هراز نو :حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل، در جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر این شهرستان تصریح کرد :امام جمعه ای نیستم اهل کشاندن گلایه ها به تریبون نماز جمعه یا رسانه ها باشم .

وی ادامه داد : سعی کنیم میخ های کف جاده  را جمع کنیم نه اینکه مچ دیگران را بگیرم ، برخی از مسوولان فکر می کنند که ما از کار آنها خبر نداریم .

رییس ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر آمل با بیان اینکه  رییس هر اداره ای می گوید من رتبه اول و نمونه  هستم  ولی خبر از برخی عملکردهای زیر مجموعه خود ندارد  اظهار کرد :عده ای  از افراد فکر می کنند ما نسبت به امور شهرستان اطلاع نداریم ولی باید بدانند آگاهی کاملی از مسائل داریم.

 وی با انتقاد از عدم حضور برخی از مسوولان در محل کار خود در وقت اداری به بهانه های مختلف از جمله شرکت در مراسم ختم تصریح کرد : خوب است مسوولان بیایند و یک روز به تماس هایی که مردم با ما می گیرند گوش دهند .

امام جمعه آمل با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از ادارات کارمندان در حال وقت کشی هستند تصریح کرد :هرکسی خدمتی کند در تریبون بیان می شود و اگر کسی خدمتی نداشته باشد در تریبون نمازجمعه به آن اشاره نمی کنیم و زمانی که دارد از مسوولیت خود خداحافظی  می کند به او اعلام می کنیم ای کاش زودتر می رفتید، برو تا دیگر تو را نبینیم

رحمانی با گلایه از اینکه چرا در آمل یک عده یک عده را دوست ندارند  تاکید کرد : در این سه چهار سال اخیر چه اتفاقی افتاده است، اسم هرکسی را می اوری می گویند این با فلانی است با فلان مسوول است در انتخابات با فلان کس بوده است ، همه مهره های مزاحم شهر را همه شما می شناسید .

وی با بیان اینکه در یک زمانی فرماندار بر تمامی ادارات نظارت کامل داشت تاکید کرد :  الان نیاز هست چنین نظارتی از سوی فرماندار  وجود داشته باشد .

رحمانی با اشاره به اینکه کار ها باید براساس دلسوزی دینی انجام شود نه صرفا بخشنامه  تصریح کرد : اگر فقط بخواهیم مدیر کل را راضی کنیم اما خدا و رسول و امام عصر راضی نباشند فایده ای ندارد .

وی با تاکید بر اینکه توهین به مومن را جایزه نمی دانیم اظهار کرد : برخی معروف ها را زیر سوال می برند و ما نمی دانیم مسوول پیگیری این امور چه کسی  است .

رییس ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر آمل تاکید کرد : چرا جلسات امر به معروف و نهی از منکر باید کم رنگ باشد فریضتینی که جزو فروع دین است ولی جلسات دیگر باید پررنگ باشد

وی با بیان اینکه در جریان انتخابات بده بستان های آنچنانی صورت می گیرد تاکید کرد :از جزییات کم لطفی ها و قضایای شهری اطلاع داریم که به مدیران فرصت داده و آبروداری می کنیم.

سعید همایونی، دبیر ستاد احیای امرمعروف و نهی از منکر شهرستان  آمل با اشاره به اهمیت اجرای فریضتین در سازمان ها و نهاد ها  تصریح کرد : باید شورای امربه معروف و نهی از منکر  در ادارات آمل راه اندازی شود تا در ادامه طرح طلایه داران نیز اجرایی شود .

وی با اشاره به نحوه عملکرد طلایداران در سطح ادارات و نهاد ها گفت : چندین امر به معروف و ناهی از منکر با زبان نرم در صورت مواجه با منکر هر کدام در نوبت های مختلف تذکر می دهند تا منکر اصلاح شود .

همایونی با تقدیر از عملکرد برخی از دستگاه ها در اجرای دستور العمل ها ی ستاد امر به معروف تصریح کرد : ما صرفا به دنبال ارایه گزارش کار نیستیم اما وقتی کاری صورت گرفت باید گزارش ان به صورت مناسب منعکس شود و اگر این گزارش ها ارسال نشود ما نیز مجبوریم واقعیت را منعکس نماییم .

دبیر ستاد احیای امرمعروف و نهی از منکر شهرستان  آمل با بیان اینکه در جلسه امروز برخی از روسای ادارات و نهاد ها و اعضای دعوت شده حضور پیدا نکردند خواستار اهمیت روسای ادارات برای شرکت منظم در این جلسات شد .

وی همچنین با تقدیر از حضور هیات های مذهبی زیر مجموعه اداره تبلیغات اسلامی و دیدار با امام جمعه  آمل در راستای امر به معروف و نهی منکر خواستار جلسه مشترک اعضای کانون فرهنگی و هنری با امام جمعه شد .

همایونی از چاپ برخی اسما الهی برروی پاکت های نایلونی که معمولا دور انداخته می شوند گلایه کرد و همچنین تاکید کرد سازو کاری توسط شهرداری و بنیاد شهید اندیشیده شود تا در مناسبتها تمثال شهدا به شکل نامناسبی روی تیر برق ها نصب نشود و با الگو برداری از برخی از شهر ها مکانهای ثابتی آماده سازی شود .

وی همچنین با اشاره به وجود برخی مانکن های نا مناسب و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی حاوی تصاویر نامتعارف با فرهنگ ایرانی اسلامی تصریح کرد : از مراجع امر خصوصا نیروی انتظامی توقع داریم شان و مقام و منزلت شهر دارالمومنان آمل را که آمیخته با فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ غنی سنتی مازندران است با تذکر به این فروشگاه نگه دارد .

4 thoughts on “امام جمعه : چرا در آمل یک عده یک عده را دوست ندارند”
  1. سلام و ارادت
    خدواند به امام جمعه حاج آقا رحمانی بزرگوار عارف با تقوا و زاهد و پارسا و مستقل شهرمان عزت بیش از پیش عنایت فرماید.
    حرف دل خیلی از ما بود …
    تشکر از سایت هراز نیوز

  2. ای کاش گوش به حرف دهیم و عمل کنیم
    که عاقبت همه به سویش برمیگردیم

  3. مسئولان و مدعیان بیش از مردم عادی نیاز به امر معروف و نهی از منکر دارند ولی مسئولان دست را پیش می گیرند تا پس نیافتند و مردم را موضوع امر به معروف و نهی از منکر قرار می دهند و خود را آمر به معروف و ناهی از منکر.

  4. بایدازهمچین امام جمعه ای که ازمشکل اصلی شهرکه نظارت فرمانداری برادارات راوقوف کامل داردتشکرکردکه به یکی ازمسائل شهرکه مغفول ماندیابهتربایدگفت به عمدمغفول گذاشته شداشاره کرد.بحمداله اززمانی که فرماندارشهرتغییرکردوسکان اجرایی شهربدست فردی باکفایت وعمل گراوفراجناحی وباتجربه افتادشاهدتغییراتی درشهرشدیم وامیدواریم که این نقش ذاتی فرمانداری بیشترازهمیشه محسوس شودوشاهدتغییراساسی درشهرباشیم.به امیدشهری توسعه یافته درکنارمسولین باکفایت وبالیاقت وشایسته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *