معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل گفت: خسارت طوفان بامداد جمعه (12/6/95 ) در آمل  242 ميليارد و 240 ميليون ريال است .
هراز نیوز  ، بامداد جمعه طوفاني با سرعت 98 کيلومتر بر ساعت به همراه بارش شديد باران و رعد و برق شهرستان آمل و استان مازندران را درنورديد و موجب خسارت به تاسيسات شهرستان شد .

احمد منفرد افزود: در اين طوفان به واحدهاي مسکوني ، تجاري ، توليدي ، تاسيسات شهري ، کارخانه هاي شاليکوبي ، دامداري ها ، گلخانه ها، مساجد و حسينيه ها ، فضاهاي آموزشي ، ورزشي ، تاسيسات برق شهرستان آسيب جدي وارد شد.

به گفته منفرد، تعداد واحد هاي مسکوني خسارت ديده در اين طوفان  903 واحد است که در مجموع مبلغ  63 ميليارد و 70 ميليون ريال برآورد خسارتهاي وارده  به اين واحدها است.

وي  با اشاره به گستردگي خسارت ها افزود:همچنين به  45 واحد شاليکوبي مبلغ 30 ميليارد ريال ، 400 واحد باغ مرکبات کيوي و گلخانه به مبلغ 45 ميليارد ريال ، 200 واحد دامداري و مرغداري به مبلغ 20 ميليارد ريال ، 1 واحد مزرعه پرورش ماهي به مبلغ 170 ميليون ريال و به مجموع تاسيسات برق شهرستان به مبلغ 14 ميليارد ريال خسارت مالي وارد شد.

نماينده عالي دولت در شهرستان آمل خاطر نشان کرد ، در هيمن حادثه ، مجموع برآورد خسارت وارد شده به  17 واحد مسجد و تکايا ،5 واحد آموزشي ، 3 واحد ورزشي ، 15 دستگاه خودرو و تاسيسات شهري به مبلغ 70 ميليارد ريال است.

احمد منفرد ،تصريح کرد : فهرستي از خسارتهاي وارده و برآورد ريالي آن  طي نامه اي به استاندارمازندران ،معاون هماهنگي  امور عمراني استاندار و مديرکل مديريت بحران استان مازندران ارسال شد.

گفتني است ، شهرونداني که در طوفان بامداد جمعه متحمل خسارت شده اند ،  درخواست کتبي خود را براي جبران خسارات در روستاها به دهياري و در شهرها به بخشداري ها و فرمانداري شهرستان تحويل دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *