استاد سیروس زابلی درگذشت/ پیام تسلیت رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در پی درگذشت استاد سیروس زابلی

هـراز نـو: استاد سیروس (احمد) زابلی هنرمند برجسته نقاشی پس از سالها ممارست و تمرین و خلق آثار ماندگار عصر امروز در بیمارستان امام علی(ع) چشم از جهان فرو بست.استادی که طی سالیان طولانی شاگردان بزرگ بسیاری را در دامان خود پرورش داده و به جامعه فرهنگ و هنر عرضه نمود. وی یکی از نامداران هنر این شهر بود که فقدان وی برای همیشه احساس خواهد شد.

 

هفت ماه پیش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در مقام تجلیل از این استاد گرانقدر نمایشگاه آثارش را در کافه کامو برپا نمود تا به نوعی تقدیری باشد بر زحمات بی بدیل سیروس زابلی در هنر نقاشی.

امروز استاد سیروس زابلی برای همیشه جاوید شد اما شهری به سوگش نشست…

در پی تماس خبرنگار شوار با محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایشان ضمن ابراز تاثر و تالم شدید بیان داشت این ضایعه اسفناک را به جامعه فرهنگ و هنر کشور، استان و شهرستان آمل، همشهریان گرانقدر، هنرمندان و هنردوستان علی الخصوص خانواده محترم و داغدار زابلی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند مهربان باقی و بقای عمر بازماندگان را خواستارم.

گفتنی است مراسم تشییع پیکر استاد زابلی فردا دوشنبه ساعت ۱۱ صبح از دریای ۶۵ به سمت روستای میرده انجام خواهد شد تا بنا به وصیت خودش در این روستا و در جوار برادران خویش آرام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *