معاون وزیر ارشاد: معرفی صحیح هنر دینی هدف جشنواره نقاشیخط وحروف نگاری رضوی است

هرازنو: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یافتن راه حل برای معرفی صحیح هنر دینی، هدف جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی است.

،علی مرادخانی دوشنبه شب در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی در بیرجند افزود: در گذشته اثرهای فاخر هنری در حوزه دینی کمتر ارائه می شد؛ این جشنواره مدت سه سال است در کشور برگزار می شود؛ در این مدت موفقیت خوبی در این حوزه به دست آمده است.

او اظهار کرد: حوزه نقاشیخط و حروف نگاری رضوی به نوعی ذوقی، عاطفی و اعتقادی است؛ امیدواریم از تلفیق این عنصرها نتیجه خوب حاصل شود.

مرادخانی ادامه داد: اگر کار در این حوزه بخوبی انجام شود، می تواند دستاورد اقتصادی مناسب برای هنرمند داشته باشد.

او گفت: توفیق جشنواره رضوی در این است که توانسته در حوزه هنر دینی کاری قابل قبول در ابعاد مختلف ارائه کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید ایران را به عنوان کشور متمدن با اعتقادات و باورهای درخشان در جهان معرفی کنیم؛ این جشنواره راهی برای نیل به این هدف عالی باز می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت هنری مربوط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولید کنندگان اثرهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصوم پایه گذاری شده است.

احمد محبی افزود: سال ٩٥ توسط مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفت؛ به همین منظور بخش جنبی جشنواره به موضوع سبک زندگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی اختصاص دارد.

او اظهار کرد: هنرمندانی که در این بخش گفتار امام رضا(ع) را به شکل هنری ارائه کنند، مورد تجلیل قرار می گیرند.

در این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی قرائت شد.

در پایان هادی هنردوست از همدان و فرناز فرشی از تهران در بخش نقاشیخط به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.

 

همچنین در بخش حروف نگاری علیرضا معظمی گودرزی از لرستان و نصیر بشیری از تهران به ترتیب مقام اول و دوم را از آن خود کردند.

احمد آریامنش، صداقت جباری و مسعود نجابتی استادان دانشگاه در رشته گرافیک و هنرهای تجسمی از تهران کار داوری اثرها را بر عهده داشتند.

فراخوان دریافت آثار جشنواره یاد شده دی ماه سال ٩٤ آغاز شد؛ ١٥ تیر ماه سال ٩٥ آخرین زمان دریافت آثار بود.

٢٧١ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه مرکزی جشنواره در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارسال، که پس از داوری ٤١ اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

٢١ اثر در بخش حروف نگاری و ٢٠ اثر در بخش نقاشیخط انتخاب شد

منبع:هنرآنلاین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *