وظیفه اصلی بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی است

هراز نو : سرهنگ حکمت داجلری فرمانده سپاه شهرستان آمل در نشست خبری که در سالن شهدای جنگل سپاه آمل برگزار شد با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند اظهار کرد : تا بحال هر چقدر شعار دادیم بس است باید دیگر به آن عمل کنیم تا انشالله در این راستا قدم مثبتی را برداریم.

این مسئول با بیان اینکه نسخه ای شفا بخش تر از اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد بیمار جامعه نداریم عنوان کرد : اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تنها راه نجات كشور است .

وی با تاکید بر اینکه باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم تا بتوانیم اقتصاد رامقاوم سازی کنیم خاطر نشان کرد : در سالهایی دشمنانمان مارا تحریم کردند بتوانیم سربلند از این بحرانها عبور کنیم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال  گذشته در مجموعه  سپاه آمل چندین جلسه کارگروه اقتصادی تشکیل دادیم تصریح کرد: جهت‌گيری اساسی حركت اين کار گروهها  براساس سياست‌های مقام معظم رهبری مبتنی بر مردمی كردن اقتصاد، دانش بنيان كردن توليد و افزايش آن با استفاده از ظرفيت‌های شهرستان  است.

فرمانده سپاه آمل به فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و یادآورشد: بسيج سازندگی در بخش‌های توسعه و عمران روستايی با انجام اقدام‌های زودبازده، به كارگيری و ايجاد بستر كار لازم برای جوانان در قالب اردوهای جهادی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و اجرای سياست اقتصاد مقاومتی فعاليت می‌كند.

داجلری به فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : بسيج سازندگی در بخش‌های توسعه و عمران روستايی با انجام اقدام‌های زودبازده، به كارگيری و ايجاد بستر كار لازم برای جوانان در قالب اردوهای جهادی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و اجرای سياست اقتصاد مقاومتی فعاليت می‌كند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه آمل در سال 94 در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیل به 183 بسیجی مبلغ 2 میلیارد و 450 میلیون تومان تسهیلات ارائه کرد و صنایع تبدیلی می تواند راه نجاتی  برای محصولات تولیدی ماباشد.

فرمانده سپاه آمل به تسهیلات ارائه شده در بسیج سازندگی آمل  اشاره کرد و گفت: در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، پرورش محصولات گلخانه‌ای و … همچنین در عرصه صنایع تبدیل بسته‌بندی محصولات غذایی، خرد کردن میوه و سبزیجات، خشک کردن میوه و سبزیجات،تولید مربا و ترشیجات و … تسهیلات دادیم.

وی با توجه به اینکه در بحث صنعت شهرستان آمل 48درصد صنعت استان را به خود اختصاص داده افزود: ما هر روز شاهد بسته شدن شرکتها مان هستیم باید بنشینیم و به بررسی مشکلات شرکتها بپردازیم .

این مسئول بااشاره به اینکه ما امسال 250 برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی داریم اعلام کرد: امسال هم مانند سالهای گذشته وام هایی خواهیم پرداخت البته این وام ها به حساب اشخاص واریز نمی شود بلکه برای خرید تجهیزات پرداخت می شود.

وی خاطر نشان شد: وظیفه اصلی بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی است و باید مردم را دعوت به حمایت از تولیدات داخلی و کاهش مصرف تولیدات خارجی کنیم و از آن طرف هم تولید کنندگان داخلی هم باید تلاش کنند تا زمینه رقابت را با تولیدات خارجی فراهم کنند.

فرمانده سپاه آمل  با تقدیر از عملکرد رسانه ها در انعکاس بازتاب برنامه های سپاه اظهار کرد : به مناسبت سوم خرداد انشالله صبحگاه مشترکی در مجموعه سپاه با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده معظم شهدا مسئولین شهری و بسیجیان خواهیم داشت و برای مراسم رحلت امام نیز 13 و 14 خرداد ماه امسال  1790 نفر نیرو قرار است از طریق حوزه ها و پایگاههای مقاومت اعزام کنیم  و در کنار این عزیزان 100 با پای پیاده نیز مشرف خواهند شد.

بصیرت سیاسی نیاز اساسی جامعه امروز  است

حجت‌الاسلام حسین محمدیان‌امیری با بیان این که انقلاب اسلامی برخواسته از رهبری نظام ومرجعیت امام عزیز به پیروزی رسیده است، گفت: با هزینه های سنگینی که دشمن برای براندازی این نظام دارد و عوامل بیگانه هم تابع دستورات آنها هستند با همراهی همه ی گروههای معاند که این نظان را براندازند به حمد الله نتوانستند.

 وی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است و ملت ما حکومت پهلوی را ساقط کرد و جنگ هشت ساله را هم مدیریت کرد و امروز هم بحث اقتصاد مقاومتی را هم در پیش داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه شناخت ولایت را یک رسالت مهم دانست و با بیان این که تنها با ولایت می توانیم از مسیرهای بحرانی عبور کنیم، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی به الگویی بی بدیل برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده به برکت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام محمدیان با تأکید بر این که بصیرت سیاسی نیاز اساسی جامعه امروز  است، گفت: بصیرت و ترویج آن امری است که سپاه پاسداران امروز دارد نسبت به این توصیه مقام معظم رهبری کار می کند تا بتوانیم خود را توانمند تر از گذشته کنیم.

وی با تأکید بر این که بصیرت سیاسی نیاز اساسی جامعه امروز  است، گفت: بصیرت و ترویج آن امری است که سپاه پاسداران امروز دارد نسبت به این توصیه مقام معظم رهبری کار می کند تا بتوانیم خود را توانمند تر از گذشته کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل ادامه داد: هر چه زمان می گذرد دشمنان ما قدرتمند تر از گذشته جلو می روند که سپاه سعی می کند توانمند تر از گذشته پاسخ گویی درستی نسبت به دشمنان داشته باشد.

بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

مهندس احمدعلی یگانه، مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر تحقق اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از تحریم ها دارند گفت: بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بدون شک امروز راهبرد اقتصاد مقاومتی با حرکت‌های جهادی گره خورده است و همین نگاه جهادی سازنده آینده ایران و برای رسیدن به آرمان‌های نظام چاره‌ ساز است.

یگانه  با بیان اینکه  اولین هدف در  بسیج سازندگی را غنی سازی اوقات فراغت جوانان با استفاده از برگزاری اردوهای هجرت دانست  خاطر نشان کرد : در راستای این هدف اقداماتی از قبیل کمک به محرومیت زدایی با اعزام 15 گروه دانشجویی در مدت زمان 10 تا 12 روزه، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی و اجرای عرصه های فرهنگی با اعزام 825 نفر به مدت 7 روزه و کمک به محرومیت زدایی و سازندگی اعزام کارشناسان در رشته های مختلف برای ارائه مشاوره به روستاییان به مدت 3 روزه را داشتیم.

گزارش مریم اکبرپور
عکس حسین جباری

1 2.5 3 4 5.5 5 6 7.5 7 8.5 9.1 9.5 13

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *