معاون استاندار و فرماندار ويژه آمل گفت: کاميون هاي کمپرسي چند برابر ميزان تناژ استاندار مصالح حمل مي کنند. جان مردم در جاده به سبب عبور و مرور کاميون هاي با تناژ چند برابر ظرفيت تهديد مي شود . پليس با متخلفين بر خورد جدي کند .
هراز نیوز : منفرد در جلسه شوراي ترافيک با موضوع تردد کمپرسي در محور هراز افزود: بارها در لباس مبدل با رانندگان کاميون ، نيسان و کاميونت به تهران سفر کردم تصريح کرد : حمل شن و ماسه بيش از ظرفيت کاميون ها غيرمجاز است و کاميون دار و مسئولي که به اين قضيه توجه نمي کند هم مقصر است و بايد چاره اي اساسي انديشيده شود.
وي اظهار داشت : هر سال جاده هراز دارد روکش مي شود که حداکثر عمر آن کمتر از دو سال است و بعضي از قسمت هاي جاده تکه تکه شده است.
فرماندار ويژه آمل با بيان اين که جاده هراز يکي از قديمي ترين و خاطره انگيزترين جاده هاي ايران است که مشابه آن را در کشور کم داريم، گفت: رسيدگي به اين جاده مي تواند آن را براي استفاده مادام العمري آماده کند.
وي تصريح کرد: جاده ها صرفا براي رفت و آمد نبوده و نقش بسزايي در تبادلات فرهنگي و ارتباطات اقوام و ملل دارند که ضرورت دارد به جاده هراز توجه بيشتري صورت گيرد.
معاون استاندار مازندران اظهارداشت: چهاربانده کردن محور هراز يکي از بهترين تصميماتي بود که مي تواند در احيا و شکوفايي اين جاده کمک بسياري داشته باشد و اقدامات بسيار خوبي گرفت و با شتابي که دارد و اگر اعتبارات مورد برسد تا پايان سال 96 تکميل مي شود.
منفرد ادامه داد: جاده هراز قطب توليدات مصالح معدني شد که بار بيش از 50 درصد مصالح استان را تقبل مي کند و خود اين موضوع تمهيدات و زيرساخت هايي مي خواهد تا بتوانيم آسيب وارده را به حداقل برسانيم و بهره برداري بهينه اي صورت گيرد.
فرماندار ويژه آمل با بيان اين که اين معادن به طبيعت منطقه آسيب مي زند و نبايد با دست خود تيشه به ريشه اين جاده بزنيم و نياز است اصول فني و زيست محيطي در بهره برداري معادن انجام شود، گفت: فعاليت معدني نبايد با اصول زندگي سالم مغايرت داشته باشد .