هراز نیوز : محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توئیت چند روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای تمام دخل و خرج‌ها و حساب‌هایش را روشن کند، اظهار داشت: اولا به نفع کشور است که به غیر از هزینه‌های امنیتی و دفاعی که جنبه محرمانه دارد، سایر هزینه‌ها خیلی شفاف و به روز باشد.

وی با بیان اینکه در درآمدها، هزینه‌ها، پرداخت حقوق‌ها و پاداش‌ها باید شفاف‌سازی صورت گیرد تا همه مردم در جریان قرار گیرند، افزود:‌ ما نباید از شفاف کردن اینگونه دخل و خرج‌ها وحشت داشته باشیم چرا که به نفع کشور است. مصلحت این است که به جای حاشیه‌سازی و جار و جنجال‌هایی که در مردم نسبت به مقامات ارشد کشور، دولت و سایر نهادها و قوا مانند قوه مقننه و قوه قضائیه بدبینی ایجاد می‌کند،  دخل و خرج‌ها خیلی شفاف اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح کرد: ممکن است شفاف‌سازی‌ها تبعات کوتاه مدت داشته باشد اما یقینا مردم اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود را باور می‌کنند و این باور مردم خود موجب می‌شود مردم به همه قوا،‌ نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اعتماد کنند. بنابراین جای هیچ سواستفاده‌ای باقی نمی‌گذارد.

زاهدی بر همین اساس گفت: دولت به جای حاشیه‌سازی‌ها بهتر است که خود پیشقدم شود. هر جا هم که فسادی مشاهده می‌کند برای برخورد با آنها باید پیشقدم شود. امیدواریم دولت در این راستا قدمی بردارد.

وی همچنین عنوان کرد: به عنوان مثال موضوعی که در مجلس اخیرا تعدادی از نمایندگان پیگیری کردند در مورد مسائل مالی که احتمالا گریبانگیر حسین فریدون می‌شود، بود. بهتر است رئیس‌جمهور خودش در این زمینه پیشقدم شود تا قوه قضائیه در این راستا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

این نماینده در خاتمه تاکید کرد: بهتر است دولت در راستای شفاف‌سازی‌هایی نظیر پرونده برادرش «حسین فریدون» و یا حقوق‌های نجومی پیشقدم شود و خود بحث تخلفات حسین فریدون را دنبال کند تا یک رسیدگی و حسابرسی دقیق در این زمینه صورت گیرد و درآمدهایی که او به دست آورده را شفاف‌سازی کند، یا در زمینه مواردی که برخی درباره تبانی او مطرح می‌کنند باید شفاف‌سازی کند که آیا این موضوعات صحت دارد یا خیر. اتفاقا اگر رئیس‌جمهور خود پیشقدم شود اعتماد مردم در آستانه انتخابات بالاتر می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *