هراز نیوز – مسعود کاوه-اولین  تحریم جهان غرب  بر ضد ایران در عصر معاصر، تحریم انگلیس علیه ایران درجهت عکس العمل  در مقابل انتخاب دکتر محمد مصدق به نخست وزیری بود که هدف ملی شدن صنعت نفت را دنبال می‌کرد. اولین قطعنامه شورای امنیت علیه ایران در زمان نخست وزیری محمد مصدق و واکنش بر ضد ملی شدن صنعت نفت ایران صادر شد.آمریکا نیز در سال ۱۹۸۰ تحریمات اقتصادی وسیعی را در واکنش به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بر ضد ایران اسلامی وضع نمود.در سال ۱۹۹۵ رئیس جمهور وقت آمریکا اقدام به وضع تحریم‌هایی نمود که مانع هرگونه سرمایه گذاری بازرگانی و شرکت‌های نفتی آمریکایی در ایران شده بود که این تحریم فراری رو به جلو بود زیرا عملا سران ایران قصد اخراج و منع سرمایه گذاری  شرکت های بازرگانی ونفتی غربی را در ایران داشتند .

تحریم‌های سازمان ملل

سازمان ملل که همواره در طول سالهای گذشته و به صورت متعدد نشان داده است که خود نمی تواند تصمیم گیرنده ای قاطع باشد وپرواضع بوده که در این سالها تصمیمات این سازمان بین المللی توسط سران کشورهای غربی به سلیقه آنها  له یا علیه کشوری گرفته می شده است

پس از ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که ایشان با جسارت  در نیروگاههای هسته ای را که به ناحق وبراساس بغض وکینه کشورهای غربی حقوق حقه ملت ایران پایمال شده بود  بسته بودند را گشود تحریم های غربی  شدّت‌گرفت و بوجود آمدن اختلافات بین ایران و کشورهای غربی عضو شورای امنیت سازمان ملل (که همواره به دنبال سهم خواهی و بهره گیری از منابع طبیعی در ایران بودند) ، دو قطع‌نامه تحریمی علیه ایران وضع گردید  که عملا پس از تصویب این دو قطعنامه مشخص گردید که کشورهای غربی از رشد وپیشرفت ایران هراسناک شده و به دنبال تحریم هایی بی پایه و اساس می باشند اما پس از مدتی کشورهای غربی متوجه شدند که این قطعنامه های تحریمی هیچ بحران و دگرگونی در ایران بوجود نیاورده بلکه باعث ایجاد بوجود آمدن انسجام درونی و هماهنگی شده است و بر همین اساس به فکر تحریم ایران  به شکل کوبایی شدند اما متوجه نشدند که ایران اسلامی و کوبا کمونیست غیر قابل مقایسه وقیاس مع الفارق می باشد.

اما در این برهه  از زمان ماشاهد این هستیم که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس  مصوبه ای را صادر می کنند که بر اساس آن کشورهای اروپایی حق خرید نفت از ایران را ندارند اما فارق از این اطلاع که این تحریم هیچ تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد چون ایران خریداران نفت خود را داراست و سهم اندکی از صادرات نفت ایران مربوط به اروپاست درحالیکه وضع اقتصاد اروپا که در ماههای اخیر بغرنج است و روبه سقوط است .در همین چندروزه  که بحث تحریم نفتی ایران پیش آمد حداقل 20 الی 30 درصد قیمت نقت افزایش پیدا کرد ودر مرحله بعدی اینکه آنها ادعا می کنند  نفت تحریمی ایران را عربستان تامین خواهد کرد اما باید بدانند که این موضوع هزینه فراوانی را برای تنظیم سیستمهای پالایشگاهی به این کشورها تحمیل میکند در ضمن به دلیل اینکه عمق چاههای نفت عربستان زیاد و چاهها ی نفت فرسوده می باشد براین اساس هزینه استخراج نفت بالا و برهمین روال قیمت نفت نیز افزایش پیدا می کند. . تحریم خرید نفت ایران از طرف اروپائیان بیشتر به مثابه خیمه شب بازی است تا یک رفتارسیاسی سنجیده و مطالعه شده. پر واضح است که درخواست غرب و آمریکا برای توقیف برنامه های صلح آمیر هسته ای ایران تنها بهانه ای بیش نیست که خود بهتر می دانند برنامه های هسته ای ایران صلح آمیز است و اساسا بمب اتم در تفکر فقهی و دفاعی ما  جایگاهی ندارد همانطور که رهبر معظم انقلاب طبق فتوایی به شدت استفاده از بمب هسته ای را حرام اعلام نموده اند. واین را بارها و بارها مسئولین ارشد نظام یاد آوری کرده اند و خود غربی ها هم هیچ گاه مدرک مستندی  مبنی بر نظامی بودن برنامه های هسته ای کشف نکرده اند. آنها از ماهیت رژیم جمهوری اسلامی هراس دارند زیرا ایران الگوئی برای سایر ملت های منطقه تبدیل شده است. امروزرهبران انقلاب مصر و تونس و …  اذعان دارند که انقلاب آنها برگرفته از انقلاب ایران است و مبارزه با استعمار و ظلم را از ایران آموخته اند و لاغیر.کشورهای غربی از هوش سرشار جوانان این کشور هراسناک هستند. آنها مانده اند چطور یک ملت حدود نیم قرن  در سایه انواع تحریم ها و جنگ و ترورها و خیانت های دنیا  بازهم راست قامت می ایستد و تلاش میکند. آنها به فکر فرو رفته اند  که چه در سر این ملت باهوش  و آزاده  در حال گذر است. آنها حتی از کودک شیرخوار نیز بیمناک هستندکه نکند نسل جدید به مانند نسل های قبل اش شوند. اما غربیان و غرب زده ها مطمئن باشند ایران عزیز هیچگاه سرتسلیم فرود نخواهد آورد و مقابل هرگونه بدعتی خواهد ایستاد آنها بداند بازنده سیاسی،اقتصادی این تحریم ها خودآنها می باشند که هروز اقتصاد آنها روبه زوال است. بدانند که ملت ایران نیم قرن به پشتوانه جوانان خود استوار بوده است وخواهد بود و با این حرکات نخ نما قطار رشد وتعالی این ملت متوقف نخواهد شد آنها بدانند با این تراژدی جدید نمی توانند در دستیابی ایران به انرژی هسته ای خللی ایجاد نمایند.آنها خود مطلعند اگر ایران شیر نفت را به روی آنها ببندد آنها در چه منجلاقی گیر خواهند کرد وبا این حرکات به نوعی در فکر هراساندن ایران هستند در حالی که انقلاب اسلامی ایران 34 ساله شده و درحال تکامل وصدور به سراسر دنیاست ودر پایان ضرب المثلی می گوید سنگ بزرگ علامت نزدن است.

One thought on “تحریم نفتی یا تبلیغ سیاسی”
  1. جوانمرد : شما با این بینش بی نظری .ایر ان به شما جوانهای بیدار محتاج است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *