رئیس اداره تحقیقات کشاورزی و هواشناسی آمل از افزایش بارش برف در مازندران خبر داد و گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون، آملی‌ها 14 روز یخبندان را تجربه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: افزایش بارش برف در مازندران/ 14 روز یخبندان در آمل

ایمان نبی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه میزان روزهای یخبندان سال گذشته در آمل سه روز بوده است، اظهار داشت: روزهای یخبندان در سال‌ جاری در آمل افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری که از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود 420میلی‌متر باران در آمل باریده است، تصریح کرد: متوسط بارندگی در دو روز گذشته در آمل 14 میلی‌متر بوده است.

نبی‌پور با اعلام اینکه در استان مازندران تا آخر دی ماه 62 میلی‌متر باران باریده است، افزود: در سال ‌جاری در همین مدت 91.4 میلی‌متر باران باریده بود.

به گفته وی، میزان بارندگی باران در سال‌ جاری در مازندران کاهش اما میزان بارش برف با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

رئیس اداره تحقیقات کشاورزی و هواشناسی آمل با تاکید بر اینکه 15 ایستگاه هواشناسی در مازندران تحقیقات هواشناسی را انجام می‌دهند، با اشاره به بارش‌های باران بهمن ماه در استان اظهار داشت: میزان بارش باران در بهمن ماه امسال 34 میلی‌متر و در بهمن ماه سال گذشته قریب به 90میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی روزهای اخیر بابلسر با 40میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: بلده با کمترین بارندگی به میزان 2میلی‌متر مواجه بوده است.

نبی‌پور افزود: در این مدت 14میلی‌متر در آمل باران باریده است.

وی با بیان اینکه از فردا دمای هوای مازندران صاف می‌شود، اظهار داشت: اوایل هفته برای مازندرانی‌ها آفتابی و از اواخر هفته هوای مازندران بارانی می‌شود.

نبی‌پور گفت: این وضعیت تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *