در حالی که تنها 9 روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، رسانه های بیگانه تلاش های خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم ایران پای صندوق های رای افزایش دادند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت “خودنویس” سه شنبه 21 فوریه (2اسفند)  بیانیه ابوالحسن بنی صدر خطاب به مردم ایران را منتشر کرد: «ابوالحسن بنی صدر در بخشی از پیام خود درباره انتخابات اسفندماه مجلس تاکید کرده است: «رژیم تبلیغ می کند که اگر شما پای صندوق های رای نروید، قدرت های خارجی، آمریکا و اسرائیل به ایران حمله خواهند کرد. واقعیت درست عکس تبلیغی است که این رژیم می کند هرگاه شما به پای صندوق های رای نروید، معنای آن برای دنیا این است که شما ملت، این رژیم را قبول ندارید و این توانائی را دارید که بگوئید چون حاکمیت مال شماست و چون این انتخابات تقلبی است شما در آن شرکت نمی کنید.»
بنی صدر در بخش دیگری از پیامش به اصل ولایت فقیه اهانت کرده و گفته است: «بعنوان حاصل سخن، اگر به پای صندوق های رای بروید، به خود، به ملت خود و به مردم دنیا چه گفته اید؟ آیا جز این را گفته اید که من با علم به اینکه حق حاکمیت ندارم، با علم به اینکه شهروند به حساب نمی آیم، با اینکه استقلال و آزادی ندارم و همه اختیارات من در دست شخصی به نام ولی فقیه است باز به پای صندوق رفته ام. خوب معنای این برای دنیا این است که شما ملت نه تنها روی حق خود نمی ایستید، حتی وسیله کار یک قدرت متجاوز به خود هستید. بنابراین به راحتی می توان متقاعد شد که باید به این کشور حمله کرد، باید به شما مردم سخت گرفت و باید تحریم را تشدید کرد. اما اگر به پای صندوق های رای نروید، انتخابات را تحریم کنید و این تحریم را یک جنبش تلقی کنید، به خود گفته اید که با شخصیت هستید.»
این مطلب در حالی است که چند روز پیش سایت فوق در تیتر خبری به طور کنایه بنی صدر را خائن به مردم ایران معرفی نموده بود. کارشناسان معتقد اند بنی صدر به دوعلت این بیانیه را صادر کرده است. اول خصومت دیرینه او با حزب جمهوری اسلامی از زمان عزل وی از مقام رئیس جمهوری ایران و دوم رابطه او با میر حسین موسوی. آگاهان سیاسی چندی پیش از ارتباط او با میر حسین موسوی و صدور بیانیه از جانب وی در زمانی که حیات سیاسی میر حسین پایان پذیرفته، پرده برداشتند.
با این حال به نظر می رسد حضور مردم و اعلام حمایت از انقلاب به حدی بر غرب و استکبار سنگین می آید که با تمسک به هر عاملی در صدد کاهش حضور مردم اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *