آل سعود عامل شکاف و تفرقه بین مسلمانان است

هرازنو: ساری – استاندار مازندران گفت: آل سعود و عربستان عامل شکاف و تفرقه بین مسلمان است و عربستان با سرمایه بادآورده نفتی به اهداف رژیم صهیونیستی خدمت می کند.

 ربیع فلاح جلودار چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در محل باشگاه برق ساری ، اظهار کرد: دنیایی که درآن  زندگی می کنیم دارای  مردمانی است که افکار، اندیشه و   نگرش های متفاوتی دارند  و این در حالی است که از آغاز خلقت  همواره پیامبرانی از سوی خدا برای هدایت بشر فرستاده می شدند.

وی افزود: یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر که آخرین آنها ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)است و ما افتخار داریم که پیرو دین و آئینش هستیم ،همواره کوشیدند تا انسانها را به مسیر درست زندگی ، توحید و یگانگی  دعوت کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه از  مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قدردانی می کنم که فرصتی فراهم کردند تا در این محفل نورانی و روشن آیات وحی حضور داشته باشم، گفت:  قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) است که هیچ کس نتوانست تاکنون آیه ای مشابه آیات قرآن را بیاورد ، البته پیامبر اسلام در مسیر ترویج مفاهیم قرآن و آیات وحی سختی های زیادی کشیدند  و همواره عده ای با آن حضرت دشمنی و کینه توزی می کردند.

وی افزود: قرآن سراسر نور ، هدایت  معرفت است که باید برای بهره بردن از این نور و هدایت با گفتمان قرآن آشنا شویم.

مقام عالی دولت در استان مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله  ذیحجه ، و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و  با ابراز تاسف اینکه امروز  آل سعود به  سبب آنکه حرمین شریفین در عربستان واقع است خود را متولی آن می داند در حالی که تاریخ ثابت کرد عامل شکاف منطقه، کشتار های مسلمانان بیگناه و مظلوم  عربستان و خاندان آل سعود است ، ادامه داد: عربستان  با سرمایه های بادآورده نفتی، گروه های  تروریستی چون طالبان، سلفی- تکفیری  و اکنون هم داعش را  برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و شیعیان شکل داده است.

فلاح جلودار،  به پیام مقام معظم رهبری در آستانه موسم حج اشاره کرد و گفت:  کشتار مسلمانان جهان و فاجعه منا و کارشکنی های عربستان در این باره ، ثابت کرد که آل سعود به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان جهان است و در عمل خواسته های استکبار جهانی و صهیونیستی را اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران که تاسی از قرآن کریم و سیره نبوی گرفته است  مورد توجه جهان اسلام است زیرا  تحولات  کشورهای اسلامی به تاسی و الگوبرداری از انقلاب ایران شکل گرفته است.

استاندار مازندران، به رهبری خردمندانه و هوشمندانه  مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کشورهای مسلمانی که داعیه انقلاب دارند و از رهبری واحد و مقتدر بی بهره اند به تاسی از  مقام معظم رهبری در مسیر مبارزه با استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت می کنند.

فلاح جلودار، در ادامه  ابراز داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به داشتن رهبری فرزانه و خردمند است که در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی ، دینی ، اقتصادی و …  صاحب نظر و عقیده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جریانی برگرفته از قرآن است که امروز این جریان همچون چشمه ای خروشان به تمام دنیا ساری و جاری شده است.

استاندار مازندران ضمن تبریک به همه متسابقینی که در رویداد فرهنگی- قرآنی شرکت کردند و مفتخر به کسب رتبه های برتر شدند ، گفت: باید تلاش کنیم در کنار پرداختن به  موضوعات مختلف قرآنی ، به دستورات قرآن هم عمل کنیم.

فلاح جلودار، به طوفان اخیری که در استان اتفاق افتاد و برخی شهرها را دچار خسارت جدی کرد ، اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این میان افرادی بودند که به دور از اخلاق مداری و حس نوعدوستی  در خصوص تامین مایحتاج اولیه مردم بحران زده از این فضا برای سود جویی و گرانفروشی استفاده کردند.

وی ضمن تاکید بر تمرین اینکه بتوانیم زندگی به سبک آموزه های دینی داشته باشیم، گفت:  علی رغم همه هجمه هایی که بر کشور وارد شده است به حمدالله  جامعه ای پویا و توانمند داریم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از هزار امام زاده در این استان مدفون هستند و در عین حال تاریخ گذشته ثابت کرد که مازندران همواره  پیشینه مذهبی داشته و دیار علویان بوده است ، لذا نسل حاضر بایستی در همه عرصه ها با تاسی از سیره پیامبر و اهل بیت و بهره گیری از گفتمان قرآنی حرکت  کند.

فلاح جلودار ، در پایان ضمن تاکید بر توجه و تداوم بر اجرای برنامه های فرهنگی – قرآنی ، از اداره کل اوقاف و امور خیریه که در نهادینه کردن فرهنگ قرآن، قرآن آموزی و تربیت حافظان اهتمام ویژه ای دارد ، قدردانی کرد.

به گزارش مهر؛ آئین یاد شده، با حضور استاندار مازندران ، تنی چند از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران شهرهای آمل، جویبار و مسئولین محلی و با  حضور نفرات برتر این دوره از مسابقات و فعالان و نخبگان قرآنی استان مازندران،در محل مجتمع رفاهی باشگاه برق ساری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *