هرازنیوز: بر اساس آمار يك نهاد دولتي آمريكا بيش از نيمي از آمريكايي‌هاي 12 سال به بالا الكل مصرف مي‌كنند و يك نفر از هر 14 نوجوان تجربه مصرف ماريجوانا را داشته است.
اداره سوء مصرف مواد و بهداشت رواني آمريكا اعلام كرده كه حدود 52 درصد از 137 هزار و 436 امريكايي كه در سال‌هاي 2008 و 2009 مورد گفت‌وگو قرار گرفته‌اند بيان كرده‌اند كه در يك ماهه قبل از آن مشروبات الكلي مصرف كرده‌اند.
اين مصرف در ميان افراد 18 تا 25 سال آشكاري بيشتري داشته و بيشترين ميزان در ايالت نيوهمپشاير در شمال شرقي بوده كه سه چهارم بزرگسالان آن پاسخ مثبتي داده بودند.
سن قانوني مصرف مشروبات در همه 50 ايالت آمريكا 21 سال است اگر چه استثنائاتي در برخي ايالات وجود دارد مانند مهماني‌هاي خصوصي با رضايت والدين.
به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاري فرانسه اين اداره همچنين بيان كرد كه يك چهارم آمريكايي‌ها در يك ماهه قبل از گفت‌وگو مصرف سنگين مشروبات را داشته‌اند.
در مورد مصرف ماريجوانا هم آمار اين سازمان نشان مي‌دهد كه ميزان مصرف در افراد 12 سال به بالا در اين دو سال 4/6 درصد بوده است كه اين ميزان در دو ساله قبل از آن 6 درصد بوده است.
ايالات آلاسكا، كولورادو، منطقه كلمبيا، هاوايي، مين، ماساچوست، نيوهمپشاير، اورگون، رودآيلند و ورمونت بيشترين مصرف ماريجوانا را داشته‌اند.
يك نفر از هر 5 آمريكايي نيز در سال گذشته آن از داشتن بيماري‌هاي رواني خبر داده و حدود يك نفر از هر 16 بزرگسال و يك نفر از هر 12 نوجوان در سال گذشته آن با افسردگي روبه‌رو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *