خبرگزاری فارس: ساخت تراشه هوشمند برای کنترل سوسک‌ها در تحقیقات علمی

محققان یک تراشه هوشمند بسیار سبک ساخته‌اند که روی بدن سوسک‌ها نصب می‌شود تا آنها از راه دور کنترل شوند و با رفتن به مناطق خطرناک، تحقیقات علمی دانشمندان را انجام دهند.

هراز نیوز از  فارس، گروهی از دانشمندان به جای آنکه ربات بسازند سراغ حشرات رفته‌اند و از آنها کمک می‌گیرند تا تحقیقات علمی خود را به نتیجه برسانند.

دانشمندان در تازه‌ترین اقدام خود حشرات را به یک دستگاه کنترل از راه دور تبدیل می‌کنند تا مانند ربات‌ها بتوان مدیریت آنها را در دست گرفت و حشرات مذکور را به مناطق ناشناخته و ناامن فرستاد تا تحقیقات علمی به درستی انجام شود.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی (NCSU) یک سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه ارائه کرده‌اند که کنترل از راه دور حشرات را ممکن می‌کند و آنها را مجبور می‌کند به مناطق مورد نظر بروند و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند.

این سیستم جدید «ربات زیستی» نامگذاری شده است و بر اساس آن یک تراشه بسیار کوچک و سبک که سیستم‌های الکترونیکی بسیار ظریفی دارد روی بدن سوسک‌ها نصب می‌شود و آنتن‌های کوچک آن امکان جست‌وجو در محیط پیرامون را فراهم می‌کند.

این تراشه پشت شکم سوسک‌ها نصب می‌شود و قادر است نزدیک شدن شکارچیان یا هر گونه حرکت در محیط پیرامون را تحلیل کند. آنتنی که روی این تراشه کار گاشته شده است اشیای جامد پیش رو را تحلیل می‌کند و دانشمندان از راه دور می‌توانند همه اطلاعات را در اختیار بگیرند.

دانشمندان این تراشه را به گونه‌ای ساخته‌اند که سیستم‌های الکتریکی داخلی آن قادر است سیستم مغزی سوسک و فرمان‌های صادر شده از جانب آن را شبیه‌سازی کند و او را مجبور کند به فرمان‌هایی که از راه دور توسط دانشمندان ارسال می‌شود، گوش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *