مهندس  ناصررئوف،سرپرست نظام مهندسی  ساختمان آمل به پاسداشت روز  درختکاری در مدرسه  شهیدسوهانیان و مدرسه  نمونه پسرانه آمل دو اصله نهال کاشت .
‏‎
ناصر رئوف در جمع دانش آموزان با استفاده از  حدیث نبوی از پیامبر اکرم (ص) گفت :  اگر قیامت فرا رسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه فقط به قدر کاشتن نهالی فرصت باشد، باید آن را بکارد.

‏‎ سرپرست نظام مهندسی آمل با بیان اینکه  حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد تصریح کرد : درختان علاوه بر اینکه کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند تولید اکسیژن کرده و زیستگاه حیات وحش هستند، همچنین کارکردهای زیبایی‌شناختی، دارند .

رییس کانون مهندسان آمل اظهار کرد : همه این عوامل سبب می شود که برای درختان به عنوان موجودی با ارزش احترام قائل شویم و حفاظت از آنها را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهیم .
‏‎
این مسوول با بیان اینکه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تلنگری است تا بدانیم فرزندان ما و آیندگان، برای ادامه حیات، وابسته به رفتار امروز ما در مقابل حفظ منابع طبیعی هستند  گفت :  منابع طبیعی و به ویژه جنگل، در طول سال‌های اخیر به شدت آسیب دیده و نیازمند توجه و حمایت مسئولین و همچنین عموم مردم است.

رئوف با بیان اینکه در ایام مبارک و فرخنده درختکاری و منابع طبیعی، اقدامات فعالان این عرصه را قدر می‌دانیم و امیدواریم مورد عنایت خداوند قرار گیرند اظهار کرد:
‏‎هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *