میت رامنی، یکی از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست در انتخابات درون حزبی در ایالت فلوریدا بر دیگر نامزدهای این حزب پیشی بگیرد. وی پس از اعلام نتایج اولیۀ این انتخابات با انتقاد از باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به هواداران خود قول داد که در صورت پیروزی و انتخاب شدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا با پایان دادن به دوران باراک اوباما، عصر جدیدی پر از موفقیت و کامیابی را برای آمریکایی‌ها رقم خواهد زد.

به گزارش یورونیوز نظرسنجی های صورت گرفته پیش از این انتخابات از برتری میت رامنی با 43 درصد آرا نسبت به دیگر رقبای جمهوریخواهان خبر می داد.

رقیب اصلی میت رامنی در انتخابات فلوریدا، نیوت کینگریچ، دیگر نامزد انتخابات دورن حزبی جمهوریخواهان بود. وی که در طول مبارزات اتنتخاباتی خود همواره از لحن تندی علیه میت رامنی استفاده کرده است بعد از اعلام نتایج اولیۀ این انتخابات گفت:“اکنون کاملا روشن شده است که ادامۀ این مبارزات در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوریخواهان میان رهبر محافظه کاران نیوت کینگریچ و نامزد میانه روی ماساچوست خواهد بود.”

میت رامنی که در این مبارزاتی رادیو و شبکه‌های تلویزیونی را در اختیار گرفته است تاکنون پانزده میلیون دلار هزینۀ تبلیغات خود کرده است. این رقم شش برابر هزینه‌های تبلیغاتی نیوت کینگریج برآورد می‌شود.

انتخابات روز سه شنبه در فلوریدا چهارمین مرحله از انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان بود. علاوه بر میت رامنی و نیوت کینگریچ، ریک سانتوروم و ران پل نیز شرکت داشتند. انتخابات بعدی جمهوریخواهان روز چهارم فوریه و در ایالت نوادا برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر جاری برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *