علی طالبی دادستان شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار هراز نو  در خصوص کشف سه جسد در چاهی حوالی منطقه الیمستان آمل گفت : حوالی صبح امروز شنبه تیم های امدادی به همراه پلیس جسد سه نفر را از چاهی در این منطقه خارج کرده اند که هویتشان مشخص شده است .

دادستان شهرستان آمل با بیان اینکه دو نفر از این افراد  دارای سابقه حفاری غیر مجاز می باشند اعلام کرد : براساس تحقیقات اولیه چهار نفر به قصد حفاری غیر مجاز عازم این منطقه می شوند که سه نفر از آنها در داخل چاه دچار خفگی شده و جان می دهند .

طالبی با اشاره به اینکه دو نفر از این چهار نفر دارای پرونده حفاری غیر مجاز در شعبه چهارم  بازپرسی شهرستان آمل بوده و تحت تعقیب دستگاه قضایی می باشند  بیان کرد : متهم و سرکرده اصلی در این پرونده در داخل چاه جان باخته است .

وی ادامه داد : تحقیقات اولیه و نحوه قرار گرفتن اجساد در داخل چاه نشان از قتل نمی دهد و احتمال بر این می رود که افراد یک به یک دچار خفگی شده اند و هرکدام برای نجات فرد اول وارد چاه شده است و به علت خفگی بر نگشته باشد .

طالبی با بیان اینکه یک دستگاه زنراتور تولید برق ، یک دستگاه حفاری غیر مجاز و چند دستگاه موبایل از این افراد کشف شده است گفت : احتمالا چراغی که این افراد استفاده می کرده اند باعث خفگی شان شده است .

وی اضافه کرد : یکی از این افراد قبل از وقوع حادثه  موقعیت خود را به دوستان دیگرش اطلاع داده بود و تاکید کرده بود اگر تا یک بازه زمانی برنگشته است به نقطه مورد نظر مراجعه نمایند .

دادستان شهرستان امل با بیان اینکه در حال حاضر اجساد تحویل پزشک قانونی شده تا تحقیقات بیشتری روی ان انجام شود ، اعلام کرد : یکی از این افراد که متهم به حفاری غیر مجاز می باشد در حال حاضر متواری شده است .

 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در رابطه با اين خبر گفت : در روز گذشته مفقودي سه مرد به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام شد و تحقيقات پليس براي يافتن افراد مفقود شده آغاز شد .

سرهنگ”ولی الله گنجیان مقدم ” اظهار داشت : با پيگيري هاي پليس و راهنمائی برادر احدی از فقدانی ها که اعلام کرده بود نامبردگان با تجهیزات گنج یابی از محل خارج شده اند ، کاشف به عمل آمد که نامبردگان به منطقه الیمستاق رفته اند که مأموران پلیس معیت سازمان امداد رسان به محل اعزام شدند .

وي گفت: با حضور پليس و مامورین امداد و نجات در محل، اجساد بی جان سه نفر مرد دو نفر میانسال که از بازنشستگان و یک نفر جوان در داخل چاهی احتمالا تازه حفاری شده به عمق هشت متری کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود:با تلاش پليس و نيروهاي آتش نشاني و هلال احمر اجساد از چاه بیرون کشیده و جهت اقدامات قضائی و قانونی به پزشکی قانونی هدایت شدند .

سرهنگ”گنجیان مقدم ” تصريح کرد : طبق بررسی های انجام شده و برابر شواهد موجود و گزارش اولیه دریافتی و نیز کشف تجهیزات از قبیل دستگاه گنج یابی و حفاری و موتور برق وقوع هرگونه بزهی غیر متصور و اظهارات برخی اشخاص در رسانه ها غیر کارشناسی میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *