هراز نو :در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری تی تی که ساعت 11 صبح در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که جشنواره تی تی بزرگ ترین رویداد فرهنگی و هنری در شهرستان آمل است گفت:در این جشنواره فرهنگی هنری 5 رشته به طور هم زمان باهم رقابت می کنند و این یک رویداد منحصر به فرد است و تا کنون در مازندران چنین اتفاقی رخ نداده است.

محمد محمدی افزود: از امروز ساعت 16 شاهد افتتاحیه نمایشگاه عکس در مجتمع امام خمینی خواهیم بود هم چنین ساعت 17 افتتاحیه هنرهای تجسمی را در نگارخانه زر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ساعت 18 امروز افتتاحیه همایش شعر و ادب و داستان  و ساعت 20 اجرای تئاتر را در مجتمع ولی عصرخواهیم داشت. سوم مرداد ماه افتتاحیه اجرای موسیقی در محوطه هتل شهرداری در ساعت 20 می باشد.

محمدی افزود: جمعا 1315 اثر در آخرین هماهنگی ها به این جشنواره ارسال شده است و جزئیات بیشتر در اختیار روسای انجمن ها می باشد.

محمدی در خصوص هزینه های جشنواره فرهنگی هنری تی تی گفت: برای این جشنواره کمتر از 30 میلیون تومان هزینه شده است و این مساله به همت و علاقه هنرمندان ما باز می گردد و فقط برای هنر شهرشان ورود پیدا کردند چرا که می شد هزینه ای بالای 100 میلیون تومان را برای جشنواره هزینه کرد.

وی با اشاره به این که در هر رسته مهمانان ویژه ای داریم افزود: ما هیچ ادعایی نداریم که جشنواره تی تی با کیفیت عالی بسته شده است ولی تمام تلاش خود را کرده ایم تا این مهم محقق شود.

وی ادامه داد: برپایی یک جشنواره کار بسیار دشواری است به ویژه زمانی که هیچ ردیف بودجه ای برای آن تعریف نشده باشد یا با کمبود بودجه رو به رو باشیم.

محمد محمدی با بیان این که تیم اجرایی جشنواره تی تی قریب به 100 نفر می باشد اذعان کرد: این تیم تمام زحمت خود را کشیدند تا جشنواره تی تی با کیفیت عالی ارائه شود و اگر هم نقصی دیده شد مشتاق هستیم تا به ما انعکاس دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آمل گفت: در تلاش هستیم تا هرسال رسته جدیدی به جشنواره اضافه شود و امسال رسته شعر به جشنواره اضافه شد.

وی با بیان این که جشنواره تی تی 2 با کیفیت تر از تی تی 1 خواهد بود افزود: تمام آسیب های تی تی 1 را بررسی کردیم و در تی تی 2 رفع کردیم از جمله حضور مهمانان ویژه در جشنواره،برپایی کلاس های ورک شاپ،افزودن نمایش نامه خوانی ، قرار دادن تیم اجرایی برای هر رسته، حذف گروه های آزاد موسیقی در بخش اجرای موسیقی از جمله این موارد می باشد.

photo_2016-07-18_05-44-45

محمدی ادامه داد: در انتخاب دواران اداره فرهنگ و ارشاد ورود پیدا نکرده است وعلیرغم محدودیت در انتخاب داور تلاش کردیم در تیم داوران بهترین های آمل را انتخاب کنیم.

محمد محمدی با اشاره به این که هر کدام از هنرهای جشنواره تی تی به یکی از هنرمندان که در قید حیات نیستند و از بزرگان این عرصه هستند تقدیم می شود اذعان کرد: هنر شعر به استاد هاشمی نژاد، هنر عکاسی به اساتید غفوری و غریبی،هنر موسیقی به غلامحسین آبتین،استاد خشنودی و حبیب نجفی،هنر تجسمی به استاد احمد زابلی و هنر تئاتر به عباس امیری،استاد خشنودی و حسن غفوری تقدیم می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل گفت: در 19 مرداد میزبان همایش استانی روز خبرنگار خواهیم بود.

لازم به یادآوری است در بخش شعر و ادب 265 اثر ارسال شده است و در بخش هنرهای تجسمی 400 اثر ارسال شد که 150 اثر پذیرفته شد.

هم چنین در موسیقی 160 اثر ارسال شد که 48 اثر منتخب جشنواره شد.در عکاسی هم 620 اثر دریافت شد که 22 اثر به بخش نمایشگاه را پیدا کرد.

ندا ناییجی هرازنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *