هـراز نـو: تقوا مسبب تکامل کمى و کیفى مسیر اصلى بشریت/ از بزرگترين آفتهای تربيت دينی فقدان عملگرايی/ تربيت دينی در سيره علمی و عملی امام حسين (ع)/درک صحیح نداشتن از دین عامل فحشا و منکرات/ نهضت کربلا درس های حماسی و مبارزاتی و آثار تربیتی و معنوی/زیارت اربعین یک همایش و قضیه جهانی/ استکبار جهانی و تشیع انگلیسی عزت مان را هدف گرفته اند/موضع مناسب دولت مردان در برابر سخنان سخیف آمریکائیها/ مهم ترین پدافند غیرعامل استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا / اعدام شیخ نمر مسببات سقوط حاکمیت آل سعود توسط امام زمان عج
بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
اوصیکم عباد الله و نفسی به تقوی الله
در این لحظات ملکوتی و معنوی که لحظه لحظه دلدادگی و معاشقه است روز جمعه هم خودم و هم همه شما را به مراعات تقوای الهی توصیه می کنم عزت ها و سعادت هایی که در گرو توقای الهی است مورد بحث مان هست تا نجات بخش زندگی مان باشد .
توصیه به تقوای الهی هم در قرآن سامت کلام وحی ذکر گردیده و هم توسط قرآن ناطق در سیره عملی پیامبر مکرم اسلام و هم در سیره عملی نبی مکرم اسلام لذا همه عزیزان مستحضر هستید یکى از مشکلات مهم در جهان ماشینى امروز، بخصوص در جهان غرب، عدم کنترل عوامل انحراف و فقدان راهنمایان فرهنگى و سقوط شخصیت والاى انسانى است از این رو نقش تقوا در رشد شخصیتها و تکامل آنها و جلوگیرى از انحراف روحى اهمیت واقعى خود را یافته و به عنوان درمان اصلى براى اصلاح ساختار انسانها مطرح مى‏گردد.
تقوا و شخصیت والاى انسان و تاثیر تقوا در تکامل شخصیت انسانها با توجه به متون معتبر اسلامى-معناى تقوا از دیدگاه قرآن و مراتب تقوا و اقسام آن و عوامل پیدایش تقوا در قرآن و در گفتار پیشوایان اسلام و آثار فردى و اجتماعى تقوا و امتیازات خانوادگى و قبیله‏اى-تقوا و مقاومت و غیر اینها از مسائلى در معرفى تقوا از دیدگاه اسلام مى‏تواند مورد بحث قرار بگیرد.
تکامل کمى و کیفى مسیر اصلى تمام موجودات و مقصود نهایى هر پدیده‏اى است به این نحو که هر موجودى براى رسیدن به کمال مطلق(الله)در حرکت است و ضرورت دین و شناخت خداوند نیز در این رابطه صورت عینییت به خود مى‏گیرد. بدیهى است که این تکامل(یعنى حرکت به سوى خالق)وقتى به نحو احسن تحقق مى‏پذیرد که موانع آن برداشته شود و انسانها از تمام عواملى که مایه‏ى رکود و بقاء و جمود در عالم خاکى باشد رهایى یابد و هر اندازه این رهایى در جنبه‏هاى مختلف زندگى مادى و در تمایلات روحى، خارجیت پیدا کند آرامش فکرى انسانها بیشتر شده، از قید و بندهاى گرفتار کننده‏ى آنها کمتر مى‏گردد و هر اندازه که موانع و بندهاى گرفتار کننده‏ى آنها کمتر گردد و هر اندازه که موانع تقرب آنها به خالق خود کمتر شود یعنى کمتر مرتکب گناه و فساد گردند و بیشتر از فرمانهاى الهى پیروى کنند به همان اندازه نیز روح آنها و عقل و نفسانیات آنها رو به کمال میرود و از عالم مادیت بریده شده و به عالم معنویت نزدیکتر مى‏شوند.
از این رو رهبران دینى ما، تقوا را کمال هر انسانى مى‏دانند چنان که راوى از رسول اکرم(ص)از معنى کمال سوال مى‏کند:«فما الکمال؟ قال:تقوى الله عزّ و جل یعنى»کمال چیست؟و در چه چیز تحقق مى‏کند؟در پاسخ مى‏فرماید:تقوا در برابر خداوند است(یعنى تقوا در این است که گناه او را مرتکب نگردد و از فرمانهاى او سرپیچى نکند و اوامر او را اطاعت کند و…)
آرى سروران عزیز نمازگزار تقوا مسیر تکامل هر موجودى است و انسان وظیفه شناس و مطیع اوامر پروردگار تابع سنتهاى الهى به مثابه باغبانى است که در مزرعه‏ى روح خود علفهاى هرزه را که مانع رشد خویهاى نیکو و استعدادهاى سازنده انسانها مى‏شود از بیخ و بن مى‏کند و تکامل و بارورى آنها را قوت مى‏بخشد.
انسان موجودی است که در تعامل با جامعه و روابط و مناسبات اجتماعی رشد می‌کند. بنابراين تربيت دينی در صورتی به اهداف متعالی خويش خواهد رسيد که از تعاملات انسان با ساير انسانها غافل نباشد. در جريان اين ارتباط دو سويه است که از يک سو انسان از ديگران اثر می‌پذيرد و از سوی ديگر منشا تغيير ديگران می‌گردد. در جريان عاشورا آموزه‌های تربيتی فراوانی در راستای ارتباط امام با ديگران وجود دارد که مبين اصول اساسی تربيت دينی است. بخشی از اين اصول تربيتی که در راستای تحقق تربيت دينی و بر اساس مقتضيات زمان و مکان و ويژگيهای اختصاصی متربيان (ياران امام) به کار گرفته شده عبارتند از عفو و مثبت‌نگری در راستای هدايت انسانها، در نظر گرفتن تفاوتهای فردی، و عمل‌گرايی در جريان تربيت دينی.
به نظر می‌رسد پيچيدگی وجود آدمی و سطحی نگريهای منبعث از انديشه‌های غيرالهی، تربيت انسان را به بيراهه کشانده است، در حالی که در تربيت الهی هدف آموزش و هدايت آدمی به سوی فلاح و رستگاری است. از اين رو نويسندگان مقاله به شيوه تحليلی به بررسی تربيت دينی در سيره امام حسين (ع) پرداخته و به اين نتايج دست يافته‌اند که نهضت عاشورا به عنوان يکی از برجسته‌ترين جلوه‌های سيره عملی امام حسين (ع) الگوی ارزشمندی در زمينه تربيت دينی است. هدايت و رشد انسانها در راستای تحقق حيات طيبه اهداف تربيتی دينی در واقعه عاشوراست که تحقق آنها زمينه‌ساز دستيابی به هدف غايی تربيت دينی يعنی قرب الهی خواهد بود. توکل، تسليم و رضا در مفهوم پويا و سازنده و عبادت آگاهانه و عزت نفس که صلابت و اقتدار در برابر دشمنان را به همراه دارد از جمله آثار تربيت دينی تجلی يافته در سيره امام است که مبين نقش تربيت دينی در سازندگی درونی انسانهاست. از سوی ديگر توجه به تفاوتهای فردی انسانها در روند تربيت، کل‌نگری مثبت، عمل‌گرايی و احترام به حقوق ديگران از جمله اصول تربيت دينی در سيره امام حسين (ع) محسوب می‌شود.
يکی از بزرگترين آفتهای تربيت دينی فقدان عملگرايی در اين عرصه است. تلاش در جهت نهادينه کردن رفتارهای دينی در ساير افراد امری است پسنديده اما ترغيب و تشويق ديگران برای دين‌گرايی بدون محقق شدن اين رفتارها در سيره عملی شخصی نتيجه چندانی به دنبال نخواهد داشت. «قُلْ يَا قَوْمِ اعْمَلُوا عَلَي‏ مَکَانَتِکُمْ إِنِّی عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ تَکُونُ لَهُ عاقِبَهُ الدّارِ إنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظّالِمُونَ» ( انعام/135) عمل‌گرايی در عرصه تربيت دينی از يک سو آزمونی برای سنجش اعتقادات قلبی افراد محسوب می‌شود و از سوی ديگر الگويی است کارآمد برای ديگران. عملکرد امام حسين (ع) در وقايع عاشورا بيانگر اين اصل مهم است که ايشان فرايض و دستورات دين را به حوزه انديشه محدود نکرده‌اند، بلکه آن را در سيره عملی خود متبلور ساخته‌اند، برای مثال تأکيد امام بر نماز و عبادت تنها در محدوده کلام باقی نمی‌ماند، بلکه در عبادتهای ايشان در شب عاشورا و نماز ظهر عاشورا متجلی می‌شود و تاکيد ايشان بر عفو و گذشت در زمان قدرت در مواجهه ايشان با حُّر و بخشش او به عمل تبديل می‌گردد « اِنّ اَعفَی النّاسِ مَن عَفا عِندَ قُدرَتِهِ» بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد(الدره الباهره، ج 71،ص400).
به بيان صريح قرآن، هدف غايی خلقت انسان عبادت است. «و َمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» و جنیان و آدميان را نيافريدم مگر تا مرا [به يگانگي] بپرستند ، چرا که ثمره عبادت، عبوديت است. عبد خدا بودن صبغه‌ايی است که شئون مختلف زندگی انسان را به رنگ الهی مزين می‌سازد و ثمره آن در مهار شهوات و دستيابی به علم تؤام با تزکيه متبلور می‌گردد. کسب مقام عبوديت تنها در سايه تربيت صحيح محقق خواهد شد. ««رشد در بدن انسان و مهارتهای جسمانی، در جنبه‌های عقلی، اجتماعی، عاطفی، اخلاقی و دينی ظاهر می‌گردد»، بنابراين تربيت راهنمای جنبه‌های مختلف رشد شخصيت فرد يعنی جنبه جسمانی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی و دينی است. تربيت دينی يکی از مهمترين زيرمجموعه‌های تربيت است. در واقع، اين نوع تربيت که شامل پرورش بعد معنوی انسان و فراهم ‏کردن زمينه ارتباط انسان با خداوند و در نهايت پرورش انسان‏ برای رسيدن به قرب الهی است، می‌تواند ساير قلمروهای تربيتی را نيز تحت تأثير قرار دهد. بر همين اساس در سيره ائمه معصومين تربيت دينی از تربيت ساير ابعاد وجودی انسان تفکيک نشده است بلکه تربيت جسمانی، عقلانی، عاطفی، و اخلاقی در راستای تربيت دينی صورت می‌گيرد. نوشته حاضر سعی دارد ضمن بررسی سيره عملی امام حسين (ع) در جريان واقعه عاشورا، اصول تربيت دينی را در سيره ايشان بررسی کرده به ثمرات تربيت دينی در عملکرد ايشان بپردازد.
تربيت دينی در سيره امام حسين (ع) عبارت است از: اعمال عمدی و هدفدار ايشان که با توجه به شرايط موجود به منظور احيای آموزه‌های اسلامی و در راستای هدايت انسانها اعمال کرده‌اند. ايشان در آغاز حرکت انقلابی خود با مشخص کردن هدف خود که همان اصلاح امت رسول خدا بود بر بُعد تربيتی حرکت خود تاکيد کردند. «إِنّی  لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی  أُمَّةِ جَدّی (صلی  الله عليه وآله وسلم) أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی  عَنِ المُنْكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّی  وَ أَبی  عَلِی  بْنِ أَبيطالب.»: من از روی  خودخواهی  و خوشگذرانی  و يا بری  فساد و ستمگری  قيام نكردم، بلكه قيام من بری  اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی  از منكر كنم و به سيره و روش جدّم و پدرم علی  بن ابيطالب عمل كنم. تاکيد امام بر اصلاح امت پيامبر مبين رويکرد تربيتی اين حرکت عظيم است. که از يک سو جنبه اصلاحی و تربيتی دارد و از سوی ديگر با توجه به تاکيد بر احيای سنتهای نبوی در راستای تربيت دينی صورت گرفته است. «هدايت و رشد، حيات طيبه و تقوا مهمترين اهداف تربيت دينی در اسلام محسوب می‌شود». ، اين اهداف زمينه تحقق هدف غايی تربيت دينی يعنی قرب الهی را فراهم می‌نمايد. «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدي» که بر جنبه‌ اصلاحی حرکت امام تاکيد دارد بيانگر توجه امام به هدايت و رشد امت پيامبر به عنوان يک هدف تربيتی مهم است. سيد الشهدا (ع) به عنوان يک هادی تنها به شناساندن راه اکتفا نمی‌نمايند بلکه ضمن طی طريق در راستای هدايت متربيان خود در اقصی نقاط جهان اسلام تلاش می‌کنند. دستيابی به حيات طيبه و فراهم سازی زمينه تحقق حيات طيبه يکی ديگر از اهداف تربيت دينی است. «حيات طيبه به معنای زندگی پاک است و همچون طهارت، جميع شئون زندگی انسان را در بر می‌گيرد، از پاکی و طهارت جسمی گرفته تا فکری، عقلی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی.، دستيابی به حيات طيبه در سيره امام حسين (ع) از جايگاه ويژه‌ايی برخوردار است، تأکيد امام (ع) بر تن به ذلت ندادن «أَنَّهُ لَا أُعْطِی الدَّنِيَّهَ مِنْ نَفْسِی أَبَدا»  و اعراض از تبعيت انسانهای دون مايه‌ايی نظير يزيد در جايی که می‌فرمايند: «ما خاندان پيامبر (ص) و کانون رسالت هستيم و آستانه ما محل رفت و آمد فرشتگان است، دفتر هستی به وسيله ما باز مي‏شود و صراط کمال به وسيله ما ختم مي‏گردد، يزيد مردی فاسق شرابخوار، آدم‏کش و جنايتکار آشکار و گستاخ است و مثلی لا يبايع بمثله‏، شخصی مثل من با فردی مثل او بيعت نمي‏کند». ، مبين اين نکته اساسی است که واقعه عاشورا در راستای تحقق حيات طيبه امام و امت اسلامی به وقوع پيوسته است. قرب و اوج آن يعنی رضوان، هدف غايی تربيت دينی است «هر قدر توجه انسان به خدا عميقتر و پايدارتر باشد و به هر ميزان که انسان بيشتر احساس حضور در محضر خدا را داشته باشد، قرب افزونتری ايجاد می‌شود».  هدف غايی تربيت دينی در سيره امام حسين (ع) و به طور ويژه در جريان واقعه عاشورا دست يابی به قرب الهی است. از همين رو امام (ع) در آغاز حرکت خود به سوی عراق مردم را مورد خطاب قرار داده می‌فرمايند: «هر که تصميم ملاقات با خدا دارد با ما کوچ کند». ، قرب الهی در سايه توجه عميق و هميشگی به ذات اقدس الهی حاصل می‌شود رويکردی که در سراسر زندگی امام حسين (ع) خاصه در جريان واقعه عاشورا مشهود است. جمله ايشان پس از شهادت حضرت علی اصغر (ع) مبين تحقق هدف غايی تربيت دينی يعنی قرب‌الهی در وجود ايشان است یكی از سخنان امام حسین علیه السلام اینست: «هَوَّنَ عَلَیَّ مَا نَزَلَ بِی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللَّهِ»(اللهوف، ص‏115) عجب درس با عظمتی است. چه کسی و كجا و چه گفت؟ حسین بن علی علیه السلام زمانی كه علی اصغر روی دستش بود و با تیر حرمله گلویش پاره شده بود. چه گفت، فرمود: «هَوَّنَ عَلَیَّ مَا نَزَلَ بِی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللَّهِ» یعنی چه؟ خیلی مشكل است امام حسین علیه السلام، امامی كه خسته شده است، از صبح تا نزدیك ظهر اینهمه داغ دیده است. اینهمه جنگ كرده است. اینهمه تشنگی كشیده است. حالا هم بچه شیرخوره‌اش را روی دستش كشتند. خونش را به آسمان می‌ریزد و این جمله را می‌گوید می‌فرماید: آسان است و چیزی نیست. «هَوَّنَ» یعنی آسان است، بر من آسان كرده است، آنچه بر من نازل می‌شود تمام سختی‌هایی كه بر من نازل می‌شود، آسان كرده است. چه چیزی اینها را آسان می‌كند؟ اینكه این سختی پیش چشم خداست. یعنی همینكه خدا دارد می‌بیند، مشكل كار من آسان می‌شود.
خطبه دوم
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این خطبه نیز همانند خطبه اول هم به خود و هم همه شما را توصیه به تقوای الهی می کنم .
یکى از مسایل مهمى که در رابطه با موضوع تقوا مطرح مى‏شود علل و عوامل پیدایش تقوا مى‏باشد که یک حالت روحى و خود سازى است یعنى چه مسیرى را باید بپیماییم و چه اعمالى انجام دهیم تا تقوا پیدا شود؟بررسى دقیق قرآن و اخبار وارده به خوبى نمایانگر جنبه‏هاى مختلف این مساله مى‏باشد.در قرآن مجید متجاوز از 30 آیه در سوره‏هاى گوناگون ضمن طرح مسائل بسیارى این مسأله را مورد بررسى قرار داده است چنان که اخبار متعددى در کتب معتبر احادیث به جنبه‏هاى مختلف آن نظر دارد.
در تمام این آیات و اخبار این حقیقت مشترک است که تا انسانها کاملا در محور(اللّه)قرار نگرفته و سیر دقیق در مسیر(اللّه)با عمل به قوانین اسلامى نداشته باشند حقیقت تقوا به معناى واقعى کلمه حاصل نمى‏گردد چون تقوای انسان داراى شدت و ضعف می باشد هر اندازه که تقرب بخدا زیادتر باشد و عمل به قوانین و فرمانهاى پروردگار دقیق‏تر انجام بگیرد به همان اندازه نیز تقوا بیشتر است.چنانکه عکس این رابطه در مورد مخالفت و عصیان به اوامر خداوند بعینه تحقق پیدا مى‏کند.
امروزه یکی از معضلات بزرگ جامعه مان درک صحیح و برداشت صحیح از دین نداشتن هست چون نتوانسته ایم دین به ما هو دین را بشماسیم بستر شناسایی کامل آن را محقق نکرده ایم چون درک صحیح از دین موجب تعالی روح بشریت می شود هم خدا را می شناسد و بستر معرفت شناسی به محضر ذات ربوبیت را برای دیگران اعمال می کند ما هنوز خدا را نشناخته ایم چون انسان خدا شناس به خود جرأت گناه در محضر خدا را نخواهد داشت.
جامعه ای که در آن فحشا باشد محیطی که در آن گناه باشد قطعا درک درست از خدا را نتوانسته اند در مسیر عبودیت کسب کنند چون انسانهایی که ذوب در خدا شده اند اهل ذلت نخواهند بود چون می دانند تمکین کردن به گناه یعنی تن دادن به ذلت در صورتی که مربیان این دین جامع و کامل می گویند «هیهات منا الذله»
نمازگزاران عزیز جوانان غیور و با بصیرت فضایی که امروزه غرب و استکبار جهانی تخصیصا تشیع انگلیسی در صدد تحقق آن هستند می خواهند ما را در برابر مقابل خدای مان و آرمان های دینی مان که همان تن دادن به ذلت هست قرار بدهند ما شاگرد مکتب الهی ای هستیم که می فرمایند « ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه» با دست خود خود را در مرحله هلاکت و اضرار به نفس نمی رسانیم ولی فرهنگ بی بن و اساس غربی و تشیع پوشالین انگلیسی یعنی اضرار به نفس هیچ انسان عقل گرایی که در مسیر ربوبیت هست با دست خود چه بواسطه قمه زنی و چه راه رفتن بر روی شیشه ها و یا خوارها و هر نوع تفکر منهوس دیگر جانش را در معرض خطر قرار نمی دهد خدای مان خدای کریمی است که کرامت ایشان بزرگترین متد و الگوی سعادت هست این خلیفه الهی ای که در این مکتب قرار گرفته از مکاتب غیر الهی حض و بهره نخواهد برد بلکه متوجه این تفکر غیر الهی خواهد بود
بنده در طلیعه عرایضم عرض تسلیت دارم ایام عزای سرور و سالار شهیدان و ایام مصیبت بار و تالم انگیز اسارت آل الله را بدوا به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و ثانیا محضر مقام عظمای ولایت نائب بر حق امام زمان عج و ثالثا به محضر همه مسلمانان جهان و آزادیخواهان و تخصیصا شیعیان و ارادتمندان حضرتش .
در ابتدای این خطبه مباحثی در تبیین این نهضت الهی و جهانی به عرض برسانم.
نهضت کربلا درس های حماسی و مبارزاتی و آثار تربیتی و معنوی فراوان داشته و دارد و آثاری که حادثه کربلا در اندیشه و رفتار مسلمانان و حتی غیر مسلمانان برجای گذاشته است تا آخرین لحظه زندگی بشر استمرار خواهد داشت؛ چرا که عاشورا یک حادثه نیست، یک تفکر توام با عمل است. اهمیت این نهضت عظیم در تاریخ اسلام و تشیع مبین ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف این نهضت بزرگ است.حادثه کربلا و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است، منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی، تربیت دینی و کرامت انسانی است. هدایت و رشد،حیات طیبه و عبودیت، از جمله اهداف تربیتی امام حسین (ع) در جریان واقعه عاشورا محسوب می- شود.توحید،عدالت،کرامت،خودورزی و …از جمله مبانی تربیتی رویکرد تربیتی امام حسین (ع) است. امام حسین (ع) در راستای تحقق اهداف تربیتی خود و متناسب با اصول تربیتی از شیوههای تربیتی متناسب بهره میبردند.نیایش،عبادت- پیشگی،مبارزه با تبعیضنژادی، ادای حقوق دیگران،ظلمستیزی، اصلاح ساختار جامعه و… از جمله این روشهای تربیتی است. بر این اساس پژوهش حاضر، ابعاد تربیتی این واقعه عظیم را تبیین نموده و به این نتیجه دست یافته است که نهضت عاشورا به عنوان یکی از برجسته ترین جلوه های سیره عملی امام حسین (ع) الگوی ارزشمندی در زمینه تربیت دینی است.
 عشق به امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش که توام با شور و شعور و عقلانیت مان می باشد هزاران جلوه دارد آیا واقعا ابراز احساسات به این امام جاویدان این هست که در مجلس ایشان بر روی شیشه و یا خوار راه برویم و آیا قمه بزنیم که خون موجب نجاست بدنمان در مجلس عزا گردد آن هم برای خودنمایی در مقابل دوربین آیا برداشت مان از دین این هست؟
مسلمانان آزاده جهان آل الله 600 کیلومتر در این ایام اسارت پیاده رفته اند تا ما ذلت را نپذیریم آیا شاگرد مکتب زینب یعنی خود فروخته به متب غرب با این متد و مدل لباس و رنگ و لعاب درست در شب و روز عزای حسینی؟!!
سروران عزیز  قدم به قدم آن خون شهدای ششم بهمن مزین گردید این دخترک ها که با این حالت بزک کرده و تعدادی از پسرک ها هم پشت سرشان حضور شداتند و موجب افزایش فحشا و فساد در آن شده اند مردان و پدران با غیرت مسئولین دلسوز فرهنگی به داد فرهنگ اصیل نظام امام زمانی و پایتخت علویان برسیم مسئولین کشوری چرا دقت نمی فرمائید روابط بین الملل و برجام ما را از مسائل فرهنگی و خندق فرهنگی که دسیسه و توطئه آنهاست غافل نکند به داد حیثیت و شانیت و فرهنگ با تمامیت ارضی ما برسید و دختران و پسران مان را از این مهلکه نجات دهید مرد عمل باشید و نه به حرف و باید نهضت فرهنگی ایجاد شود و همه باید هم آمر به معروف باشیم و ناهی از منکر باشیم .
توصیه بنده به همه پدران و مادران و خانواده ها این هست که اگر به فکر عزت خود و خانواده مان هستیم مکتب دوری از ذلت را به فرزندانمان بیاموزیم و دعوت به عزت و پاکدامنی نمائیم.
دومین موضوعی که در این خطبه به آن اشاره می کنیم موضوع مهم زیارت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین هست سال گذشته همه ما مشاهده کردیم همایش بزرگ جهانی زیارت عشاق آل الله با پای پیاده را که چه معاشقانه به زیارت یار رفته اند و در سال گذشته اجتماع اربعین با جمعیت حج قابل مقایسه نیست که چطور آن جمعیت 20 میلیونی چگونه با استفاده از انوار حسینی عزت آفریده اند و مورد تحلیل جهانیان قرار گرفت هم آن اجتماع بزرگ و مدیریت و میزبانیت عزیزان و نیز در مقابل بی کفایتی مسئولان بی تدبیر ال سقوط را که به فضل خدا در مرحله سقوط قرار گرفته اند، بنابراین اجتماع اربعین باید با هدف حفظ وحدت مسلمانان و تحت لوای یکپارچه ولی فقیه باشد.
عاشقان اهل بیت و ارادتمندان با بصیرت، راهپیمایی و زیارت اربعین یک همایش و قضیه جهانی است و مختص به شیعیان نخواهد بود، بلکه همه مسلمانان و آزادگان جهان نیز بدون تردید به این فعالیت خواهند پیوست.
همه مسلمانان جهان در هر فرقه‏ای که هستند به سبب احترام به شخص امام حسین(ع) و فرزند رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) در این اجتماع حضور دارند و این اجتماع عظیم را اجتماعی الهی می‏دانند
الحمد‏لله در سال گذشته اجتماع اربعین طوری بازتاب جهانی پیدا کرد بنابراین وقتی جهانیان این اجتماع دینی را به این عظمت می‏نگرند به جز خدا و امام حسین(ع) چیزی را نمی‏توانند به عنوان انگیزه این اجتماع معرفی کنند لذا به فضل خدا برای زیارت اربعین امسال مملوی از آزادگان جهان در این همایش میلیونی با سوز دل و طواف جان حاضر شده و از نورانیت این چراغ هدایت بهره مند شده و با تمسک به این کشتی نجات جهانی خود را از هرگونه علقه های مادی این دنیای دنی نجات خواهند داد و آزاد شده امام حسین (ع) خواهند بود.
اما موضوع سوم در مورد مباحث سیاسی منطقه و تخصیصا تفکر بی خردانه استکیار جهانی و آمریکاست .
نوجوانان و جوانان عزیز ایادی مستکبر جهانی و آمریکای جنایت کار هیچ چیزی جز ذلت مردم ایران را دنبال نمی کند، به اندازه ای که در طول این دو سال آمریکایی ها به ایرانی ها اهانت کردند در طول انقلاب ندیده ایم، چندین بار گفتند همه گزینه ها روی میز است و این اتفاق حتی پس از امضای برجام نیز رخ داد. خداوند جامعه اسلامی را عزیز می خواهد، دنیای استکبار از جمله امریکا در شرایط کنونی به دنبال ذلت مان هستند و به هیچ عنوان عزت مان را نمی خواهند.
مکرر دیده ایم با ادبیات متعدد مطایق با شخصیت خود در مورد ایران عزیزمان سخن گفته اند از جمله وندی شرمن در سخنان سخیف خود گفته اند گفت؛ فریب کاری در ژن مردم ایران است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی امر مسلیمن جهان فرمودند؛ باید در برابر حرف های آنان موضع مناسب داشت، موضع مناسب بود یا خیر؟ مردم قضاوت کنند.
آنها همان را می خواهند که یزید و ابن زیاد می‌خواستند، آنها خواستند مسلمانان جهان در ذلت باشند ولی سرسلسله دار همه عزت های عالم با خون خود عزت را برای مسلمانان جهان به ودیعه گذاشته اند و دشمنان قسم خورده دین امروز نسز می خواهند ملت ایران را ذلیل و حقیر ببینند ولی طلایه دار عشق و مهر و مودت و محبت و همدلی و همزبانی با تدبیر خویش زینبی عمل کردند، هم زمان با برجام رهبری دستور به انجام آزمایش موشکی عماد را صادر کردند.
اقدام مقتدرانه و حکیمانه این حکیم متالهه یعنی امام خامنه ای، زینبی بود، از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد، دشمن می خواست ایران را تحقیر کند ولی به آنها می گوییم انبار ما پر از موشک هایی با قدرت نفوذ 1500 کیلومتری است و اگر اقدامی انجام دهند بیچاره خواهند شد
استکبار جهانی سردمدار آن شیطان است که نمونه آن آمریکا است تا بتواند بر همه منابع کشورهای جهان تسلط یابد و حکومت های جهان را وابسته و مستعمره خود سازد. آمریکا از کوچک‌ترین فرصت برای نفوذ به کشورها استفاده می‌کند در این راستا مردم ایران هوشیار باشند که هر زمان با ورود هر مؤسسه، یا سیستم اقتصادی در کشور در حوزه نفوذ وارد شده است.
آمریکا باید بداند که در مسأله پسا برجام هیچ جایی در ایران ندارد و هر مجوزی وابسته به مؤسسات آمریکایی در ایران داده شود از نظر مردم ایران غیر مشروع است و دولت محترم تدبیر و امید بداند و همه دلسوزان نظام واقف باشند نامه اخیر ولی امر مسلمین فصل الخطاب مذاکرات مان می باشند و قطعا هر شخص یا شخصیتی که در این نظام خدمت می کند باید در ذل منویات این عزیز منتخب الهی که از مواهب الهی می باشند بهره مند شوند و هر گونه سختی را می توانیم تحمل بکنیم ولی خدای ناکرده توان دیدن نافرمانی از رهبرمان را نخواهیم داشت و نخواهیم تحمل کرد.
خدا می داند چقدر این مردم در فشار هستند رکود اقتصادی از یک طرف وضعیت خراب بازار از یک طرف وضعیت اسفناک پول اب و برق و گاز که حقیقتا توان مردم را گرفته و مطابق با شانیت مردم نیست پس کو که قرار بود سرسفره مردم رنگین شود و مردم در اسایش باشند تنها چیزی که داریم می بینیم روی قبوض مان با فوریت زدند که قطع فوری ایا این کرامت به مردم هست چرا کسی از این مردم دفاع نمی کند و به فریاد مردم نمی رسند
اما مطلب بعدی ای که بمناسبت هفته پدافند غیر عامل باید به سمع شما برسانم در این باره می باشد: در ابتدا تعریفی از هم پدافند عامل و هم غیر عامل داشته باشم:
پدافند در مفهوم كلي، دفع، خنثي كردن و يا كاهش تاثيرات اقدامات آفندي دشمن و ممانعت از دستيابي به اهداف خودي است. پدافند به دو بخش تقسيم مي‌شود 1- پدافند عامل 2 – پدافند غيرعامل
پدافند عامل: پدافند عامل عبارت از رويارويي و مقابله مستقيم با دشمن و به كارگيري جنگ افزارهاي مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثي كردن اقدامات آفندي وي مي‌باشد.
 پدافند غيرعامل: پدافند غيرعامل به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد كه مستلزم به كارگيري جنگ افزار نبوده و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.
مهم ترین پدافند غیرعامل استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا است تا جایی که می توان گفت، جلوگیری از نفوذ آمریکا، پدافند غیر عامل کشور است و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و اتحاد و همدلی بین همه مجموعه ها و مردم نیز از دیگر پدافندهای غیر عامل در برابر دشمنان است.
آخرین روی سخنم نسبت به حکم بی خردانه حاکمان بیخرد و بی تدبیر آل سعود که نسبت به عالم ربانی شیخ نمر اعلان نموده اند می باشد آنها قطعا بدانند نسبت به این حکم عواقب و عذاب تلخ و سختی گریبانگیر حکومت آل سعود خواهد شد  و موجب سقوط حکومتشان خواهد شد چون معقتد بر این موضوع هستیم که هر شخصیت عالم که فیض عظیم شاگردی مکتب امام زمان را دارد مورد عنایت ایشان قرار گرفته و در صورت شکل گیری چنین موضوعاتی طرف مقابل این تفکر خود امام زمان عج هست و به فضل خداوند متعال آنها را متوجه این عمل سفاکانه و بی خردانه شان خواهد کرد و انشاء الله منجر به سقوط شان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *