وليد كعبه، وجود مبارك امير مؤمنان(ع) قرآن ناطق است و براي امت اسلامي همانند قرآن، منشأ بركت می‌باشد از جمله اینکه وجود مبارك پيامبر (ع) فرمودند: «من و علي‌بن‌ابيطالب پدران اين امتيم»؛ يعني هر انسانی يك شناسنامه طبيعي دارد كه پدران ما براي ما می گیرند، اما وقتي بالغ شديم بايد خودمان براي خودمان يك شناسنامه‌ معنوی بگيريم.

🔸 وجود مبارك حضرت فرمود من و علي‌بن‌ابيطالب حاضريم شما را به عنوان فرزند بپذيريم، لذا اگر وجود مبارك اميرالمؤمنين حاضر شد ما را به فرزندي بپذيرد يقيناً مادر ما هم صديقه كبرا(س) خواهد بود و اين يك فخر بزرگ است. همه شيعيان مخصوصاً اين عزيزاني كه در اين عيد خجسته جامهٴ پرافتخار روحانيت را در بر كردند به اين ندا پاسخ دادند که «لبيك يا رسول الله»، «لبيك يا اميرالمؤمنين»، ما آمديم فرزند شما بشويم.

🔸قرآن کریم توصیه می‌کند شما بكوشيد عالم رباني بشويد، عالم رباني شدن ناممكن نیست، ربّاني شدن، عالم ربّاني شدن آدرسش همين حوزه‌هاست، آدرسش مسجد، منبر، حسينيه و حرم است. تعليم و تعلّم، مدارس، درس و بحث اينها زمينه عالِم رباني شدن را فراهم مي‌كند. ربّاني به کسی می گویند كه شديدالربط باشد بالربّ و المربوب، آن‌كه ارتباطش به ربّ‌العالمين قوي است و فقط حرف او را گوش مي‌دهد، اطاعت مي‌كند و هميشه او را حاضر ناظر مي‌داند و شديد الارتباط با مربوب است و دلسوز به حال مردم است.

🔸يكي از بيانات نوراني وليد كعبه علي بن ابيطالب(س) در نهج‌البلاغه اين است كه من عالم ربّاني‌ام. ما اگر پذيرفتيم كه اينها پدران ما هستند و صديقه كبرا(س) مادر ماست ما مي‌شويم صراط مستقيم، اين تعليم و درس، نور است اين بركت «مدارسته حسنه» است؛ طبق روایت کلینی فرشته‌ها فرّاشي مدرَس را به عهده دارند، اين كم مقامي نيست.

🔸مبادا كسي روي منبر و یا در كلاس درس، مردم را به خود دعوت كند و بگوید چون فكر من اين است، چون حرف من اين است بايد تثبيت شود اين همان ﴿كُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ﴾ است. بنابراين رژيم ارباب و رعيتي فرهنگي چه در حوزه‌ها، چه در دانشگاه‌ها، چه در مساجد، چه در حسينيه‌ها، از بدترين دام هاست، ما اگر خداي ناكرده به اين سَمت بخواهيم حركت كنيم هيچ‌گاه به مقصد نمي‌رسيم.

🔸امام باقر (س) فرمود: ما يك بيماري و غدّه دردناكي داريم و آن این است که خيلي‌ها را مي‌خوانيم اما آنها نمي‌آيند! ما كه نمي‌توانيم بگوييم «بگذار تا بيفتد و بيند جزاي خويش» این دردِماست، اين جامعه كه حرف ما را گوش نمي‌دهد يعني اين راهي كه ما نشان مي‌دهيم نمي‌آيد و اين براي ما يك درد است؛ سخن ائمه اين است كه ما ربّاني هستيم، عالِم ربّاني هم شديد الربط بالرب است، هم شديد الربط بالمربوب، هم خوب فيوضات را از ذات اقدس الهي دريافت مي‌كند و هم خوب اين فيوضات را به مربوب‌ها و به جامعه منتقل مي‌كند.

🔹(منبع : #مراسم_عمامه_گذاری 1395)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *