نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل با حضور تمامی اعضای شورای شهر آمل و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل برگزار شد .

اسدالله تورنگ رییس شورای شهر آمل با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد : سوم خرداد، فتح آزادی و  روز سرنوشت ساز خرمشهر بوددشمن با پیشرفته ترین سلاح ها و حمایت بسیاری از کشورهای غربی نتوانست در برابر غیرت مردم ایران کاری بکند.

وی خاطر نشان کرد :استقامت مردان و زنان خدایی سرانجام در سوم خرداد 1361 پس از ایستادگی و مقاومت این روز را نماد پیروزی، مقاومت و ایستادگی در دوران هشت ساله جنگ تحمیل شده نیروهای بعث کرد.

این مسئول ضمن قدردانی از تلاشهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات تصریح کرد  : ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) که در  ایران به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده  با جانفشانی این عزیزان با توجه به  تلاش های دشمن که هر روز علیه ما دست به توطئه های تازه ای میزنند در مبارزه با این زورگویان بی منطق مقتدرانه  ترفندهای پیچیده بدخواهان و دشمنان ملت غیور  ایران را یکی پس از دیگری نقش برآب می کنند .

وی با اشاره به اینکه انسان پیچیده ترین و زیباترین مخلوقی است که خداوند خلق کرده است و حتی اورا احسن الخالقین نامیده اظهار کرد : تنها معجزه ای که در حال حاضر از پیامبران در اختیار بشر قرار دارد قرآن کریم است و قرآن وسیله هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است ولی به تنهایی کافی نیست و به تبیین کننده نیاز دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : آموزش قرآن به فرزندان یکی از حقوقی است که بر گردن والدین می باشد و چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزد و برنامه ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست ارائه می دهدو به ره میزانی که انسان از آموزه ها و دستورات قرآن در زندگی خود بکار گیرد موفقیت کسب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی در نشست علنی شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به برنامه های  قرآنی در ماه رمضان خاطر نشان کرد : اداره تبلیغات اسلامی تنها نهاد در نظام جمهوری اسلامی است که ریاست آن را بر عهده ی  روحانیون است.

این مسؤول با اعلام اینکه سازمان تبلیغات مازندران برای دوازدهمین سال رتبه برتر کشوری در بخش امور قرآنی را کسب کرده تصریح کرد : این نهاد در مازندران با 70 عنوان فعالیت قرآنی همانند روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، طرح مصباح‌الهدی، تربیت مربی و ممتحن فعالیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ، ماه بهار قرآن را در پیش داریم اعلام کرد: در نظر داریم تا در این ماه طرح سی شب در سی مسجد را در شهرستان امل اجرا کنیم  و هر شب در یک مسجد برنامه فرهنگی تحت عنوان محفل انس با قرآن برگزار کنیم .

رمضانی گفت:  در این شهرستان حدود 500 هیأت مذهبی، 300 مربی قرآنی، 500 مداح، 270 روحانی و سه حوزه علمیه فعالیت دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سال گذشته  401 روحانی در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد شهر و روستاهای آمل اذعان کرد :  امسال تعداد روحانیون اعزام شده به مساجد شهری و روستایی به 450 نفر می‌رسد.

روح الله آذر گشت مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل  با بیان اینکه سازمانهای فرهنگی اجتماعی در شهرداری ها دارای بودجه قابل توجهی هستند تصریح کرد : برخلاف پیگیریهای شورا و شهرداری آمل تا کنون نتوانستیم این سازمان را در شهرداری ایجاد کنیم و تلاشهای ما ادامه دارد تا به امید خداوند بتوانیم در نیمه دوم سال 95 آن را اجرایی کنیم  تا بتوانیم در زمینه های فرهنگی کارهای ارزشمند و با کیفیت بالا انجام دهیم.

گزارش: مریم اکبرپور

photo_2016-05-25_04-21-30 photo_2016-05-25_04-21-36 photo_2016-05-25_04-21-41photo_2016-05-25_04-22-50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *