هراز نو :  کشته شدن یک جوان نخبه آملی در یک سانحه رانندگی سبب شد تا ظاهرا جمعی از دوستان و آشنایانش اقدام به راه اندازی کمپینی به نام نجات جاده هراز نمایند .

photo_2015-11-18_00-47-48

 

متولیان کمپین با اشاره درست به موضوع تعداد کشته ها و تصادفات فراوان منجر به جرح در این جاده حیاتی به نحوی خواستار رسیدگی مقامات مسوول در این رابطه شدند.

در ادامه اظهار نظر بخشدار لاریجان امل که در یکی از گروه های اجتماعی به نحوی این نوع اعتراض مجازی را سیاهنمایی و و عکس های آن را عاریتی  خواند موجب واکنش در فضای مجازی شد .

کمپین هراز

در ادامه فعالان فضای مجازی خواهان عذر خواهی آقای بخشدار از مردم به خاطر این اظهار نظر شدند که البته ظاهرا هیچگونه واکنشی از فضلی صورت نگرفته است .

در بین جاده‌های  شمالی، جاده هراز اولین و قدیمی‌ترین جاده موصلاتی به شهرهای شمالی است که اکنون به همت مهندسان ایرانی در حال تعریض و چهار خطه شدن است.

سیدعلی اسد در نشست برنامه ریزی طرح های راهسازی استان در سال 93  بیان داشت: برای اتمام این پروژه 500 میلیارد تومان هزنیه نیاز است که اگر حمایت مالی سالی صورت گیرد تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد.

جاده هراز

 

 

در این زمینه مشاور پروژه هراز با اشاره به اینکه در طراحی این پروژه سعی شده است جاده فعلی و جاده جدید به طور متناوب استفاده شود، افزود:‌ در طراحی سعی شد از جاده موجود و بیشترین قسمت‌هایی که شیب طولی مسیر و هندسی از نظر قوسی و افقی زیاد در مسیرهای سربالایی قرار گیرد.

در پایان این گزارش نکته قابل تامل آمده این است که با قول‌های که داده شده ( در زمان انتشار این گزارش در باشگاه پژوهشگران جوان ) و از ردیف بودجه‌های دیگر، تا 2 سال آینده این پروژه به پایان می‌رسد و در صورت عدم تامین به موقع اعتبارات ساخت این پروژه 16 سال به طول می‌انجامد.

15

احمد منفرد فرماندار شهرستان آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : دستاورد سفر رییس محترم جمهور تصویب 670میلیارد تومان برای اتمام جاده هراز تا سال 95 می باشد.

14

اگر چه که دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری در سفر  خود به مازندران  در خواست نمایندگان مازندران برای ساخت  پروژه های فرودگاه و مترو را رد کرد و تنها با تخصیص بودجه به جاده هراز موافقت کرد اما ظاهرا بدقولی های برخی مسوولان گذشته و نمایندگان مجلس باعث شده تا مردم  امیدوار به سرانجام رسیدن وچهار خطه شدن هراز و پایین امدن تلافات جاده ای نباشند  .

البته در موضوع هراز یک نکته نیز قابل تامل است چرا که بنا به اظهارات فرماندار امل پروژه سد نیاز به مشارکت خارجی دارد و تا تکلیف سد هراز که به قولی 14 درصد و به قولی دیگر تنها 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد معلوم نشود تکلیف جاده هراز نیز مشخص نخواهد شد .

حالا در واقع کمپین نجات جاده هراز شده وسیله ای تا کسانیکه عزیزانشان را در طول 12 سال گذشته  به دلایل مختلف از جمله عدم تحقق وعده چهار بانده کردن این جاده از دست داده اند ، نگران این بشوند که اگر وعده ریییس جمهور عملی نشود حداقل 16 سال دیگر باید صبر کنند تا این جاده ساخته شود .

18 thoughts on “ساخت جاده هراز 16 سال طول می کشد اگر بودجه رییس جمهور نرسد !”
  1. آقاي بخشدار اگه اين اتفاق براي عزيزان شما پيش بياد همين حرف را خواهيد زد متاسقانه به نظر من پست و مقام براي شما ارزشمند تر است از خدا بترس

  2. جناب رسانه ! قبل از اینکه از این موقعیت استفاده کنی و به پایگاه رقیب انتخاباتی حمله کنی عوامل مختلف تصادف های شدید و مرگبار هم معرفی کن…اینکه چون جاده چهارخطه نیست و باعث تصادف میشه و تنها عامل مرگ و میر این جاده پر رفت آمد هست مضحکه….کافیه فقط تعداد معادنی که در این جاده وجد داره رو بررسی کنی بماند که چه به روز اکوسیستم منطقه اوردن فضای جاده هم با حضور کمپرسی های بی احتیاط هم خطرناک تر شده و همینطور باعث ریزش گاه گاه کوهستان…..وضعیت مسافرین تهرانی که بماند….عملا جاده هراز در طول هفته با ترافیکی نیمه سنگین و سنگین روبروست…بهتره این مساله ریشه ای دنبال بشه نه پتکی برای کوباندن نماینده مجلس!

  3. اقایان کامنتی اینقدر امل امل نکنید لطفا
    جاده ی هراز مااملیها رابجان هم انداخت.قسمتی از این جاده در شهر دماونده اما بودجشون رو برای یک جاده روستایی که اسمش هرازه صرف نمیکنند. بیاید ببینید کهن شهر دماوندرو که مسوولین ومردمش دارن برای عمران وابادیش جان میدن نه اینکه برای جاده ی بین دو استان هزینه جانی مالی و زمانی بکنندچون میدونند این از وظایف استانداریه نه شهرستان .
    مشکل اینجاست که مادر خاطرات شهرمان ماندیم که الان پیشرفت انچنانی نداریم.بییلاقاتمان میبالیم اما بابلیها امدند اونجا خانه ساختند.بصنعت شهر خود مینازیم اما اکثر کارخانه هامان خوابیده. بکاله میبالیم اما نزدیک بنصف کارگرانش بابلیند به چاپ اسکناسمان مینازیم اما اکثر کارکنانش بابلیند.بعلم شهر خود مینازیم اما افتخاراتمان به ته خط رسیده.
    نگاهی بدانش اموزان شهرمان بیندازیم که اکثرا افول کردند.به امارد بودنمان میبالیم اما یکبار کل شهرمان را اب برد وچنگیز هم یکبار با حمله انراباخاک یکسان کرد که حتی جنبنده ای در ان زنده نماند پس اماردی در کار نیست که بخوایم به اصالتمون ببالیم .
    بقله دماوندمان افتخار میکنیم اما زیر پوسترهایش نوشته:استان تهران .برجال سیاسیمان مینازیم که وقعی بما نمی نهندوبی احساسند بشهرشون.
    معلمان شهرمان که اکثرا سکولارند پس چی میخواد ازش در بیاد؟دانش اموزنخبه؟انسان متدین انقلابی؟
    به6بهمن مینازیم اما الان وضعیت فرهنگی مذهبی شهر ما چگونست؟
    بله تاریخ یک شهر هویت ان شهر واصالت انست ومحصول تلاش وکوشش مردان قدیم ان اما ما الان داریم چه میکنیم ؟ما که داریم پلهای قبلی را خراب میکنیم پشت سرمان راویران میکنیم.

    بله بله خانه های شهر ما شاید اباد شده باشد ولی دلهای موجود در ان ویرانست.هی نگید امل ما امل ما.ما که یه امامزاده رو نمیتونیم نگهش داریم دیگه چرا اینقدر منم منم میکنیم؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *