دومین دوره از جشنواره فرهنگی هنری تی تی در پنج شاخه ی موسیقی , شعر و ادب و داستان , هنرهای تجسمی, عکاسی و تئاتر در شهر آمل برگزار می شود.

جشنواره تی تی از اول تا 9 خردادماه سال جاری در مجتمع امام خمینی (ره), مجتمع ولیعصر(ع), گالری کامو, گالری ایسو, گالری خانه هنر و سالن پارک بانوان برقرار است.

هراز نو در  گفت و گویی کوتاه با محمد محمدی, رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری شهرستان آمل به بررسی این جشنواره فرهنگی هنری پرداخت:محمدی محمدی, دبیر جشنواره فرهنگی هنری تی تی در رابطه با کلیت و اهداف این جشنواره گفت: جشنواره فرهنگی هنری تی تی, به مثال جشنواره فجر در ابعاد کوچیکتر در شهرستان آمل است که هنرمندان و هنرآموزان این شهر با هم به رقابت می پردازند. در نخستین دوره از جشنواره تی تی در شهرستان آمل 1028 هنرمند شرکت کردند و در این دوره از جشنواره تا این لحظه 1107 هنرمند حضور دارند.

جشنواره تی تی با هدف ایجاد انگیزه در هنرآموزان و ایجاد هیجان در هنرمندانِ شهر و افزایش شادی در بین شهروندان شهر آمل برگزار خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی انتخاب آثار توضیح داد: در تمام رشته ها و شاخه ها طی یک فراخوان از هنرمندان و هنرآموزان جهت شرکت در جشنواره تی تی دعوت کردیم. در تمام رشته ها به جز موسیقی, جشنواره در قالب رقابتی دنبال می شود. در رشته موسیقی نیز از آموزشگاه و موسسات فرهنگی هنری شهر آمل دعوت شد تا در قالب یک گروه موسیقی در این جشنواره در یک مدت زمان تعریف شده اجرای برنامه داشته باشند.

البته دو گروه مهمان در رشته موسیقی حضور دارند, گروهی از خوانندگان پاپ شهرستان آمل و گروهی از خوانندگان قدیمی و پیشکسوت این شهر که هر یک از دو گروه اجرایی گروهی خواهند داشت.

دبیر جشنواره تی تی در باره فرآیند اطلاع رسانی این جشنواره گفت: همانطور که پیش تر گفتم این جشنواره نمایی کوچکتر از جشنواره فجر می تواند باشد و ما در تلاشیم تا جشنواره تی تی بصورتی حرفه ای اجرا شود. سعی داریم تا تمامی آیتم های یک جشنواره حرفه ای در تی تی رعایت شود, همچون فراخوان ها, تیزر و پوستر و همچنین در فرآیند اجرایی و تیم انتظامات اقداماتی صورت گرفته تا جشنواره تی تی در شرایطی حرفه ای برگزار شود.

محمدی محمدی در رابطه با اختتامیه این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه جشنواره  تی تی در سالن اریکه آریایی در روز 9 خردادماه راس ساعت 16برگزار می شود و حضور برای عموم مردم آزاد است. در چهار رشته که حالتی رقابتی دارد تیم داورانی از پیشکسوتان و کارشناسان رشته مربوطه, آثار ارسالی را بررسی می کنند. منتخبین داوری نیز در روز اختتامیه توسط مجریان مختلفی معرفی خواهند شد. البته در نظر داریم از چهره هایی از آمل و استان مازندران و چهره هایی از هنرمندان سطح کشور دعوت کنیم تا در روز اختتامیه جشنواره حضور داشته باشند و در تلاشیم تا اختتامیه باشکوهی داشته باشیم. به آثار برگزیده نیز تندیس جشنواره تی تی به همراه لوح تقدیر و هدیه ای نقدی اهدا می شود.

دبیر دومین دوره جشنواره تی تی در رابطه با دلایل تعویق این جشنواره در سال جاری توضیح داد: «تی تی» از ماه اردیبهشت و شکوفه درختان گرفته شده و متناسب با فرهنگ بومیِ ما این اسم انتخاب شده است. در شروع هر سال جشنواره تی تی با فضایی شاد, هیجان و شادی را به هنرمندان و شهروندان شهر آمل تزریق میکند. تقویم جشنواره تی تی از تاریخ 20 تا 28 اردیبهشت تعریف شده است ولی در سال جاری به احترام پی شهادت جمعی از رزمندگان مدافع حرم مازندران در سوریه و شهدایی از شهر آمل بنا به تصمیم شورای سیاست گذاری و هنرمندان شهر و اینجانب بعنوان دبیر برگزاری جشنواری تی تی, جشنواره در این تاریخ لغو و از اول تا 9 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

محمد محمدی در انتها افزود: از جامعه ی رسانه ای شهرستان آمل و هنرمندان خوب شهر آمل به واسطه حمایت های همه جانبه این عزیزان و همچنین از شورای تآمین و فرماندار زحمتکش شهرستان آمل و از حامیان اصلی جشنواره تی تی; شورای اسلامی و شهرداری شهر آمل و انجمن های فرهنگی هنری وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل و هیئت اجرایی و مدیر اجرایی جشنواره تی تی صمیمانه سپاسگذاری می کنم.

گفتگو مهدی کیهانی هرازنو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *