رسانه های غربی چند روزی است که هیاهوی گسترده ای را درباره انفجارهای مشکوک در مقابل چند سفارتخانه رژیم صهیونیستی به راه انداخته اند، نسبت دادن غیرمستند این اتفاقات به ایران نشان می دهد که تمامی این رخدادها با هدف خاصی طراحی و اجرا می شوند.
هیاهوی رسانه های غربی و صهیونیستی از روز 24 بهمن ماه آغاز شد. در این روز سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در هند و گرجستان مورد حمله قرار گرفت. پس از وقوع این حملات رژیم صهیونیستی به سرعت انگشت اتهام را به سوی ایران و حزب الله لبنان نشانه گرفت. در حمله نخست که در مقابل سفارت این رژیم در دهلی نو رخ داد همسر سفیر رژیم اسرائیل در هند مجروح شده و بمب دوم نیز در سفارت اسرائیل در پایتخت گرجستان توسط نیروهای امنیتی این کشور خنثی شد.

در پی این حملات مقامات رژیم صهیونیستی با به نمایش گذاشتن وحشت خود از گسترش خشم بین المللی علیه این رژیم اقدام به فرافکنی علیه دشمنان خود بویژه ایران کردند. “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر این رژیم در اظهاراتی واهی حملات مذکور را به ایران منتسب کرده و مدعی شد چنین حملاتی توسط این کشور انجام گرفته است.
همچنین “آویگدور لیبرمن” وزیر خارجه رژیم اسرائیل در سخنانی که حاکی از خشم این مقام تندرو صهیونیست در مورد به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی در خارج از سرزمینهای اشغالی بود گفت: ما چنین حملاتی را تحمل نخواهیم کرد.
بعد از این حملات و هیاهوی مقامات و رسانه های غربی و صهیونیستی، خبر دیگری درباره انفجار در تایلند منتشر شد و بار دیگر انگشت اتهام به سوی ایران نشانه رفت و حتی خبرهایی درباره بازداشت چند فرد ایرانی نیز در ارتباط با این انفجار منتشر شد.
ابهام در حقیت ماجرا
اتهامات جدید وارد شده بر ایران نکات مبهم زیادی دارد و جستجوی اخبار و گزارش های موجود در این زمینه این نکات مبهم را بیشتر نمایان می کند.
نخست آنکه هیچ یکی از کشورهای هند، گرجستان و تایلند، ایران را مسئول این انفجارها و حملات معرفی نکرده اند و این فقط تل آویو است که سعی دارد با به راه انداختن یک موج رسانه ای علیه جمهوری اسلامی به اهداف خود برسد.
نکته دیگر آنکه از همان زمان انجام حملات در هند و گرجستان احتمالاتی درباره عمدی و ساختگی بودن این انفجارها در برخی رسانه ها مطرح شد که به دلیل هیاهوی گسترده رسانه های غربی و صهیونیستی برای محکوم کردن ایران، این احتمالات چندان در فضای رسانه های جهان پیگیری نشد.
ابهام دیگر در مورد این انفجارها آن است که در مورد تایلند و افراد بازداشت شده خبرهایی در مورد فساد اخلاقی آنها در رسانه های منتشر شده است. اگر کمی به عقب باز گردیم در مورد فرد بازداشت شده در آمریکا به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن نیز، خبرهایی در مورد میگسار بودن او منتشر شد. این یکی از نکات عجیب موجود در پرونده های اتهامی ایران است که چرا در این دو ماجرا افراد بازداشت شده فساد اخلاقی داشته اند؟
دلایل عمدی بودن انفجارها
مرور اخبار ایران در یک ماه اخیر در رسانه های بین المللی نشان می دهد که غرب و صهیونیست ها تلاش گسترده ای را برای به زانو درآوردن ایران آغاز کرده اند. پس از اعمال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، تل آویو نیز وارد بازی شده و به صراحت از زمان حمله به ایران سخن می گوید و حتی در این باره شایعاتی به نقل از “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا در رسانه ها منتشر شد که وی معتقد است اسرائیل در فصل بهار به ایران حمله می کند اما پانتا این شایعات را رد کرد.
به نظر می رسد رژیم اسرائیل با انجام انفجارهای عمدی در مقابل سفارتخانه های خود در کشورهای دیگر در تلاش است تا جو رسانه ای سنگیی را علیه ایران به راه بیاندازد تا با سوءاستفاده از آن توجیهی برای اقدامات ضد ایرانی خود داشته باشد.
نکته دیگر آنکه پس از ترور ناجوانمردانه شهید احمدی روشن و مسجل بودن دست داشتن اسرائیل در آن موج سنگینی علیه تل آویو به راه افتاد و رژیم صهیونیستی مجبور شد تا با انجام انفجارهای دروغین و متهم کردن ایران، از زیر این موج سنگین خارج شده و فرصت انجام اقدامات ضد ایرانی خود را بدست بیاورد.
علاوه بر آن و بر اساس خبر روزنامه تایمز هندوستان، رئیس سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل چند روز قبل از حمله به همسر سفیر این رژیم در دهلی نو از این کشور دیدار داشت. “تامیل پاردو” رئیس موساد طی این دیدار با رؤسای سازمان های اطلاعاتی محلی هند هم دیدار داشته است.
در این گزارش حتی عنوان شده که رئیس موساد از امنیت حاکم در هند نسبت به شهروندان رژیم اسرائیل ابراز خرسندی کرده و گفته که شهروندان اسرائیلی در هند بیش از ترکیه، قفقاز و یا آمریکای جنوبی احساس امنیت می کنند. در این دیدار پاردو به هیچ وجه نسبت به یک حمله احتمالی از سوی ایران نگرانی نکرده بود اما در عین حال عنوان می کند که مقام های امنیتی و فرستادگان اسرائیلی به دهلی پیشتر طی نامه ای در اول فوریه نسبت به چنین حملاتی در سالگرد شهادت “عماد مغنیه” هشدار داده بودند.
برخی از رسانه های هند پیشتر با چاپ مقاله هایی نسبت به واقعی بودن این اقدامات تروریستی ابراز تردید کرده بودند.
تحلیلگران می گویند که شبیه بودن حمله ای که در دهلی نو و با استفاده از بمب مغناطیسی افتاد با آنچه که که در ایران علیه دانشمندان این کشور می افتد کاملاً اعتبار آنها را زیر سؤال می برد.
افزایش استکبارستیزی دلیلی برای رد اتهامات
حملات انجام شده علیه سفارتخانه های رژیم صهیونیستی فقط محدود به هند، گرجستان و تایلند نبوده اند که بتوان با استناد به آنها گفت ایران در پشت حملات بوده است. در یک سال گذشته شکل گیری موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و شمال آفریقا که یکی از مهمترین دلایل آن استکبارستیزی بود نشان می دهد که آمریکا و اسرائیل بیش از گذشته در جهان منزوی شده اند و حمله مردم مصربه سفارتخانه رژیم صهیونیستی در قاهره خود مثال بسیار روشنی در این رابطه است.
سخن آخر
سخن آخر آنکه، پیشرفت های روزافزون ایران و هراس غرب و صهیونیست ها از توان علمی ایران موجب شده تا دشمنان ایران از هر راهی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می کنند، تاریخ 33 ساله جمهوری اسلامی ایران مملو ازاقدامات مشابه غرب و صهیونیست ها علیه ایران است. بنابراین طرح اتهاماتی مبنی بر دست داشتن ایران در انفجارهای مختلف نیز یکی از همین موارد است و در آینده نیز همانند گذشته شاهد طرح چنین ادعاهایی خواهیم بود و تا زمانی که پرچم استقلال در ایران برافراشته باشد چنین اتهاماتی نیز علیه ایران مطرح خواهد بود.
——————–
عبدالحمید بیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *