هرازنو: اروان ورزشکار کشور افغانستان در مراسم رژه المپیک با بر تن داشتن لباس‌های سنتی اقوام خود درخشیدند و به نوعی مدال بازی رنگ‌ها در المپیک 2016 ریو را از آن خود کردند.

می‌گویند هر قومی از افغانستان لباس مخصوص خود را دارند و تا حدودی در پوشیدن و گسترش آن همت می‌گمارند چرا که در هر كجا باشند، همان لباس ملی خود را بر تن می‌کنند.

این خصوصیت بارز این مردم اصیل و صاحب ادبیات است که علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌های ملی و سیاسی بر داشته‌هایشان پایبند هستند و استوار.
کاروان ورزشکار کشور افغانستان در مراسم رژه المپیک با بر تن داشتن لباس‌های سنتی اقوام خود درخشیدند و به نوعی مدال بازی رنگ‌ها در المپیک 2016 ریو را از آن خود کردند.

در نگاهی اجمالی به لباس سنتی کشور افغانستان درمی‌یابیم که آمیزشی از قوم‌ها و قبیله‌های گوناگون در جغرافیای طبیعی متنوع افغانستان و بیشتر در شهرهای کوچک، روستاها و خیمه‌های عشایری زندگی می‌کنند و پوشاک سنتی آن‌ها بازتابی از این تغییرات جغرافیایی و مسکونی و همچنین بیان‌کننده هویت فردی و گروهی، اجتماعی و اقتصادی، مراحل چرخهٔ زندگی و تغییر روندهای اجتماعی و سیاسی است که در نهایت به خلق سبک‌های جدید و تبادل انواع پوشاک منجر می‌شود.

البته فشن شوهایی که این روزها و در سال‌های اخیر برای به نمایش گذاشتن لباس‌های زنان و دختران افغانی برگزار می‌شود ترکیبی از لباس‌های سنتی و جدید است که البته قالب آن‌ها خصیصه تنوع رنگی را با خود همراه دارند؛ هرچند که مردم شهرهای مختلف افغانستان همچنان لباس‌های سنتی مخصوص خودشان را بر تن می‌کنند و بر این مد جذاب و رنگین می‌بالند که شاید خود نشان از اعتراض به تغییرات سال‌های اخیر در مد و لباس‌هایشان جوانان افغان باشد.

در ادامه مطلب تصویری از رژه کاروان ورزشکار کشور افغانستان در مراسم رژه المپیک 2016 برزیل را مشاهده کنید:

75342_636061620954616477_m 830924458_18392_15154572496916353759

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *