جنــاب یوســفیان: دوســت گرامــي و نماینــده شایســته مــردم آمــل و لاریجــان در مجلــس شــوراي اســلامي

بــا درود بســیار و شــادباش نــوروزي و عــرض تبریــک انتخــاب مجــدد. می خواهــم خدمــت  ً شــما یــادآور شــوم کــه حضرتعــالي فعــلا نماینــده تمــام مــردم حــوزه انتخابیــه خــود هســتید.

چــه آن هایــی که بــه شــما راي دادنــد و چــه آن هایــی کــه بــه غیــر شــما   راي دادنــد و یــا کســانیکه اصــلا رأی نــداده  باشــند.

آقاي یوســفیان انتخــاب مجــدد بــراي حضرت عالــی چندیــن تکلیــف اخلاقــي ایجــاد کــرده است:

نخســت آنکــه شــکرگزار مردمــي باشــید کــه در ایــن کشــاکش انتخاباتــي  و از میــان نامــزدان دســت به جیب و صاحبــان ســفره رنگیــن و گســترده و مدعــي و متکــي بــه قــدرت برخــي از نهادهــا ،شــمارا بــراي چندمیــن بــار برگزیدند.

دیگــر آنکــه شــمارا لایــق خدمــت گــذاری دانســتند. ایــن تشــخیص و گزینــش مــردم ، بــا واکنــش و عکس العمــل شــخصي شــما ملازمــه مســتقیم دارد.

جنــاب یوسفیان،شــما به خوبــی میدانیــد کــه بــراي چــه نماینــده مــردم شــده اید؟ نمایندگــي از مردمــي فهیــم و دراک و حق شــناس نصیــب هرکســي نمی شــود ، ایــن نعمــت را قــدر بدانیــد. ضــرورت دارد یک بــار دیگــر خاطــر شــریفتان را بــه ایــن نکتــه معطــوف بــدارم کــه کار در حــوزه ی نمایندگــي فــراوان و بســیار پراهمیــت و ارجمنــد اســت.

نویســنده ی ایــن ســطور- بــا بیمــه ارادتــي کــه بــه شــما دارد ، نمی پســندد کــه امــور کم اهمیتــی را جایگزیــن امــر عظیــم و خطیــر نمایندگــي نماییــد. عــزل و نصــب مدیــران اجرایــي ،ادارات ، از شــأن شــما به شــدت می کاهــد و اعتبــار شــمارا کــم می کننــد و نیــز شــائبه ی مداخلــه رادر امــوری کــه ربــط بــه نماینــده و کار نمایندگــي او ندارنــد  ، می افزایــد.

وانگهــي در همیــن بخــش نیــز ، بیــم آن مــی رود کــه خدانکــرده رضــاي خاطــري منظــور باشــد تــا در قبــال آن ، منافــع و مصالــح عمومــي مغفــول واقــع شــود و چــه باکســانی کــه جلــب رضــاي خاطرشــان طلبیــده می شــود .افــرادي ناصالــح و معامله گــر می باشــند. دســت یــاري بــه نماینــده داده باشــند تــا از دســتان پربرکــت و ســودبخش او درازای خدمتــي کــه کرده انــد پاداشــي شــیرین بســتانند.

جناب یوســفیان، شــأن حقیقــي و حقوقــي شــما رجــل از آن اســت کــه گــردي بــر دامــان پــر فیــض شــما بنشــیند. بــه مــا پنــد داده انــد کــه از نزدیکــي بــه امــوری کــه منطقــه اتهــام اســت پرهیــز کنیــم. ایــن پنــد همــه ی مــردم را دربرمــی گیــرد و نماینــده مــا را بیشــتر از همــه.

آقــاي یوســفیان ، قدردانــي از مدیــران اجرایــي صحیــح العمــل و خدمتگــزاران کارآمــد البتــه در حیطــه وظایــف شــما بــه نیابــت از مــردم اســت و ایــن کار می توانــد و بایــد پیوســته و مســتمر باشــد، امــا عــزل و نصب و گذاشــت و برداشــت مدیــران اجرایــي را بــه اهلــش بســپارید و مطمئــن باشــید کــه مســئولان مــا قــدر مردمــان کارآمــد و مدیــران لایــق را هرگــز بــا امیــال شــخصي یــا رعایــت دوســتی ها و وابســتگی ها برابــر نمی دارنــد. چــون یکــي از ایــن دو اثــر در راســتاي حفــظ و اســتیفاي حقــوق عامــد مــردم اســت و دیگــري بــراي جلــب رضایــت تعــدادي خودخــواه و منفعت طلــب ، ایــن کجــا و آن کجا؟

جنــاب یوســفیان، مردمــي کــه شــما نماینــده آنــان هســتید، دوســت ندارنــد و نمی پســندند کــه شــما مســتقیم یــا غیرمســتقیم در انجــام چنیــن اعمالــي اشــارت یــا مباشــرتي داشــته باشــید کــه نــه شایسته شــان شماســت نــه رضایــت عمومــي را در بــردارد. فرامــوش نکنیــد مــولا علــي (ع) در فرمانــي کــه بــه مالــک اشــتر داده بــود بــه او گوشــزد کــرد کــه مبــادا رضایــت عامــه را در جلــب رضا یــت خاصــه از دســت بدهــد.

یــادآوري ایــن نکتــه ظریــف چــراغ جانتــان را روشــن مــی دارد و شــمارا درراه خدمــت بــه خلــق الله قــوي و پایــدار  می ســازد و شــیریني و گوارایــي  خدمــت بــه مــردم را در کام جانتان خوشــگوار می ســازد. نوشــت بــاد اگــر از ایــن شــهر جان بخــش  روح و جانــت را ســیراب کني!

جنــاب یوســفیان : دوســت گرامــي ! اگــر ســخنان ایــن ناصــح دوســتدار اندکــي تلخــي دارد از آن روی اســت کــه حــرف حــق ، ســخت و تلــخ اســت و مــن بیشــتر بابــت همیــن تلخــي از شــما عذرخواهــی می کنــم نــه بــه علــت اداي خیرخواهــی کــه در ذات هر معلمــي اســت چــون معلــم آمــر بــه معــروف و ناهــي از منکــر اســت.

مــا معلمــان مــادام کــه بــر پــا بایســتیم و می توانیــم گفــت: به ناچــار حــق می گوییــم و حــق می جوییــم و را می نماییم.امیــدوارم کــه حضرت عالــی در ایــن ســنگر خدمتگــزاري ثابت قــدم  و زیبایــی بــه فضیلــت برجســته حق طلبــی باشــید.

رمضانعلی اولیایي دبیر بازنشسته

منبع پیام آمل

10 thoughts on “عزل و نصب مدیران اجرایي از شأن شما به شدت می کاهد!”
  1. خجالت نمیکشید هنوز از این مقاله ها میزارید؟بس نمیکنید؟….. رای نیاورد تمام و حالا باید دوباره اغاز کرد نه ادامه داد ضمنا اصلا تابو که این متن رو بخاطر جناب ….. ریاست …..گذاشتید فکر کردید مردم خرند؟نه اقا جان انشاالله موفق باشید و در این چاله در بیاین

  2. اتفا قا به عنوان نماینده شهر موظف به مراقبت و دخالت در عزل و نصب مدیران شهری می باشد چون خود منتخب مردم می باشد نه منتصب

  3. یکی از کسانی که یوسفیان خیلی حمایتش می کنه ……هست در حالی که عده ای واقعا او را نمی خواهند

  4. تابود چنین بود آخه جایی باید محبت وپشتیبانی که ازش شده جواب بده مردم این وسط وسیله هستن

  5. با سلام
    ایشان نماینده شهر هستند قطعا نظر ایشان بسیار تاثیرگذار میباشد در مورد مدیران شهری
    وقتی نماینده در مورد عزل و نصب بسیاری از مدیران کشوری وزیر و… نظارت دارند حال جای سوال دارد که چرا در عزل و نصب مدیران شهری دخالت نکنند حق نماینده و مردم شهر است که نمایندشان در انتخاب مدیر کارامد و مدیریت انها حضور داشته باشد
    گرچه ایشان سعی کردند که زیاد دخالتی نداشته باشند

  6. از بی سودای افرادای که وظیفه یک نماینده مجلس را دخالت در عزل و نصب نهادهای دولتی می دانند خیلی متاسفم،فاجعه ای که بر سر ادارت و نهاد های دولتی ما آمده به علت این بوده، که شایسته سالاری و رعایت سلسه مراتب اداری و سازمانی ،که به بهترین نحوه در بعضی از ادارت موجود می باشد بدست فراموشی سپرده شده ، و روابط برون سازمانی جایگزین آن شده است..
    ومن ا..التوفیق

  7. این مطلب هم سیاسی است. یوسفیان مستقل است کاری به چب وراست ندارد نکاه او انتخاب و نهکداری افراد با کار آمد است اما سیاسیون بر نمی تابند واحقاق حق براساس سلیقه خود دارند همین انتخاب ریاست آموزش و پرورش کزینه های معرفی شده از یک جن اح ….. وسوال بنده از جناب اولیایی رای مردم را نمی توان تایید بر عملکرد ایشان در این حوزه دانست؟؟ مدیران سیاسی که تنها برای رصایت استاندار ومعاونانشان برای اهداف خاصی بیایندو مسایل اداری وجاری را به امان خودشان رها کنند و دنبال سیاسی کاری باشند از شهر چیزی باقی نمی ماند بخوبی یاد دارم وشما هم یادتان باشد اکثر روسای ما در زمان دولت اضلاحات به صورت دوره ای با صرف صبحانه به این اداره و ان اداره می نشستند وبی خیال انجام کار مردم کارهای جاری وعمرانی ووو که حاصل آن شد !!!این واکر مردم با این قاطیعت رای دادند خواهان تغییرات هستند نه از ان تغییرا ت که خواسته عده ای خاص هست و دارند برای آن تلاش می کنند وشاید شما هم….

  8. حاج عزت از چنان درایتی برخوردار هستند که بدانند این نوشته ها به معنای اجبار او به خالی کردن میدان مدیریت شهر و میدان دادن به اغیار هست!! مردم با وصف دخالتهای بجای شما در امور شهرستان به شما رای دادند و به این پندهای صنارشاهی توجه نکنید!!

  9. در تحشيه كلام دوست و استاد عزيز جناب آقاي او ليايي
    با سلام معلمين هماره طريقت بنمايند و راه از چاه باز شناسند و سراج توده ها گر دند ودر تحقق اهداف اجتماعي و اقتصادي و000از جان مايه بگذارند وچيزي كم نگذارند وامين دولت وملت هر چند دولتها در پي اصلاح امورات شان بر نيايند و همواره آنان را در عسرت نگاه دارند كه مايه دل آزاري بسياري است !! اماّ جناب استاد مباد سياسيون شما و مارا به فريبندو دثار حيليتّ بر ما به پو شانند ومارا از مسير مان منحرف كنند
    نمايندگي حضور در تار و پود اداره شهر و كشور است و اگر نماينده اي اعو جا جات را نشناسد وبا به گزيني نيرو هاي ماهر در اصلاح سازماني و افزايش بهره وري و اثر بخشي و رضايت عمومي نكو شد ودر جهت اعتلاي شهر نكو شد و يا نداند كه چه مي شود ديگر او نماينده مر دم نيست .حيف است حضرتعالي ابتلاي بدين مقالات شوي همان به كه دوّاوين شعرا منجمله فر دوسي را تصحيح و نشر فر ماييد ورو حيه سلحشوري و حماسي را در ايرانيان زنده داري كه در دنياي پر آشوب امروز از او جب واجبات است آيا نه چنين است !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *