هراز نو : سرویس مونیتور فضای مجازی : از این پس تلاش می کنیم در این بخش به طور اجمالی نقایص و مزایای  پایگاه های اطلاع رسانی دستگاه های مازندران  را مورد بررسی قرار دهیم .

با جستجوی عبارت فرمانداری آمل در گوگل به سایت زیر می رسیم  که فاقد description بود و شرح اخبار به عنوان توضیحات در این صفحه قرار گرفته است، چنین عباراتی به هیچ وجه مناسب این جایگاه نیست، این عبارات باید جذاب باشد به طوریکه با مشاهده آن توضیحی از فعالیت سایت در ذهن کاربر نقش ببندد.
در مورد title صفحه از عبارت مناسبی استفاده شده است ولی بهتر است به جای انتخاب کلمه خانه در انتهای titile از عبارت صفحه اصلی استفاده شود، کلمه خانه برای یک سایت یا ارگان دولتی به نظر کلمه مناسبی نیست.

1

طراحی سایت به صورت کاملا قدیمی و سنتی انجام شده و سایت واکنشگرا نیست ، کد نویسی سایت با استفاده از دستورات table انجام شده که با توجه به اصول کدنویسی استاندارد این روش کاملا منسوخ هست و برای سئو و بهینه سازی سایت هم مناسب نیست.

2

از منوهای بالای صفحه شروع کردیم ، روی دکمه های ادارات و نهادهای دولتی ، پروژه های قابل سرمایه گذاری و … که کلیک می شود مورد خاصی جز عبارت ” متن فارسی ” دیده نمی شود که به نظر محتوای مناسبی برای این قسمت نیست.

3

سیستم جستجو در محتوای سایت تجربه خوبی رو به کاربر نمی دهد و تقریبا به صورت کوچک طراحی شده است ولی به خوبی عمل می کند و تقریبا به نتایج قابل انتظار خود رسیدیم، همچنین در صفحه جستجوی نتایج آیتمهای جستجوی پیشرفته هم در دسترس هست که می توان مطالب را به صورت پیشرفته جستجو کرد.
پیشنهاد می شود فونتهایی که در صفحه اصلی و تمام بدنه سایت مشاهده می شود به فونتهای استاندارد فارسی تغییر کند که هم سایت رو چشم نواز تر می کند و هم تجربه کاربری خوبی برای بازدید کننده به همراه دارد.
محتوای صفحه با توجه به زمینه فعالیت سایت مناسب هست ولی باز هم از المانهای قدیمی مانند اسکرول در محتوای صفحه اصلی استفاده شده است .
تقریبا سایت به صورت منظم بروزرسانی می شود و اخبار مناسب در صفحه اصلی منتشر می شود.
در قسمت جزئیات اخبار و مطالب هیچ گونه تعاملی با کاربر انجام نمی شود و کاربران و بازدیدکنندگان اجازه قرار دادن نظارتشون رو در سایت ندارند.
مهمترین بخش این گونه سایتها می تواند بخش ارتباط با ما باشد که متاسفانه هیچ گونه ابزار ارتباطی برای ارتباط با بازدیدکنندگان و درج نظرات و پیشنهادات همشهریان محترم با مسئولان پیش بینی نشده است.
ساخت صفحات مربوطه در شبکه های اجماعی هم می تواند به عنوان یک حرکت جدید در این ارگان دولتی مورد استقبال کاربران قرار بگیرد و اخبار و وقایع مهم شهر به راحتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
موارد مطرح شده به صورت کلی و بدون پرداختن به جزئیات کامل می باشد.

2 thoughts on “فرمانداری آمل +عکس”
  1. سلام تشکر از دقت نظر جناب نصیری
    همانطور که شما هم بیان کردین سایت فرمانداری از نسخه های قدیمی و ابتدایی است . در پی درخواست روابط عمومی فرمانداری از طراح سایت به منظور ایجاد تغییرات اساسی متاسفانه بدلیل قدیمی بودن برنامه نویسی سایت مذکور اعمال تغییرات در آن ممکن نیست . پیشنهاد تغییر سایت و حتی آدرس آن http://amol.gov.ir داده شده ، با مدیرعامل سازمان فاوا مذاکراتی مبنی بر طراحی سایت جدید انجام شده ان شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی از سایت جدید با آدرس جدید خواهیم بود .
    البته هر کار کردم از مطلب سایت شما پرینت بگیرم نتونستم .این امکان ظاهرا در سایت شما هم وجود نداره .

  2. درود بر نامدار بابایی عزیز
    مدیر مدبر و مسوول توانای روابط عمومی فرمانداری آمل
    از توجه شما به این مطلب سپاسگزاریم .

    هراز نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *