ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دو زورگير حدودا ۲۰ ساله را كه اقدام به سرقت خشن در محدود پل مديريت مي‌كردند را در مخفي‌گاهشان زمين گير كردند.

ماموران كلانتري ۱۴۵ ونك در ۲۱خردادماه سال جاري با مراجعه فردي دريافتند كه سارقان زورگير قصد سرقت اموال يك استاد دانشگاه (برادر شاكيه) را داشتند كه هنگامي كه با مقاومت مالباخته روبرو شدند اين استاد دانشگاه را مورد حمله قرار دادند بگونه‌اي كه اين فرد در بيمارستان بستري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه چهارم دادسراي ناحيه ۲۷ تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده، کارآگاهان با مراجعه به بيمارستان به تحقيق از استاد دانشگاه پرداخته و وي در تشريح زمان حادثه با بيان اينكه در حال عبور از چمران به سمت نيايش بودم که ناگهان دوجوان به سمتم حمله‌ور شده و با تهديد چاقو مرا مجبور کردند که گوشي تلفن همراه و وجوه نقدم را در به آنان تحويل دهم گفت: با وجود آن‌که من تمامي وجوه نقد و گوشي تلفن همراه خود را به آنان تحويل داده بودم، اما آنها با مشاهده لپ‌تاپي که من به همراه داشتم قصد سرقت آن‌را داشتند و اين در حالي بود که نتيجه تمامي تحقيقات علمي چند ساله من در آن قرار داشت به همين علت دربرابر خواسته آنان مقاومت کرده و همين موضوع باعث شد تا آنان با چاقو به من حمله‌ور شده و مرا با ضربات متعدد چاقو و از ناحيه پهلو مجروح كنند اما با اين وجود لپ‌تاپ را از خود جدا نکرده تا اينکه تعدادي از عابران به کمک آمده و آن دو جوان به سرعت از محل دور شدند.

به گزارش ايسنا، کارآگاهان با بهره‌گيري از تصاوير اوليه بدست آمده از متهمان و همچنين استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، «مهرداد» ۲۱ ساله که پيش از اين نيز در آبان ماه سال ۸۹ دستگير و روانه زندان شده بود را شناسايي كردند.

با شناسايي «مهرداد» و با توجه به حساسيت اين پرونده، کارآگاهان با بهره‌گيري از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم و همچنين كسب مجوزقضايي به مخفي‌گاه وي در منطقه سعادت آباد رفته اما در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که متهم از اين مکان متواري شده است.

با وجود متواري‌شدن متهم از مخفي‌گاه خود و در حالي که هيچ‌گونه اطلاعات جديدي از مخفي‌گاه جديد او در اختيارنبود، كارآگاهان در تحقيقات فراگير و گسترده مخفي‌گاه وي را در منطقه افسريه مورد شناسايي قرار داده و مهرداد را در ۲۲بهمن ماه سال جاري دستگير كردند.

با شناسايي دقيق «مهرداد» از سوي مالباخته، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به ضرب و جرح و اقدام به سرقت اموال مالباخته اعتراف و همچنين همدست ۱۹ ساله خود به نام «مسعود» را نيز معرفي کرد.

با شناسايي ديگر متهم تحت تعقيب و انجام هماهنگي‌هاي قضايي پس از شناسايي مخفي‌گاه «مسعود» در منطقه دره فرحزاد، او نيز يك روز پس از دستگيري همدستش دستگير و او نيز صراحتا به مشارکت و همدستي خود در سرقت و ضرب و جرح مالباخته اعتراف کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با جرايم خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت: هر دو متهم پرونده در منطقه دره فرحزادي سکونت داشته و برابر اعترافات متهمان، به پيشنهاد مهرداد که اعتياد شديدي به موادمخدر از نوع شيشه دارد، اقدام به اين سرقت کرده بودند.

وي در پايان گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان به سرقت همراه با ضرب و جرح مالباخته و احتمال افزايش ديگر جرايم مجرمانه متهمان، دستور بازداشت موقت براي هر دو متهم از سوي مقام‌قضايي صادر و متهمان براي تحقيقات و شناسايي ديگر جرايم در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *