معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بندر امیرآباد کانون اصلی توسعه در شمال کشور است، گفت: مازندران دارای همه ویژگی‌ها برای ورود به بازار روسیه از طریق بندر امیرآباد است.
اسحاق جهانگیری پس از بازديد از ظرفيت جديد ايجاد شده در بندر و  منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، گفت : بندر امیرآباد در یک‎ سال گذشته با حجم کار و تعداد اسکله‌های زیادی که ساخته، رشد زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه بندر امیرآباد در آینده کانون اصلی زیرساخت و توسعه شمال کشور است، افزود: کشورهای اطراف دریای خزر برای ترانزیت کالاهای خود نیاز دارند که از بندری مانند امیرآباد استفاده کنند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی روسیه به ایران، گفت: مازندران همه ویژگی‌ها را برای این موضوع در بخش کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی ، مرکبات و بخش لبنی دارد. 

جهانگیری بیان کرد: ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان در ایران و روسیه وجود دارد و باید به لحاظ راهبردی در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد.
رئيس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور ادامه داد: بندر امیرآباد تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری است و اسکله جدید که از کشتی به ریل متصل و بارگیری می‌شود نیز در جای خود مهم است.
این مسؤول با بیان اینکه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد باید با اشتیاق زیادی سرمایه‌گذاری کند، افزود: در مازندران از قدیم محدودیت صنعت و کشاورزی وجود داشت، اما در استان‌های شمالی بحث محیط‌زیست برای ما مهم است و در عین حال نیز جوانان نیاز به اشتغال دارند و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی به 2 هزار و 60 هکتار، اظهار کرد: منابع خصوصی باید وارد عرصه تولید شود، نظام بانکی نیز باید کمک کرده و منابع مورد نیاز را تأمین کند.
جهانگیری ادامه داد: یکی از سیاست‎های در سال گذشته و سال‌جاری، تأمین سرمایه در گردش است که حتماً نظام بانکی کمک می‌کند.
معاون اول رئیس جمهور درباره تالاب بین‎المللی میانکاله، اظهار کرد: جلساتی در این زمینه انجام شده است و به هر حال احیای این مجموعه و حفاظت از آن جزو کارهایی است که باید انجام شود، جلسه‎ای نیز به‎زودی انجام و در آن، حتماً تصمیم گرفته می‎شود تا مشکلات آن حل شود.
دكتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور را در اين بازديد رحماني فضلي وزير كشور، آخوندي وزير راه و شهرسازي ، ربيعي وزير كار و تعاون ، دژپسند معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي ، فلاح استاندار مازندران ، يوسف نژاد و شاعري نمايندگان مردم ساري و بهشهر در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين استاني و محلي همراهي مي كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *