخص هستیم ، در بخش مهندسی مکانیک و فعالیت این رشته در سازمان نظام مهندسی هم این رشته جزو  بیشترین وفراگیر ترین رشته هاست .

عضو شورای شهر بابل گفت : هر جا که حیات و زندگی هست و هرجا که حرکت و به همراه ان انرژی وجود دارد طبیعتا علم مکانیک در آنجا  حضور دارد ،رشته مکانیک بیشترین نقش را برای رفاه و امنیت زندگی  بشری ایفا کرده است و گسترده ترنی رشته در حوزه رشته های فنی است .

عضو کمیته کمیسیون انرژی و محیط زیست کشور اذعان داشت : باید بپذیریم امروزه مصرف انرژی یکی از شاخصه های تعیین کننده برای زندگی اجتماعی است .

عضو کمیته تخصصی شورای مرکزی نظام مهندسی کشوربا اشاره به درصد مصرف انرژی در کشور گفت  : در بخش ساختمان ، تجاری و خانگی حدود 37 درصد، صنعت 26.5 درصد و بخش حمل ونقل 24.5و دربخش کشاورزی وسایر بخشها حدود 12 درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند .

وی با اشاره به نقش موثر رشته مکانیک در حوزه ساختمان  اذعان داشت : رشته مکانیک در بخش ساختمان بیشترین کاررایی را در کاهش مصرف انرژی  ایفا می کند .
علی نیا رشته مهندسی مکانیک را مادر رشته های فنی مهندسی دانست وگفت : در بخش صنعت و حمل و نقل  نیزمهندسی مکانیک نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

وی از محبوس کردن بسیاری از رشته های  دانشگاهی در قالب تئوری انتقاد کرد و گفت : این یکی از معایب سیستم آموزشی ماست اینکه ما بسیاری از رشته ها را گسترش بدهیم بدون اینکه امکانات مورد نیاز آن رشته را ایجاد ننماییم .

در انتهای مراسم افتتاحیه همایش از مهمانان ویژه و حامیان اولین همایش منطقه ای مکانیک خودرو با هدا تندیس ویژه و لوح سپاس تجلیل شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *