نخستین شب جشنواره موسیقی فجر با چوب رهبری آغاز شد

هـراز نـو: چوب رهبری «علی رهبری» دقایقی پیش در شامگاه (21 بهمن‌ماه) و در نخستین شب اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر به حرکت درآمد و قطعه «نی‌نوا»ی حسین علیزاده با حضور دو سولیست «نی» اجرا شد؛ سیامک‌ جهانگیری نی اول و حسین خوش‌چهره نی دوم این اثر را نواختند.

حسین علیزاده – آهنگساز قطعه موسیقی «نی‌نوا» نیز در پیامی تصویری که پیش از آغاز اجرای ارکستر پخش شد، گفت: وقتی شنیدم علی رهبری قرار است «نی‌نوا» را اجرا کند، سر ذوق آمدم. باید به‌خاطر تلاش‌هایی بی‌سابقه ارکستر سمفونیک تهران قدردان بود.

او که این پیام را به‌دلیل حضور نداشتن در ایران فرستاده بود، اضافه کرد: علی رهبری هنرمندی است که به تمام دغدغه‌های صنفی و موسیقی آشناست. او مردی وطن‌پرست است. وقتی به من اطلاع دادند که قرار است رهبری «نی‌نوا» را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کند، با وجود انتقادهایی که نسبت به شرایط امروز موسیقی در کشور دارم، با کمال افتخار پذیرفتم. حالا هم جای خودم را خالی می‌بینم تا از دستان علی رهبری قطعه‌ام را بشنوم.

علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران نیز در سخنانی گفت: من فردی وطن‌پرست هستم و تلاش می‌کنم ارکستر سمفونیک تهران را به سطح ارکسترهای طراز اول دنیا برسانم.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران با دقایقی تأخیر آغاز شد که دلیل آن، مخالفت علی رهبری با پخش شدن «لوگوی جشنواره موسیقی فجر» اعلام شده است. براساس اعلام روابط عمومی جشنواره قرار است، پیش از آغاز هرکدام از برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر «لوگوی جشنواره موسیقی فجر» به‌شکل مالتی‌مدیا پخش شود.

قطعات موسیقی اجراشده توسط ارکستر سمفونیک پس از «نی‌نوا» به این ترتیب بود: کنسرتو ویولن شماره 1 اثر مکس بروخ، سمفونی فانتاستیک اثر هکتور برلیوز (اولین اجرا پس از انقلاب)، موومان نخست: رویا، شوریدگی و شیدایی، موومان دوم: یک مجلس مهمانی رقص، موومان سوم: صحنه‌ای در کشتزار، موومان چهارم: مارش راهسپاری به سوی چوبه دار و موومان پنجم: رویای گردهمایی نیمه‌شب جادوگران.

عکاس: مرتضی محمدی

اختصاصی هرازنو

IMG_9806 IMG_9809 IMG_9823 IMG_9843 IMG_9867 IMG_9877 IMG_9888 IMG_9912 IMG_9948 IMG_9971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *