هـراز نـو: دکتر سید محمدمهدی فاطمی، شهردار شهر امام زاده عبدالله در نشست خبری با اعضای انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات شهرستان آمل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ارزنده خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگاران شهرستان با درست ایفا کردن رسالت خبری خود می توانند نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف شهرهای نوپایی چون امام زاده عبدالله داشته باشند.

1960هکتار حریم شهر امام زاده عبدالله است 

این مسئول با اشاره به اینکه حریم امام زاده عبدالله با حمایت دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران و مهندس منفرد فرماندار ویژه شهرستان آمل و با کمک واحد فنی شهرداری به تصویب رسیده تصریح کرد: حریم شهر امام زاده عبدالله به مساحت 1960 هکتار و به اندازه 4/6 برابر محدوده 426 هکتاری به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه کار ما احیای حقوق شهروندان شهر امام زاده عبدالله است اظهار کرد: ما روند قانونی را در این طرح طی کردیم و تصویب حریم سبب افزایش درآمد شهرداری می شود و شهرداری می تواند خدمات بهتری را به مردم این شهر ارایه دهد.

از موضع قانونی خود کوتاه نمی آییم

فاطمی با بیان اینکه ما از موضع قانونی خود کوتاه نمی آییم گفت: ابتدا حریم شهری را ممیزی می کنیم و بعد از آن هم طرح جامع حریم را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و برنامه ریزی می کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری امام زاده عبدالله هیچ مشکل و یا خصومتی با شهرداری و شورای شهر آمل ندارد افزود: این طرح را استانداری مازندران تصویب و ابلاغ کرده است و اگر اقدامی صورت گرفت فقط حقوق قانونی شهروندان ما بود.

اطلاعی از لابی های پشت پرده ندارم 

شهردار امام زاده عبدالله در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که شهرداری امام زاده عبدالله از حریم شهر آمل کم کرده است و آیا تصویب این حریم هدیه نماینده مردم آمل به منطقه لیتکوه بود پاسخ داد: تمام اقدامات ما جنبه قانونی داشته و نمایانگر تلاش و توانمندی شهرداری و شورای شهر امام زاده عبدالله است و هیچ اطلاعی از لابی های پشت پرده ای که بیان می شود ندارم و در قانون آمده که هیچ شهری نمی تواند در بخش دیگری حریم داشته باشد.

 محل تدفین اموات از شهر امامزاده عبداله جمع می شود 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هـراز نـو درباره نتیجه مناقشه بین شهرداری های آمل امام زاده عبدالله درباره آرامستان اظهار کرد: وجود آرامستان در وسط شهر می تواند تبعات بسیار زیادی هم از لحاظ روانی و هم سلامت بر شهروندان داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود آرامستان در شهر منطقی نیست و قرار بر این شد آرامستان تا 4 سال جمع شود و دو سال اول25 درصد و دو سال دوم 40 درصد از عواید حاصل فروش قبور به شهرداری امام زاده عبدالله اختصاص پیدا کند.

ازامیر سلیمانی 10 جلسه دعوت کردم خودش نیامد 

این مسئول تصریح کرد: در دو سال گذشته تقریبا ده جلسه گذاشتیم که آقای امیرسلیمانی حضور پیدا نمی کرد و نماینده ای از طرف او می آمد و این جلسات به نتیجه ای نمی رسید و رای به نفع ما صادر شد که آرامستان را بستیم.

 طلا بدهند هم نمی خواهیم 

شهردار امام زاده عبدالله با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر آمل تازه به فکر افتادن تا چاره ای بیاندیشند افزود: اگر مجموعه شهرداری و شورای شهر آمل اقدامی صورت ندهند ما مجبور می شویم پس از جلسه ای با مسئولان امنیتی شهرستان  آرامستان را پلمپ کنیم حتی اگر در ازای آن به ما طلا بدهند هم قبول نخواهیم کرد چون فقط جان مردم و بچه های شهرمان برایمان مهم است.

افتتاح شهر بازی در امام زاده عبدالله 

وی با اشاره به اینکه تصویب حریم شهر می تواند کمک بسیار بزرگی در اجرای پروژه های مهم شهرمان باشد اظهار کرد: دیوارکشی پارک شهر امام زاده عبدالله به پایان رسیده و ان شا الله تا 3 ماه آینده شهربازی کوچک را در آن تاسیس خواهیم کرد.

در مورد آتش سوزی مکلف به خدمات نبودیم تماس هم به موقع نبود 

این مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مرگ یک نوجوان در آتش سوزی روستای کاسمده با بیان اینکه حادثه ناگواری بوده و به خانواده داغدیده تسلیت می گوییم اظهار کرد: شهرداری های نوپا مکلف به ارائه خدمات آتش نشانی با توجه به چارت سازمانیشان نمیباشند با این حال کارکنان شهرداری پنج الی شش دقیقه بعد از تماس که با تاخیر گرفته شد در محل آتش سوزی حاضر بودند .

گزارش: مریم اکبرپور ، هـراز نـو

218photo_2016-07-12_19-22-43236332photo_2016-07-12_19-23-31431photo_2016-07-12_02-18-50 photo_2016-07-12_02-18-53

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *