یادواره‌ شهدا سیاسی نشود

هرازنو: استاندار مازندران گفت: اجازه ندهیم یادواره شهدا به سمت جریان‌های سیاسی کشیده شود.

ربیع فلاح‌جلودار در جلسه شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت که در  استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به ایثارگران از اولویت‌ها است و ماده 63 قانون به این مهم پرداخت.

وی ادامه داد:مسائلی که برای محتوا بخشیدن به موضوع ایثار و شهادت است باید اصلاح و فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود و در این امر با آموزش فرزندان در جامعه که باید   مسئولیت های اداره کشور را به عهده بگیرند این مهم تحقق می‌یابد.

فلاح با اشاره به اینکه این کار فرهنگی در آموزش و پرورش باید شکل بگیرد، اظهار کرد: بنیاد شهید، وزارتخانه‌ها، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی افزود: در جلسه‌ای پیشنهادهای کارگروه فرهنگ و ایثار و دستگاه ‌ا تدوین شود تا با خروجی مناسبی همراه برای ترویج این فرهنگ همراه باشد.

استاندار مازندران شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و کارگروه های تخصصی آن را در قالب 6 کارگروه تخصصی، برگزاری مراسم یادواره‌ها و موزه‌ها، کنگره‌ها، فرهنگی هنری و فضای مجازی، تالیف و تدوین، آموزش، مالی و پشتیبانی و رسانه به ریاست صداو سیما و دبیری مدیرکل بنیاد شهید را تقسیم بندی کرد.

فلاح تاکید کرد: آئین‌نامه یا پیشنهاداتی که در این باره وجود و نیاز به اصلاح دارد انجام شود تا قابلیت‌های کارگروه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان داده شود.

فلاح در پایان گفت: با بررسی‌های بیشتر در حوزه پیشنهادها، دبیرخانه نسبت به نتیجه‌گیری این اقدام و پس از ان ابلاغ می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *