مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که با توجه به بروز سرما و یخبندان ، دوشنبه هفته آینده گاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان قطع خواهد شد تا افت فشار گاز موجب قطع گاز مشترکین خانگی نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر احمدی  در جلسه کمیته بحران شهرستان قائمشهر افزود : بر اساس پیش بینی هواشناسی ، هوای مازندران هفته آینده به صورت محسوسی کاهش می یابد و بنا بر این سیاست ما بر آن است تا بتوانیم با قطع گاز واحدهای تولیدی ، مصرف گاز خانواده ها را تامین کنیم.
** هشدار به خبازی های فاقد سامانه دوگانه سوز
وی از تعلل برخی از خبازی های استان در ایجاد سامانه سوخت جایگزین انتقاد کرد و هشدار داد : نانوایی هایی که در موعد مقرر این کار را نکنند 50 درصد سهمیه آردشان قطع می شود.
احمدی به عنوان نمونه به وجود 355 واحد نانوایی در قائمشهر اشاره کرد و افزود : تنها 142 واحد نانوایی در این شهرستان دوگانه سوز هستند .
وی از نانوائی های قائمشهر خواست تا 10 روزه آینده نسبت به دوگانه سوز کردن خبازی های خود اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : نانوائی هایی که در این مهلت دوگانه سوز نشوند ، با قطع سهمیه 50 درصدی در مرحله اول یک زمان پنج روزه داده می شود و اگر از آن زمان هم استفاده نکنند بقیه سهمیه آردشان هم قطع خواهد شد.
وی افزود : سهمیه آرد این نانوایی ها در اختیار خبازی هایی قرار می گیرد که دوگانه سوز هستند.
احمدی گفت : هم اکنون در شهرستان آمل 95 درصد واحدهای نانوایی دوگانه سوز هستند.
** قطع گاز جایگاههای سی ان جی
وی همچنین به فعالیت جایگاههای سی ان جی در استان به عنوان مراکز پرمصرف اشاره کرد و اظهار داشت : برای این که بتوانیم از بحران دوشنبه هفته بعد جلوگیری و گاز خانواده ها را پایدار نگه داریم مجبور هستیم که گاز سی ان جی را قطع کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : با توجه به اینکه جایگاه سی ان جی به سوخت دوم مجهز است ، باید پمپ بنزین به دستگاه دیزل ژنراتور مجهز شود تا اگر برق رفت بتوانیم بنزین را به مردم تحویل دهیم.
احمدی همچنین با بیان اینکه بهتر است واحدهای تولیدی و مرغداری ها طی پنج روز باقی مانده نسبت به تامین سوخت دوم اقدام کنند ، افزود : واحدهای تولیدی نباید سوخت دوم را به دقیقه 90 موکول کنند .
وی ادامه داد : همچنین برای جلوگیری از دغدغه افراد با دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نشستی صحبت شد تا مجوز تامین سوخت به افراد داده شود و به عنوان قاچاق کالا محسوب نشود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین به تجهیز این مدیریت به بی سیم های سیار در مواقع بحران اشاره کرد و گفت : در مواقعی که این استان شاهد بحران می شود برای جلوگیری از قطع تلفن به خصوص در جاهایی که گوشی های تلفن همراه انتن ندارد ، این بی سیم ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
احمدی افزود : این بی سیم ها به صورت داخلی طراحی شده است و به صورت پایلوت در اختیار 4 استان حادثه خیز از قبیل مازندران ، خراسان رضوی ، فارس و تهران قرار گرفت تا در موقعینت بحران بتوانیم کار را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *