معاون استاندار و فرماندار ويژه آمل دماوند را نماد عروج ، سنمبل وحدت ، مرتفع ، استوار و منشاء افسانه هاي تاريخي و فرهنگي دانست و گفت: اين قله ؛ مي تواند نماد خوبي براي شهرستان آمل باشد .

هراز نیوز ،  احمد منفرد، در جلسه تصويب نماد شهرستان آمل اظهارداشت: انتخاب دماوند بعنوان نماد شهرستان به معناي نفي ديگر داشته ها و پتانسيل هاي شهرستان نمي باشد و همه ي آنچه که داريم از ايستادگي ها ، مقاومت ها و وحدت در اين قله مستحکم و در حال عروج نمايان مي شود و اين نماد خوبي براي شهرستان است.

منفرد با اشاره به اينکه استاندارد جهاني در انتخاب نماد تنها يک مورد است و تلفيقي نمي تواند باشد ،  افزود: در ميان همه نمادها بايد جامع ترين را انتخاب کنيم تا به کل شهرستان تسري داشته و از جامعيت لازم برخوردار باشد.

منفرد ادامه داد: در شهرستان آمل نمادهاي بسياري داريم که شامل تاريخ، فرهنگ، مذهب، شخصيتها، پديده هاي طبيعي و توليدات مي شود و اين ها سرمايه هاي گرانقدري هستند.

فرماندار ويژه آمل با اشاره به قله دماوند اظهارداشت: کوه در تعادل بخشي اثرگذار است و به واسطه قله دماوند آب و هوايي داريم که در ديگر نقاط کشور وجود ندارد. اين  تعادل بخشي در شهرستان طبيعتي را رقم زده است که هميشه در راستاي آباداني است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: دماوند سابقه بسيار زيادي دارد و مي تواند نماد خوبي براي شهرستان آمل باشد . اين قله در تاريخ و فرهنگ ما نقش ديرينه اي دارا است.

منفرد افزود: رشته کوه البرز در عين کثرت به وحدتي به نام قله دماوند مي رسد و اين وحدت در نهايت منتج به عروج و بالا مي شود . اين رو به آسمان و به سمت خدا بودن ، ارزشمند است.

وي با بيان اين که دماوند قائم و استوار است، گفت: در تعاليم والاي ديني سفارش شده است، بايد مانند کوه استوار باشيم و کوهها از جا نمي جنبند و بايد در استواري از کوه ايده بگيريم .

معاون استاندار مازندران با بيان اينکه اين قله ظرفيت و سرمايه اي گرانقدر براي اين ديار است افزود: در شاهنامه فردوسي راجع به دماوند بيانات بسياري شده و زيبايي هاي آن را توضيح و در فرهنگ ما کوه نشانگرمقاومت در برابر سختي است.

منفرد فرماندار ويژه آمل تصريح کرد: براي معرفي و تصويب نماد شهرستان آمل نياز است تا نمادهاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد و بررسي و تبادل نظر لازم انجام شود.

گفتني است، در اين جلسه مصوب شد تا از نظرات اساتيد و بزرگان فرهنگ و تاريخ جهت تبادل نظر و انديشه به منظور تصويب نماد شهرستان آمل استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *