مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از همکاری و حمایت کامل این اداره کل در اجرایی شدن نیروگاه زباله سوز در آمل توسط شرکت سرمایه گذار مالزیایی خبر داد.

به گزارش هراز نیوز به نقل از مهر، هرمز محمودی راد صبح جمعه در مراسم آغاز اجرای طرح همگانی جدا سازی زباله خشک از تر در آمل گفت: محیط زیست از بحث جمع آوری و بازیافت زباله شهرهای آمل و محمودآباد و شهرهای اطراف آن به شکل اصولی و با رعایت قوانین زیست محیطی که شرکت سرمایه گذار مالزیایی تمایل به سرمایه گذاری در این بخش در آمل را دارد، استقبال و حمایت می کند.

وی افزود: نمایندگان شرکت مالزیایی چندی قبل در استانداری مازندران به توافقهای اولیه در خصوص احداث کارخانه زباله سوز به مرکزیت آمل و بابل به ظرفیت 500 تن در روز رسیدند و منتظر واگذاری زمین مورد نظر در این شهرستانها هستند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، پیشگیری از شیرابه های مخرب زباله ها که محیط زیست شهرهای استان را در معرض خطر جدی قرار داده و حفظ محیط را تهدید می کند، از مهمترین اهداف ایجاد کارخانه زباله سوز در استان عنوان کرد.

 

محمودی راد، مشکل پسماند زباله را از عمده ترین مشکلات زیست محیطی استانهای شمالی با توجه به ویژگیهای جغرافیایی این استانها بیان کرد و ادامه داد: باید در راستای حفظ محیط زیست سالم موضوع تفکیک زباله و مدیریت پسماند آن در میان خانواده ها فرهنگ سازی شود.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون روزانه بیش از 200 تن انواع زباله در آمل تولید می شود که حدود 30 درصد آن زباله خشک است و امکان بازیافت و بازگشت دوباره این مقدار پسماند به چرخه تولید وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *