وزیر امور خارجه کشورمان گفت: 7 مهندس ایرانی که چندی پیش در سوریه ربوده شدند در سلامت کامل هستند و امیدواریم با پادرمیانی هایی که صورت می گیرد هر چه زودتر ازاد شوند .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، اقای علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود : از همان روزهای نخست که این افراد ربوده شدند اقدامات را اغاز کردیم .

وی گفت: ظاهرا این افراد برای اقدامی خیرخواهانه در نیروگاه برق سوریه مشغول به کار بودند که ربوده شدند .

صالحی افزود: با برخی کشورها در خصوص این مهندسان ایرانی نامه نگاری کرده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی گفت : البته برخی رسانه ها در این خصوص سوء استفاد کردند و گذرنامه این 7 مهندس را در معرض دید قرار دادند و ادعا کردند چون این گذرنامه ها را فرمانده نیروی انتظامی امضاء کرده است پس اینها برای کار نظامی امده اند ، در حالی که همه گذرنامه های ایران را نیروی انتظامی امضاء می کند .

اقای صالحی افزود: این رسانه ها در اقدامی دیگر کارت پایان خدمت برخی از این مهندسان را در معرض دید قرار دادند تا به نوعی القاء کنند که این افراد متعلق به سپاه پاسداران هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص 6 زائری که اخیرا در سوریه ربوده شدند نیز گفت: متاسفانه برخی افراد به مسائل امنیتی و حفاظتی توجه ندارند و با اتوبوس به سوریه می روند.

وزیرخارجه کشورمان افزود: ما سفر به سوریه را از طریق زمینی به هیچ وجه توصیه نمی کنیم و توصیه دیگر این است که از طریق هوایی و با هماهنگی سازمان حج وزیارت به سوریه سفر کنند .

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیشرفت های هسته ای و هوا فضای ایران چه تاثیری در میان کشورهای منطقه دارد گفت : در سفرهایی که به برخی کشورهای اسلامی داشتم به وضوح مشاهده کردم که انها به پیشرفت های ما افتخار می کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *