هرازنیوز: سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در خطبه های این هفته نماز جمعه  گفت :  برخی امروز می روند دنبال فلان فالگیر معتاد لا ابالی که دعا کن مشکل ما رفع شود  اگر همان قدر  به فکر نماز خواندن و قران خواندن و دعا کردن خودمان باشیم مشکلات مان برطرف می شود .

نیاز جامعه شیوه تربیتی ائمه است 

وی با بیان اینکه امروز نیاز جامعه ما شیوه های اصلاحی تربیتی است که اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرده اند  اظهار کرد :اگر امروز استحکام خانواده و دوام و قوام خانواده مورد خطر قرار گرفته است باید دلیل آنرا را در عدم توجه به راهکارهای دینی است .
امام جمعه آمل گفت : پدری که خودش اهل رعایت مسایل دینی را رعایت نمیکند و اهل حرام است چگونه می تواند خانواده را مدیریت کند .

مرتضوی  تصریح کرد : اگر میخواهیم فرهنگ اسلامی و عفت و پاکدامنی را در جامعه داشته باشیم باید دوستی و محبت و عشق بین اعضای خانواده به تمام معنا وجود داشته باشد.

سنگ تمام مردم آمل در محرم و صفر 

 

امام جمعه آمل با بیان اینکه  امسال مردم آمل در دوماه محرم و صفر خصوصا در برنامه 7 محرم اربعین و رحلت پیامبر و شهادت امام حسن و امام رضا سنگ تمام گذاشتند تاکید کرد :  از همه طوایف ، هیات ها و  دستگاه ها آمل برای برگزاری باشکوه مراسم محرم و صفر تشکر می کنم .

دواستان کشور به اندازه آمل موقوفه ندارد 

وی با بیان اینکه امسال 17 میلیارد ریال وقف در آمل صورت گرفته است  اظهار کرد :در مساله وقف باید با مردم صادق باشیم تا مردم برای وقف اعتماد کنند .در مساله وقف اگر دواستان را روی هم بگذارید به اندازه شهر دارالمومنان آمل موقوفه ندارند.

چقدر بودجه گرفتید مهم نیست زیر ساخت برق را درست کنید 
امام جمعه آمل گفت :هفته قبل از سخنان ما برخی ایراد گرفتند و  سخنانی داشتند همه حرف ما برای مردم است ، دستشان درد نکند 5 میلیارد بودجه گرفتند، برای ما مهم نیست 5 یا 100 میلیارد ما زیر ساخت می خواهیم این را برای مردم آمل درست کنید .

وی با تجلیل از مردم دیار علویان برای موضوع وقف  عنوان کرد : ما امروز در مورد حضرت زهرا و امام زمان موقوفه نداریم مجموعه ای را وقف کنیم قید زمان و مکان نداشته باشد .

بنیاد خیریه ازدواج آسان در آمل 

امام جمعه آمل یکی از وقف های مورد نیاز جامعه را وقف برای مشکلات جوانان دانست و تصریح کرد :باید برای ازدواج جوانان وقف داشته باشیم .آمل نیازمند یک بنیاد خیریه ازدواج آسان است تا برای کشور الگو شود .

آیت الله صادق لاریجانی سخنران 9 دی آمل 

وی با بیان اینکه  آیت الله صادق لاریجانی 9 دی ماه به امل خواهد آمد اعلام کرد : رییس قوه قضاییه  به عنوان سخنران یادواره شهدا روحانیون و ویژه برنامه مراسم حماسه 9 دی در آمل هستند.

دولت به فکر معیشت مردم باشد 
مرتضوی با اعلام اینکه امروز بدترین زمان معیشت و مردم گرفتار رکود اقتصادی هستند تصریح کرد : از دولت انتظار داریم این مشکلات مردم را برطرف نماید و دنبال حاشیه نباشد .

انتقاد از بازرسی مازندران 

وی با انتقاد از بازرسی مازندران برای جلو گیری از ورود شهرداری به مسایل فرهنگی گفت : ظاهرا ما در مازندران دوتا استاندار داریم  شهرداری اگر نتواند به یادواره شهدا و مراسم فرهنگی کمک کند پس باید به کجا کمک کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *